| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-08-26 22:45:07 A już miałem Ci napisać, że z omy 2.0 nie da się wykrztusić więcej
|
Maciey BMW 730i Słupsk | 2004-08-26 23:20:18 Piotr nie mow tak wiecej czlowiek ma tu zawsze nadzieje hehehe a tu
ZONK [ wiadomość edytowana przez: Maciey dnia 2004-08-26 23:20:52 ] |
miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-27 11:16:32 To na przód założ 14" 205x55, a na tył 17" 225x45 - w tej sytuacji tył będzie zawsze wyżej, więc auto będzie gnać zawsze z górki i kopa daje to niesłychanego |
mayster EVO 500 / Omega A Ca ... Rumia/3-miasto | 2004-08-30 18:40:19
Witam To może i ja coś dodam w tym temacie Nigdy nie byłem zagorzałym zwolennikiem szerokich „kapci”, a tym bardziej w takim samochodzie jak mój caravan. Wizualnie i owszem – podobały mi się, ale kwestia ekonomi i trakcji była mi obca. Swoje racje opierałem jedynie na obiegowej opinii. Jednak przyszedł czas by zmienić felgi na alusy. No i trafiły się takowe od naszego kolegi „boogiego”w dodatku za rozsądną cenę, ale z oponami 225/55. Trochę przerażony, ale cena tych drugich była nawet bardziej niż zachęcająca. Stan wizualny nie budził zastrzeżeń. Z zapewnień sprzedawcy wynikało, że i trakcyjnie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Więc, decyzja była krótka – biorę. Oby wszystkie Wasze transakcje miały tak pozytywny finał jak moja z „boogim”. Trochę mi jednak przykro, że jego taki sam zakup okazał się delikatnie mówiąc mniej szczęśliwy od mojego. Wracając do meritum. Jazda na takich „kapciach” to po prostu inna bajka. Wszak po pierwszej jeździe byłem trochę zdezorientowany, ale nie trwało to długo. Precyzji prowadzenia bestii w żaden sposób nie można porównać do jazdy na standartowych oponach 195/65. Po prostu rewelka. Z zadanego toru jazdy bestia nie zboczy o jotę. Jedynym mankamentem w „naszych polskich” warunkach poza małym zwiększeniem apetytu na paliwo (tę opcję miałem jednak wkalkulowaną - pomykam na gazie) jest myszkowanie w koleinach, ale można się do tego przyzwyczaić i przywyknąć. Reasumując: Te dwie wymienione niedogodności nie są w stanie przyćmić ogromu przyjemności i poczucia bezpieczeństwa z prowadzenia bestii na tak wielkich „laczach” Nie wspomniałem, ale uważam to za nazbyt oczywiste, ze przy takim profilu jak mój na komforcie się nie traci i droga hamowania samochodu chyba się zmniejszyła, ale to subiektywne odczucie Nie namawiam Was od razu do zakupu, ale jeśli macie możliwość przejechania się na takich oponach, to polecam. Oczywiście bestyjką Wszystkich moich opinii na w/w temat nie można traktować obiektywnie, gdyż ja jako „skrzywiona” jednostka zawsze na Omegę będę spoglądał subiektywnie |
disel Gliwice | 2004-08-30 21:46:06 te oponki sa nizsze od poprzednich o okolo 4-5cm a to jest straszna roznica |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-08-31 08:59:41 Disel, ty jechałeś w trasę z makolągwą i chciełeś żeby mdlała z wrażenia, a teraz to pewnie o tobie glośno w całej okolicy i nie możesz się opędzić od chętbych na przejażdżki takim bolidem |
disel Gliwice | 2004-09-01 17:46:18
nizsze o 3 cm od czego? tzn jaki wymiar wziales do obliczen? |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-09-01 20:13:58 Ludzie???!!!, o czym wy mowicie??!!!, nie macie pojęcia o podstawowych sprawach, przecież omesia Disla jeździ szybciej, bo MA KRÓTSZE OPONY O 4 CM, dlatego szybciej robią pełny obrót |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2004-09-01 21:52:35 Disel ty kurna przestań kombinować i weź się za robotę. Chcesz przyśpieszyć? Jedna rada KURACJA ODCHUDZAJĄCA!!! Wyjmij wszytsko ze środka do gołej blachy tylko zostaw sobie fotel kierowcy i masz ok. 2 sek mniej do setki Pozdrawiam |
disel Gliwice | 2004-09-01 23:03:13
ale ja nie chce szybciej chyba bede im rozdawal wasze adresy i nr tel..bo w sumie tez macie fajne auta |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2004-09-02 09:38:04
225/55 w porównaniu do 195/65 - różnica w wysokości dokładnie 3 mm (wysokość: 225*55%=123,75 a 195*65%=126,75), czyli różnica 3 mm oczywiście jak byk a nie cm jak w poście (sorki |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-09-02 09:46:57 Coś wam to liczenie nie idzie Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference 195/65-15 127mm 317mm 634mm 1993mm 502 0.0% 225/50-15 112mm 303mm 606mm 1904mm 525 -4.5% Quna tu masz dane popatrz na nie, porównaj. Ja nie twierdzę, iż sie mylisz mnożącc te 3mm x2 itp itd Tylko przy tych danych jakie podał Disel nie wiedzę tych 3 mm. niżej w aucie. [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-09-02 10:53:10 ] |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2004-09-02 10:05:56 Obstawał bym jednak za tym, że drugi wymiar, to wysokość podana w procentach od szerokości. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-09-02 10:28:30 Tak Quna to wysokość w procentach/szerokości ale nie tylko to decyduje o tym czy auto będzie niższe czy wyższe (zmiejszenie/zwiększenie średnicy). |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2004-09-02 10:35:27 A o którą średnicę ci biega, bo ta na obręczy bez zmian, wysokość opony - różnica 2x3mm, pomijamy twardość opony i inne ugięcia? |
disel Gliwice | 2004-09-02 17:15:13 chlopaki chyba sie wam kalkulatory powalily bylo 205/65/15 jest 225/50/15 przypasowalem do siebie te dwie oponki ( na tych samych felach), i roznica w wysokosci jest ogromna!! Wiadomo odczuwalna roznica w wysokosci samochodu to polowa roznicy wysokosci kół. |
QNA Już nie Omega. eeeee ... Poznań | 2004-09-02 17:22:38 Wg mnie: 205*0,65=133,25 i 225*0,5=112,5 co daje różnicę 20,75mm na jedną stronę, czyli jak się postawi opony obok siebie, to powinno być: 4,15cm |
disel Gliwice | 2004-09-02 17:38:12 wyszarpalem zimowke Zimowka jest 195/65/15 ![]() |