Kulturka dopiero od 2000 obr/min

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam Atu+ i taki niby problem, że autko jedzie kulturalnie dopiero po osiagnieciu 2000 obr/min. Ponizej tej wartosci "muli" i strasznie slabo przyspiesza. Powyzej 2000 silnik od razu robi sie cichszy i zaczyna przyspieszac. Czy o normalne?
  
 
Napisz więcej o poldku: gdzie grzebałeś , jaki przebieg, LPG/benzyna, świece, kable, zawory itp.
  
 
Moze jeszcze jaki silnik tj. rodzaj wtrysku?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Atu Plus 1999rocznik
Silnik 1.6 na wtrysku
Gaz
Swiece NGK (pani w sklepie spojrzala do katalogu i powiedziala ze te beda do poldka)
Przebieg wedlug licznika 60tys.
mam go od pol roku.
Olej w silniku wymieniony tydzien temu.
Pozdr.
  
 
chyba, że kolega jedzie na 5 biegu 50-70 km/h i na obrot. ma 1500 obr/min. to wtedy nawet sprawny silnik będzie mulił itd.
  
 
Sprawdź czy na benie masz to samo.
  
 
ps. mechanikiem nie jestem wiec nie grzebe w nim,
na razie nie ma takiej potrzeby by w nim grzebac.
Tylko nie wiem czy to normalne z tymi obrotami, moze tak ma byc, to moje pierwsze auto wiec nie wiem.
Genealnie jak obroty spadna ponizej 2000 trzeba radukowac bo ciezko mu na tym samym biegu pozniej wrocic na zielone pole na obrotomierzu.
  
 
Cytat:
2004-09-02 15:55:12, mckowal pisze:
Atu Plus 1999rocznik
Silnik 1.6 na wtrysku
Gaz
Swiece NGK (pani w sklepie spojrzala do katalogu i powiedziala ze te beda do poldka)
Przebieg wedlug licznika 60tys.
mam go od pol roku.
Olej w silniku wymieniony tydzien temu.
Pozdr.


domyślam sie ze nie na gaźniku :# Jaki wtrysk jedno czy wielopunkt?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Może wystarczy wrzucić niższy bieg gdy ma poniżej 2000 obr. i nabierze wigoru.

Gdy kiedyś zrobiłem znajomemu taksiarzowi jego pierwszego fiata (składaka) wrócił po pół godzinie i oddaje mi samochód bo wcale nie ma mocy. Kazałem mu wrócić za fajerę i pokazać kiedy nie ma tej mocy, on najbliższy zakręt w prawo pokonuje na III biegu i muwi oooo! nie ma mocy - szarpie i gaśnie. Gdy zamieniliśmy się miejscami to o mało nie umarł za strachu i więcej nie mówił że fiat nie ma mocy. BO PRZESIADŁ SIĘ WCZEŚNIEJ Z WOŁGI.

Swoją drogą podaj przynajmiej typ silnika, przebieg i co już robiłeś.
  
 
Temat schodzi w zla strone.
Autko ma kopa, szczegolnie miedzy 2000-3500 obrotow i to mi sie bardzo podoba. Szkoda tylko ze nie ma tego kopa np. od 1500, tzn. szkoda ze nie jest bardziej elastyczny, i stad moje pytanie czy to jest normalne ale z postow wynika ze tak.

ps.
wtrysk pojedynczy,
na benzynie jest odwrotnie - powyzej 3000 nie chce ciagnac, ale na benzynie nie jezdze, gaz jest automat wiec tylko na benzynie sie odpala a pozniej sie przelacza sam na gaz.

Pozdrawiam
  
 
Jak chcesz mieć kopa od 1500 obr/min to trzeba było kupic jakiegos diesla
  
 
Jest na allegro dolna Warszawa też ma nisko moment obrotowy.
  
 
Cytat:
2004-09-02 15:58:41, mckowal pisze:
ps. mechanikiem nie jestem wiec nie grzebe w nim,
na razie nie ma takiej potrzeby by w nim grzebac.
Tylko nie wiem czy to normalne z tymi obrotami, moze tak ma byc, to moje pierwsze auto wiec nie wiem.
Genealnie jak obroty spadna ponizej 2000 trzeba radukowac bo ciezko mu na tym samym biegu pozniej wrocic na zielone pole na obrotomierzu.




Panewki też mają wtedy ciężko.
  
 
najlepszy moment obrotowy jest około 3800 obrotów i tak należy przyspieszać lub wyprzedzać. Gdy jedziesz drogą jak stół to możesz mieć ok. 2000 obrotów. Około 1000 obrotów możesz mieć gdy stoisz na światłach.
  
 
Monowtrysk Boscha charakteryzuje sie tym, że poniżej 2000 obr nie ma jazdy tzn auto nie będzie przyspieszać tak jakbyśmy tego oczekiwali, generalnie robimy wtedy przegazówkę, redukcja i dopiero pedał. I tak jest lepiej zwłaszcza dla panewek. Jak chcesz mieć dobre przyspieszenia poniżej 2000 obr to polecam coś amerykańców z silnikiem V8 i o pojemności 5,7l wtedy będziesz miał momentu obrotowego pod dostatkiem już od 1000 obr.