Potrzebny Motronic 2.8 na probe w Warszawie lub okolicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od dawna mam klopoty podobne do tych opisanych tutaj: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=127685&c=0&f=9 Zjawisko narasta powoli. Teraz juz nawet na cieplym siniku nie da sie jechac.

TECH nie pokazuje nieporawidlowosci. Odlaczanie akumulatora nie pomaga, ale podobno nie wszystkie ECU mozna w ten sposob wyzerowac. Wymienilem rozne czujniki, kable, swiece. Skasowalem potencjalne lewe powietrze. Nic.

Zanim strace kilka kolejnych dni na dalsze poszukiwania, chcialbym upewnic sie ze przyczyna nie tkwi w samym komputerze. Teoretycznie sa 2 mozliwosci: albo jest uszkodzony, albo nauczyl sie glupot od kompa gazowego. Tak czy inaczej chwilowa zamiana ukierunkuje dalsze działania.

Teoretycznie jest to Motronic 2.8.1 Fizycznie na moim komputerze jest naklejka z nastepujacymi oznaczeniami:
BOSCH: 0 261 203 589
GM: 90 492 383
Wielkie litery: HJ
Oraz inne numerki drobniejszym drukiem: 950315, 26SA3662, 810, 56315, 1740 1248, B95002.

Czy ktos z warszawskich posiadaczy MV6 uzyczylby mi swojego ECU w celu wykonania proby?

[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-09 12:29:04 ]
  
 
mam takie cudeńko dokładnie o tym symbolu i numerach
  
 
A czy podeslalbys mi go na 1 dzien? Odesle razem z browarkiem No i czy jestes pewien ze on dobrze pracowal przed demontazem (zakladam ze nie jezdzi on w Twoim aucie na codzien)


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-09 12:33:23 ]
  
 
nawet w tej chwili auto pali i nie wyświetla żadnych błędów, także powinien być w 100% sprawny.
podaj dane do wysyłki na priva, jutro będziesz miał go u siebie
  
 
W TISie napisali coś takiego:
Symptom - różne kłopoty z motronic 2.8.1
Rozwiązanie: rozebrać złącze wielostytkowe na m2.8.1 i oczyścić dokładnie od strony kabli i pinów
To tyle. Może coś Ci to pomoże
  
 
Niestety komputer przeslany przez Mariosomegos (dzieki!) nie pozwala na uruchomienie silnika. W czasie krecenia rozrusznikiem mruga kontrolaka silnika regularnie, a iskry/paliwa komp nie dostarcza silnikowi. Podejrzewam, ze to kwestia wbudowanego weń immobilisera. Moze ten komp pochodzi z nowszego modelu wyposazonego pilot radiowy i w immobiliser deaktywowany zblizeniowo po wlozeniu kluczyka do stacyjki.

U mnie jest pilot na podczerwien, a rozruch nie wymaga wlozenia kluczyka.

A generalnie czy to normalne ze dany komp jest fabrycznie dedykowany do danego egzemplarza auta. Jesli tak, moze ktos zna sposob na zastosowanie obcego komputera. Przeciez widze, ze na gieldzie handluje sie komputerami wiec to musi byc mozliwe.
  
 
Niestety nie podłączysz innego kompa , no chyba że zmienisz odrazu immobilizer z kluczykiem z tego samego modelu i nie wiem czy jeszcze jakiś moduł dodatkowo ,może alarm .
  
 
Niejaki Łapciuch napisał mi na priv rzeczy jak niżej. Nie podoba mi sie jego ton, ale zanim dostanie ostrzezenie prosze Was o dalsze opinie w omawianej kwestii technicznej.

Cytat:
Lapciuch1 pisze:

priv 1:
to co tutaj napisałeś to jest bzdura, imo puszcza prąd na etapie rozpoznawania kluczyk w stacyjce.. jak jest ok w stacyjce to prąd sobie dalej leci....
popatrz sobie na schemat jakim kabelkiem jest zasilany motronik, jeżli uważasz że jest to problem to daj zasilanie do motronika od razu z akumulatora.. nie ma prawa nie palić...

priv2:
aha.. jeszcze jedna rzecz... tak na zdrowy rozsądek, czy uważasz że na allegro sprzedawałoby się tyle komputerów jeśli to byłby aż taki problem żeby go zmienić? nie wydaje mi się.... gdyby tak było to każdy komputer szedłby z immo z danego samochodu oraz z zestawem nowych kluczyków a tak nie jest.... bo ludziom komputery padają i je normalnie mieniają i wszystko gra... coś masz najebane w aucie...

priv3:
dobra już ostatni raz, motronik jest zasilany z imo na pinie 27, wystarczy że podłączysz do tego przewodu + z akumulatora, i nie ma prawa się nic więcej dziać... ma palić jeśli prawdą jest że imo musi grać z danym motronikiem.. co jest bzdurą jak cholera bo ja mam u siebie Imo i silnik 3.0 24V z omegi A, wszystko jest podłączone i nic nie robi JAJ!!!

  
 
Lapciuch w odpowiedzi na twoja nonszalancka wypowiedz informuje:

1) Po zamianie nie pali, wiec nie twierdź ze "nie ma prawa nie palić". Chodź i zmuś go.
2) W interencie "imo" oznacza "in my opinion"
3) Prąd nie lata
4) Jeśli w A możesz bez problemu zamienić komputer, to nie znaczy ze w B tez tak musi byc
5) Uważaj na slowa i ton wypowiedzi bo sanitariusz Dra czeka w swoim uzdrowisku...

Pytanie do wszystkich: Czy ktoś podmieniał z sukcesem komp. w Omedze B?


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-12 10:34:52 ]
  
 
Cytat:
2006-01-12 00:29:52, autoseba pisze:
Niestety nie podłączysz innego kompa , no chyba że zmienisz odrazu immobilizer z kluczykiem z tego samego modelu i nie wiem czy jeszcze jakiś moduł dodatkowo ,może alarm .


U mnie kluczyk nie ma związku z immobiliserem. Jak napisalem wczesniej - mam straszą wersję, gdzie immobilizer jest deaktywowany wraz z odwarciem drzwi i zdeaktywowaniem alrmu pilotem (na podczerwień). Może gdybym podpiął komp z dokładnie takiego modelu to miałoby szansę zadziałać...?

Mariosomegos: z jakiego rocznika jest Omega, z której pochodzi przysłany mi komputer?

[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-12 09:42:23 ]
  
 
I jeszcze do Lapciuch: Na styku 27 jest plus. Inaczej silnik nie pracowalby rowniez na starym komputerze.
  
 
Cytat:
2006-01-12 09:26:31, Kartos pisze:
Niejaki Łapciuch napisał mi na priv rzeczy jak niżej. Nie podoba mi sie jego ton, ale zanim dostanie ostrzezenie prosze Was o dalsze opinie w omawianej kwestii technicznej.



OT:
A jak myślisz Kartos: dlaczego on już tylko przez priv może się określać, a nie przez forum?



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Kartos
Z tego co wiem komp, imo i kluczyk to jedna całość.
Nie odpowiem Ci czy pilot na podczerwień ma z tym jakiś związek, ale zerknij do kluczyka ( do środka) jeśli na brzegu wklejony jest mała kostka 4x4x12 mm a pod obudową kolumny na stacyjce jest nałożona pętla to masz imo napewno w kluczyku
Na lob jest schemat do B w którym faktycznie jest tak jak mówisz
Imo w alarmie.
Pozostaje tylko ASO.
Ostatnio nawet spadły ceny za podłączenie pod TECHa
  
 
Cytat:
2006-01-12 10:59:51, Prowo pisze:
OT: A jak myślisz Kartos: dlaczego on już tylko przez priv może się określać, a nie przez forum?


Przyznaje ze wczesniej zastanowilo mnie to przez moment.

A wiec jest jak w reklamie: "I wszystko jasne"


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-12 11:19:06 ]
  
 
Cytat:
2006-01-12 11:05:36, Arthuros pisze:
Kartos Z tego co wiem komp, imo i kluczyk to jedna całość. Nie odpowiem Ci czy pilot na podczerwień ma z tym jakiś związek, ale zerknij do kluczyka ( do środka) jeśli na brzegu wklejony jest mała kostka 4x4x12 mm a pod obudową kolumny na stacyjce jest nałożona pętla to masz imo napewno w kluczyku Na lob jest schemat do B w którym faktycznie jest tak jak mówisz Imo w alarmie. Pozostaje tylko ASO. Ostatnio nawet spadły ceny za podłączenie pod TECHa


Nic takiego nie ma. Poza tym u mnie nie jest potrzebny kluczyk do rozruchu wogole. Moja Omega potrafi jezdzic bez kluczyka co prezentowalem na zlotach Jest to tez na jakims filmie ze zlotu.

Dla zasady: ASO w ostatecznosci. Na razie usiluje zrozumiec o co w wtym wszystkim biega. Uznalem ze podmiana kompa powie mi od razu czy w nim jest oblem czy w instalacji. Jesli jednak skuteczna podmiana nie jest mozliwa to nadal wiem ze nic nie wiem.

Ponawiam moje pytania:

1) Czy ktos wogole podmienial komp w B?
2) Czy ktos w okolicy Warszawy ma MV6 z 1994 lub 1995 z kluczykiem na podczerwien i bylby tak mily uzyczyc mi ECU na chwile.


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-12 11:20:32 ]
  
 
Cytat:
2) W interencie "imo" oznacza "in my opinion"



chyba chodziło ci o to : In My Humble Opinion - IMHO

to tak dla pełnej jasności
  
 
jest i IMO, jak i IMHO

IMMO też jest i ma się dobrze
 
 
Kartos, komputer i imbiliser w alarmie!!
Oba musisz podmienić bo inaczej dupa!!
  
 
Cytat:
2006-01-12 13:03:16, Cleber pisze:
chyba chodziło ci o to : In My Humble Opinion - IMHO to tak dla pełnej jasności


IMMO is right: Bez humble tez bangla


[ wiadomość edytowana przez: Kartos dnia 2006-01-12 14:01:03 ]