MotoNews.pl
  

Elektrozawór

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM.MAM PYTANKO.CO MOZE BYC PRZYCZYNA ZE ELEKTROZAWÓR NIE ODBIJA PODZCZAS TANKOWANIA?MAM ZBIORNIK 33LITRY I TYLE WCHODZI.JAK JEST PEŁNY TO ZAPALA SIE DIODKA OD REZERWY A JAK JEST TROCHE WIECEJ JAK PÓŁ ZBIORNIKA TO GASNIE INSTALACJA LOVATO
  
 
Wydaje mi się, że przy tankowaniu nie ma żadnego elektrozaworu a tylko mechaniczny zawór połączony z pływakiem.
  
 
przepraszam chodzilo mi o wielozawor na butli
  
 
przyczyny:
- pływak utopiony (jak jest platikowy)
- u mnie była pianka i co z tego jak tak się zacial na przekładni (to wziosłe słowo na to co to jest ) że przy wymianie (na szczęście gwarancja) trzeba było pogiąc wszystko bo ani dydu nie ruszył po wyjęciu próbowaliśmy ręką i raczej wszystko by się połamało... ale co ciekawe mój sie zaciął w pozycji "pełny bak" - nie szło nic nalać :>
  
 
Maciek - nie jestem pewien ale wydaje mi się że dioda rezerwy ma się nijak do odbijania zaworu. W mojej instalacji (też niby Lovato ale tylko parownik i "komputer" bo wielozawór jest tomasetto a torus Stako ) dioda rezerwy jest sterowana kontaktronem który z kolei uruchamiany jest przez magnes umieszczony na wskazówce poziomu gazu w zbiorniku. Swojego czasu szkiełko od wskaźnika poziomu gazu mi odpadło (jest mocowane na wcisk) i w ogóle mi się dida rezerwy nie zapalała. Kontaktron był umieszczony w tym szkiełku.
  
 
Wielozawory bardzo często są Tomasetto, a butle chyba prawie zawsze Stako. Przewody są "z metra" produkcji różnistej , a firmowane przez LOVATO (tudzież inne) są zwykle tylko reduktory i ewentualnie centralka, choć i ta może być jakaś inna .
Skoro juz wiemy że to wielozawór a nie elektrozawór odbija (lub nie ) przy tankowaniu to proponuje poprawić temat. Swoją drogą o tym już było przynajmniej raz (chociaż już nie wiem czy tu czy na LPG Forum).
Co do rezerwy to u mnie chyba na wskazówce jest podłużny pasek (grafit chyba), który w odpowiednim położeniu zwiera się ze szczotką (czy co by to nie było) podając masę do centralki, która to świecić powinna piękną czerwoną diodą. Nie wiem czy na pewno, bo mam teraz założoną "centralke" własnej roboty a przewodu do rezerwy nie chciało mi się ciągnąć przez całe auto .
  
 
Sądząc ze wskazań rezerwy to jeszcze może być tak (jeżeli rezerwę ma na kontaktronie) że zastosowano kontaktron rozwierny zamiast zwiernego. Łatwo to sprawdzić omomierzem.
  
 
zbiornik jest w kole zapasowym,wskaznik poziomu gazu to takie male cos o srednicy 40mm.dzieki za wszystkie porady