Jak podniesc osiagi w 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak sprawic zeby bestia "sprawniej" ruszala z miejsca?
jak sprawic zeby zamykanie licznika bylo codziennoscia?
jak sprawic zeby bestia lezala nizej?


jest na to wszystko jeden sposob

wczoraj zauwazylem ze brakuje mi (sporej wiellkosci ) kawal gumy na oponie ( od spodu), dzis rano mialem wyjechac w dosyc dluga trase ( gliwice wroclaw-> autostrada-> wielkie predkosci), na tej oponie nie dalo by rady.
Pojechalem do znajomego handlarza (wszystko dzialo sie popoludniu) , z 15 tek mial tylko 225/15/50 fulda extreme

bez namyslu kazalem zalozyc smiesznie wygladaja takie oponki ale zajebiscie sie jezdzi , byle do zimy
  
 
A już miałem Ci napisać, że z omy 2.0 nie da się wykrztusić więcej

  
 
Piotr

nie mow tak wiecej

czlowiek ma tu zawsze nadzieje hehehe a tu
Cytat:
A już miałem Ci napisać, że z omy 2.0 nie da się wykrztusić więcej



ZONK


[ wiadomość edytowana przez: Maciey dnia 2004-08-26 23:20:52 ]
  
 
To na przód założ 14" 205x55, a na tył 17" 225x45 - w tej sytuacji tył będzie zawsze wyżej, więc auto będzie gnać zawsze z górki i kopa daje to niesłychanego
  
 
Cytat:
bez namyslu kazalem zalozyc, smiesznie wygladaja takie oponki, ale zajebiscie sie jezdzi



Witam

To może i ja coś dodam w tym temacie
Nigdy nie byłem zagorzałym zwolennikiem szerokich „kapci”, a tym bardziej w takim samochodzie jak mój caravan. Wizualnie i owszem – podobały mi się, ale kwestia ekonomi i trakcji była mi obca. Swoje racje opierałem jedynie na obiegowej opinii.
Jednak przyszedł czas by zmienić felgi na alusy. No i trafiły się takowe od naszego kolegi „boogiego”w dodatku za rozsądną cenę, ale z oponami 225/55. Trochę przerażony, ale cena tych drugich była nawet bardziej niż zachęcająca. Stan wizualny nie budził zastrzeżeń. Z zapewnień sprzedawcy wynikało, że i trakcyjnie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Więc, decyzja była krótka – biorę. Oby wszystkie Wasze transakcje miały tak pozytywny finał jak moja z „boogim”. Trochę mi jednak przykro, że jego taki sam zakup okazał się delikatnie mówiąc mniej szczęśliwy od mojego.
Wracając do meritum. Jazda na takich „kapciach” to po prostu inna bajka. Wszak po pierwszej jeździe byłem trochę zdezorientowany, ale nie trwało to długo. Precyzji prowadzenia bestii w żaden sposób nie można porównać do jazdy na standartowych oponach 195/65. Po prostu rewelka. Z zadanego toru jazdy bestia nie zboczy o jotę. Jedynym mankamentem w „naszych polskich” warunkach poza małym zwiększeniem apetytu na paliwo (tę opcję miałem jednak wkalkulowaną - pomykam na gazie) jest myszkowanie w koleinach, ale można się do tego przyzwyczaić i przywyknąć.
Reasumując: Te dwie wymienione niedogodności nie są w stanie przyćmić ogromu przyjemności i poczucia bezpieczeństwa z prowadzenia bestii na tak wielkich „laczach”
Nie wspomniałem, ale uważam to za nazbyt oczywiste, ze przy takim profilu jak mój na komforcie się nie traci i droga hamowania samochodu chyba się zmniejszyła, ale to subiektywne odczucie
Nie namawiam Was od razu do zakupu, ale jeśli macie możliwość przejechania się na takich oponach, to polecam. Oczywiście bestyjką

Wszystkich moich opinii na w/w temat nie można traktować obiektywnie, gdyż ja jako „skrzywiona” jednostka zawsze na Omegę będę spoglądał subiektywnie

  
 
te oponki sa nizsze od poprzednich o okolo 4-5cm a to jest straszna roznica
  
 
Disel, ty jechałeś w trasę z makolągwą i chciełeś żeby mdlała z wrażenia, a teraz to pewnie o tobie glośno w całej okolicy i nie możesz się opędzić od chętbych na przejażdżki takim bolidem ,cvś czuję, ze i zimą ich nie zdejmiesz
  
 
Cytat:
2004-08-30 21:46:06, disel pisze:
te oponki sa nizsze od poprzednich o okolo 4-5cm a to jest straszna roznica



Niższe są, ale o dokładnie 3 cm.
  
 
Cytat:
2004-09-01 09:27:22, QNA pisze:
Cytat:
2004-08-30 21:46:06, disel pisze:
te oponki sa nizsze od poprzednich o okolo 4-5cm a to jest straszna roznica



Niższe są, ale o dokładnie 3 cm.



nizsze o 3 cm od czego? tzn jaki wymiar wziales do obliczen?
  
 
Ludzie???!!!, o czym wy mowicie??!!!, nie macie pojęcia o podstawowych sprawach, przecież omesia Disla jeździ szybciej, bo MA KRÓTSZE OPONY O 4 CM, dlatego szybciej robią pełny obrót
  
 
Disel ty kurna przestań kombinować i weź się za robotę. Chcesz przyśpieszyć? Jedna rada KURACJA ODCHUDZAJĄCA!!! Wyjmij wszytsko ze środka do gołej blachy tylko zostaw sobie fotel kierowcy i masz ok. 2 sek mniej do setki

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-01 21:52:35, gieroy pisze:
Disel ty kurna przestań kombinować i weź się za robotę. Chcesz przyśpieszyć? Jedna rada KURACJA ODCHUDZAJĄCA!!! Wyjmij wszytsko ze środka do gołej blachy tylko zostaw sobie fotel kierowcy i masz ok. 2 sek mniej do setki

Pozdrawiam


ale ja nie chce szybciej i tak mam najszybciej jezdzace auto na wiosce nawet na gassie wszystkie lafiryndy sie za mna ogladaja

chyba bede im rozdawal wasze adresy i nr tel..bo w sumie tez macie fajne auta
  
 
Cytat:
2004-09-01 17:46:18, disel pisze:
Cytat:
2004-09-01 09:27:22, QNA pisze:
Cytat:
2004-08-30 21:46:06, disel pisze:
te oponki sa nizsze od poprzednich o okolo 4-5cm a to jest straszna roznica



Niższe są, ale o dokładnie 3 cm.



nizsze o 3 cm od czego? tzn jaki wymiar wziales do obliczen?



225/55 w porównaniu do 195/65 - różnica w wysokości dokładnie 3 mm (wysokość: 225*55%=123,75 a 195*65%=126,75), czyli różnica 3 mm oczywiście jak byk a nie cm jak w poście (sorki ), a więc oponki prawie że jednakowej wysokości a powierzchnia styku z drogą dużo wieksza. Tylko po zakrętach śmigać.
  
 
Coś wam to liczenie nie idzie albo zle dane albo zła odpwoiedź albo złe założenia.Ech...

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
195/65-15 127mm 317mm 634mm 1993mm 502 0.0%
225/50-15 112mm 303mm 606mm 1904mm 525 -4.5%

Quna tu masz dane popatrz na nie, porównaj. Ja nie twierdzę, iż sie mylisz mnożącc te 3mm x2 itp itd
Tylko przy tych danych jakie podał Disel nie wiedzę tych 3 mm. niżej w aucie.





[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-02 10:53:10 ]
  
 
Obstawał bym jednak za tym, że drugi wymiar, to wysokość podana w procentach od szerokości.
  
 
Tak Quna to wysokość w procentach/szerokości ale nie tylko to decyduje o tym czy auto będzie niższe czy wyższe (zmiejszenie/zwiększenie średnicy).
  
 
A o którą średnicę ci biega, bo ta na obręczy bez zmian, wysokość opony - różnica 2x3mm, pomijamy twardość opony i inne ugięcia?
  
 
chlopaki chyba sie wam kalkulatory powalily

bylo 205/65/15
jest 225/50/15
przypasowalem do siebie te dwie oponki ( na tych samych felach), i roznica w wysokosci jest ogromna!!
Wiadomo odczuwalna roznica w wysokosci samochodu to polowa roznicy wysokosci kół.
  
 
Wg mnie: 205*0,65=133,25 i 225*0,5=112,5 co daje różnicę 20,75mm na jedną stronę, czyli jak się postawi opony obok siebie, to powinno być: 4,15cm
  
 
wyszarpalem zimowke postawilem obok tej nowej i tylko po to zeby WAM wybic z glowy te 3 mm.
Zimowka jest 195/65/15