MotoNews.pl
2 Otwieranie klapy bagaznika z pilota, jak ? (217593/26) - NT
  

Otwieranie klapy bagaznika z pilota, jak ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanko gdyz moj zamek w klapie jest popsuty, otwieranie jest tylko i wylacznie z przycisku na drzwiach. Moj centralny zamek nie obsluguje tylniej klapy. Na pilocie ktory jest 2 przyciskowy jest jeden przycisk wolny. W jaki sposob mozna bylo by go zaadoptowac do otwierania tylniej klapy ?
  
 
To zależy, czy Twoja centralka ma jakieś wolne wyjście odpowiednie do tego przycisku. Jakiś wolny kabelek wychodzący od niej i kończący się nigdzie nie podłaczony. Wtedy podłączasz go bodajże pod przycisk. Nie pamiętam jak to szło.
  
 
gdzie szukac centralki ? Sadze ze chyba ma gdyz nie po to pilot ma 2 przyciski Gdzie moglbym znalezc centralke i pod co ten przewod podlaczyc ?


  
 
Jak masz diodę w kierownicy od alarmu to idz za kabelkami Znajdziesz. Czort wie gdzie czyjaś głowa ją umieściłą. Moze być nawet i pod kierownicą tam schowana.

Kabelek podłączasz pod jeden ze styków przycisku.

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-08-09 08:15:36 ]
  
 
a nie pod ten silownik w klapie ? Nie znam sie
  
 
Wydaje mi się, ze pod przycisak, bo naciskając go daje on impuls dalej. Czyli naciskasz go i łączą się dwa styki + z - Ty podłącz już pod - i naciskając przycisk w pilocie kabelek da na minus + i klapa się otworzy
  
 
Cytat:
2008-08-09 08:10:16, adamesce pisze:
gdzie szukac centralki ? Sadze ze chyba ma gdyz nie po to pilot ma 2 przyciski Gdzie moglbym znalezc centralke i pod co ten przewod podlaczyc ?

centralka jest bodajże przy nodze pasażera pod kompem a alarm przy nodze kierowcy musisz wyciągnąć cale bebechy z przekaźnikami i pewnie sam wyleci
  
 
Cytat:
2008-08-09 07:24:49, adamesce pisze:
Witam mam pytanko gdyz moj zamek w klapie jest popsuty, otwieranie jest tylko i wylacznie z przycisku na drzwiach. Moj centralny zamek nie obsluguje tylniej klapy. Na pilocie ktory jest 2 przyciskowy jest jeden przycisk wolny. W jaki sposob mozna bylo by go zaadoptowac do otwierania tylniej klapy ?


1. napraw zamek w klapie !
2. nie każdy starszy alarm (a raczej rzadko który)..ma wolny kanał...wolny przycisk na pilocie często NIC nie znaczy
3. Jak masz takie pojęcie o temacie jak widzę w wątku...to w trosce o Twój alarm i resztę elektryki w aucie....patrz pkt.1

życzę powodzenia i pozdrawiam
  
 
Teraz jak tak przeczytałem swoją ostatnią wypowiedź niżej to się za głowe złapałem. Miałem co innego w głowie niż to co napisałem. Jeśli połączę + z - to zwarcie zrobie Znaczy Ty zrobisz adamesce. To powinno wyglądać tak

____ Przycisk + tu podłączasz kabelek z alarmu ______ Klapa
________ Przycisk - _______________________________ Klapa

No jakoś tak mi się to udało narysować
tylko kabelek podłączasz do styku tamtego, który jak wciśniesz przycisk to styk przycisku dotyka tego drugiego i tam kabelek podłączas.
Mało zrozumiałem


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-08-09 10:58:53 ]
  
 
Ikarus, spróbuj to wytłumaczyć jak wytrzeźwiejesz , na razie sobie odpuść, bo coraz bardziej mieszasz
  
 
znaczy sie z elektryka nie ma u mnie problemu, tylko zastanawialem sie czy jest potrzebny dodatkowy silownik, sadzilem ze nie. Tylko mnie zastanawialo jak to wszystko podlaczyc zeby dzialalo. U mnie jest lepiej z elektronika niz z mechanika z tad za zamek zabralem sie za pomoca WD-40 , ale nie udalo sie go naprawic
  
 
Spoko. Poradzisz sobie jeśli znajdziesz kabelek wolny id centralki jeśli masz. Wtedy podłacz pod przycisk. Mniej więcej jak tam narysowałem
  
 
bede szukal. Mam nawet pare spinek do tapicerki wiec nawety chyba je wymienie
  
 


Za przeproszeniem, g*wno prawda
Jak się nie znacie to głupot nie piszcie

Jak adamesce zacznie robić w/g waszych wskazówek to wkońcu podepnie knefel od klapy pod antenkę alarmu
Cytat:
2008-08-09 07:59:40, Ikarus260 pisze:
Jakiś wolny kabelek wychodzący od niej i kończący się nigdzie nie podłaczony.


I spali centralkę alarmu

Po pierwsze, znajdź centralkę i dowiedz się jakiej jest firmy
Po drugie, poszukaj w necie schematu do tego alarmu
Po trzecie, na schemacie sprawdź czy alarm ma wolny kanał oprócz wyjścia na centralny zamek
Po czwarte, alarmy (95%) są sterowane i same sterują minusem
Po piąte, w zależności od wersji alarmu może być potrzebny przekaźnik
Po szóste, podpinasz się w wiązkę kabli biegnącą przy zawiasach drzwi kierowcy
Po siódme, jak się nie znasz to lepiej zostaw to komuś innemu


  
 
Cytat:
2008-08-09 11:45:45, adamesce pisze:
znaczy sie z elektryka nie ma u mnie problemu(..)
U mnie jest lepiej z elektronika niz z mechanika(..)




Akurat

Knefel w drzwiach to element sterujący a siłownik to element wykonawczy

Gdyby tak było jak piszesz to byś nawet zmontował klape na 7mio cyfrowy szyfr lub kartę zbliżeniową

Cytat:
2008-08-09 14:53:31, krzychu_ch pisze:
Po pierwsze, znajdź centralkę i dowiedz się jakiej jest firmy
Po drugie, poszukaj w necie schematu do tego alarmu
Po trzecie, na schemacie sprawdź czy alarm ma wolny kanał oprócz wyjścia na centralny zamek
Po czwarte, alarmy (95%) są sterowane i same sterują minusem
Po piąte, w zależności od wersji alarmu może być potrzebny przekaźnik
Po szóste, podpinasz się w wiązkę kabli biegnącą przy zawiasach drzwi kierowcy
Po siódme, jak się nie znasz to lepiej zostaw to komuś innemu



Po ósme, patrz punkt 7
  
 
Cytat:
2008-08-09 14:53:31, krzychu_ch pisze:
Za przeproszeniem, g*wno prawda Jak się nie znacie to głupot nie piszcie Jak adamesce zacznie robić w/g waszych wskazówek to wkońcu podepnie knefel od klapy pod antenkę alarmu I spali centralkę alarmu Po pierwsze, znajdź centralkę i dowiedz się jakiej jest firmy Po drugie, poszukaj w necie schematu do tego alarmu Po trzecie, na schemacie sprawdź czy alarm ma wolny kanał oprócz wyjścia na centralny zamek Po czwarte, alarmy (95%) są sterowane i same sterują minusem Po piąte, w zależności od wersji alarmu może być potrzebny przekaźnik Po szóste, podpinasz się w wiązkę kabli biegnącą przy zawiasach drzwi kierowcy Po siódme, jak się nie znasz to lepiej zostaw to komuś innemu



popieram w całej rozciągłości.
  
 
Cytat:
2008-08-09 21:26:35, Robert_S pisze:
popieram w całej rozciągłości.


No co Wy Panowie???...przecie Kolega adamesce siem zna ..akurat na tym...najlepiej

Natomiast ..mimo wszystko...jak czytam wypowiedzi i pytania ....zdecydowanie przychylam się ponownie do werdyktu krzychacha:

Po ósme, patrz punkt 7



Pozdrawiam
  
 
?? troszke sie temat rozwlekl. Jak by ktos raczyl poczytac od pierwszego posta ten watek to zauwazylby ze wszystkie teorie dotyczace podlanczania pod przycisk wysunal kolega Ikarus. Z elektronika nie jest u mnie najgorzej. Wkoncy dyplom technika mam. Podlaczyc sie to nie problem. Zrobic cos od nowa to tez nie problem. Chodzilo mi tylko i wylacznie o wasze sposoby czy ma ktos to zrobione z serii a nie z samemu zalozonemu c.zamkowi.

Mechanika to dla mnie dosc duzo wiec zostawia ja innym ale nieskomplikowane modyfikacje elektroniczne to nie problem.

PS. w maluchu mialem centralny zamek ktory byl sterowany + . I tam centralka miala 2 kanaly. Ale tam nie bylo problemu z jej lokalizacja.
  
 
A widzicie. I też mam rację, że nie każdy jest sterowany minusem
  
 
kolega ikarus czesto pisze nie majac wiedzy

a w wątku osoby które sie poźniej wypowiadały zapewne maja juz zamontowana klape z pilota tak jak i ja i najwiekszy klopot dla wielu to zlokalizowanie centralki i zdobycie informacji czy posiada ona wolny kanał jesli alarm daje na 2 kanale mase to trzeba zastosowac przekaźnik i po klopocie