Regulacja instalacji gazowej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Szukałem nie znalazłem !!! Jak dobrze wyregulowac instalacje gazową z trzema srubkami do krecenia ( 1 parownik i 2 na przewodach)
W "warto wiedzieć" jest opis ale tylko z jedną !!!
Na forum wygrzebałem ale przedstawiony tam sposub był troche ??????? jak to powiedzieć ??????? ...... no bez przesady krecenie śrubkami o 1/4 obrotu rozpedzanie bryki do 80 itd ........
chyba istnieje jakis inny sposób????
Pozdrawiam!!!!
  
 
gdybyś miał sondę lambda w wydechu to mozna na woltomierz ale niestety w Twoim DFie to nie możliwe. Pozostaje kręcenie i sprawdzanie...
  
 
jak to niemozliwa sonda lambda?? ja sie wlasnie przymierzam do takiej operacji... trzeba tylko troche pokombinowac - wszystko sie da zrobic.
  
 
sonda to jest chzba cos takiego jak na stacji diagnostzcynej......
jak ostatnio bzlem i poprosilem yebz mnie podpio to yacyea wariowac ....... pomiarz strasynie skakalz......
  
 
Cytat:
2003-04-23 15:35:49, Gigant22 pisze:
sonda to jest chzba cos takiego jak na stacji diagnostzcynej......
jak ostatnio bzlem i poprosilem yebz mnie podpio to yacyea wariowac ....... pomiarz strasynie skakalz......



czemu zamieniasz we wszystkich wyrazach "z" na "y" i odwrotnie? kiepsko się czyta takie posty...
  
 
bo ma pewnie źle ustawiony język w kompie. Powinien być polski informatyczny
(tak mi się wydaje)

[ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2003-04-23 16:01:47 ]
  
 
  
 
sonda to takie malenstwo w wydechu co bada poziom jednego ze składników spalin

Jojo: nie polski informatyczny ale polski maszynisty

Kiler, poco Ci aż taka kombinacja?
  
 
Cytat:
2003-04-23 11:06:28, SPAjK pisze:
gdybyś miał sondę lambda w wydechu to mozna na woltomierz ale niestety w Twoim DFie to nie możliwe. Pozostaje kręcenie i sprawdzanie...



Spajk jak sie reguluje z sonda i woltomierzem? moze cos opiszesz
  
 
o takie wiadomosci to do Ola, ja sondy nie mam i nie zamierzam, ale Olo napewno Ci wyjasni. Tylko nie zróbcie tego na privie bo sam jestem ciekaw
  
 
Jak masz sonde to podłanczasz jeden przewód voltomierza pod ten kabelek wychodzący z sondy a drugi przewód woltomierza pod mase samochodu. Najlepiej aby miernik był jak najdokładniejszy (0,01V albo dokładniejszy) i ustawiasz tak aby napięcie na sondzie było jak najbliżej 1V.
I to tyle.
  
 
Obojetne jaka sonde wezme ?
Wystarczy jak bedzie wsadzona na moment w rure z tylu tylko na test ?

W kompie to sie zwie polski programisty
  
 
o wlasnie, wiedziałem ze coś na w
  
 
Cytat:
2003-04-23 21:02:58, Jojo pisze:
Jak masz sonde to podłanczasz jeden przewód voltomierza pod ten kabelek wychodzący z sondy a drugi przewód woltomierza pod mase samochodu. Najlepiej aby miernik był jak najdokładniejszy (0,01V albo dokładniejszy) i ustawiasz tak aby napięcie na sondzie było jak najbliżej 1V.
I to tyle.



Dzieki Jojo, oczywiscie robimy to na wolnych obrotach ? ale to chyba oczywiste
  
 
Nie Jojo! Jak bedziesz miał napięcie 1V to wtedy mieszanka jest zaj... bogata!. Sprawdzić np. w Morawskim - tam jest charakterystyka sondy. Najlepiej by było jakby zainteresowany sie do mnie zgłosił to mu pomiary wytłumacze. BTW sonda lambda wskazuje nadmiar tlenu w spalinach. Tlenu dużo (prawie jak w atmosferze) - niskie napięcie bo brak różnicy iliści tlenu i brak różnicy potencjałów. Jeśli jest za dużo tlenu w spalinach to mieszanka musiała byc uboga.

W dużym skrócie:
1V-0.9V mieszanka bardzo bogata
0.9-0.8 mieszanka bogata
0.7V-0.2V - optimum
0.3 V- lambda=1
0.2-0.1 - mieszanka uboga
0.1-0.0 mieszanka zbyt uboga.

przy optymalnej mieszance na charakterystyce następuje zbocze. Czyli woltomierz moze skakać w zakresie 0.7-0.2

Ustawianie gazu:
obroty na 3 tysiące, stałe (gaz ręczny jest tu niezastąpiony) kręcimy pokrętłem (jedynym lub od 1 przelotu) tak aby na woltomierzu uzyskać: 0.8-0.7 - dynamika 0.7-0.2 eko. Woltomierz skacze więc zakresy sa orientacyjna. Różnica to ok 1/16 obrotu śruby!. Drugi przelot ustawia sie tak aby przy 6 tys. obr. przy max wciśnięciu napięcie nie było niższe niż 0.2V - Uboga mieszanka jest szczególnie niszcząca na wysokich obrotach.
Potem zchodzimy na wolne obroty i regulujemy wolne na 0.8-0.7. Wolne powinny być ciut bogatsze. Uwaga - na bogatej (0.9) spaliny śmierdzą gazem. Jeśli przykręcimy delikatnie skład mieszanki (na ~0.3V) przestaną śmierdzieć. To wyjaśnienie kolejnej zagadki.
Acha - woltomierz musi być dokladny - te małe prostokątne "elektroniki" nie zawsze działają prawidłowo. Zakres - 2V. Ostatnio mocno sie tym zajmuję i mam juz troche doświadczeń. Można dokładnie ustawić silnik tak prostymi narzędziami

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
kiedys tu byla charakterystyki sondy Lambada dla roznych temperatur (im wyzsza temp tym bardziej splaszczona)
ale juz nie ma
http://www.twminduction.com//Halmeter/Halmeter-FR.html
  
 
a ile orientacyjnie kosztuje sonda Lambda? Bo z tego co tu opisujecie.... to ja sobie wsadze kolejny wskażnik, tym razem składu mieszanki.... . Tylko jest problem z sondą, bo kolektor mam zamiar wymienić na rurowy ten od GSI. a tam już jest otwór na wkręcenie sondy.... a może uda mi się kupić już z sondą . Jak dorwe taki kolektor to do WW napisze mały opis jak to zrobić...( jak uporam się z instacacją car-audio na którą mam coraz mniej kasy , więc chyba zamienie kolejności) . Więc potrzebne nam będą:
1. stabilizator napięcia 12V
2. Przewody fabryczne (wytrzmałość na wysoką temperature)
3. wzmacniacz operacyjny żeby z 1V zrobić 10V , i wskażnik od np. ładym 2105.... lub inne jak kto uważa( żeby tylko to był woltomierz bo tarcze to się wymieni)
4. Kilka rezystorków i pare kondensatorów
5. Potencjometr precyzyjny.
6. V wzorcowy - do regulacji....

Ale czadzior.... następna wskazówka będzi mi chodzila na desce... . Ja tu gaz.... Wskazówka ciśnienie oleju do góry, paliwa do dołu, czystości spalin do dołu....

zrobie sobie skale na tarczy.... tylko jaką? przecież nie w V... może w % . Co jak co ale ten pomysł to mi się podoba .... Zaraz coś wymyśle, policze, przelicze , zrobie mały modelik tak na próbe.... Jak już dopracuje ten oryginalny to wam wszytkim go opisze
  
 
i będe wiedział czy coś nie tak z zapłonem....czy coś mi sę nie poprzestawiało, i będe na bierząco wiedział w jakim stanie mam silniczek( chodzi o regulacje) , i opracuje metode kiedy będzie najmniej palil .

Czy ma ktoś do sprzedania kolektor wydechowy od GSI????? Kupie za rozsądne pieniądze , i najlepiej jak by był sonda lambda - a jakby była jeszcze sprawna

Lambda bada zawartość tleny w spalinach.... będe bardziej ekologiczny, bo głośny nei oznacza że truciciel

[ wiadomość edytowana przez: polonezcaro dnia 2003-04-24 17:28:49 ]
  
 
dołączam sie do pytania o koszt sondy
  
 
Cytat:
2003-04-24 17:01:21, polonezcaro pisze:
Ale czadzior.... następna wskazówka będzi mi chodzila na desce... . Ja tu gaz.... Wskazówka ciśnienie oleju do góry, paliwa do dołu, czystości spalin do dołu....

zrobie sobie skale na tarczy.... tylko jaką? przecież nie w V... może w % . Co jak co ale ten pomysł to mi się podoba .... Zaraz coś wymyśle, policze, przelicze , zrobie mały modelik tak na próbe.... Jak już dopracuje ten oryginalny to wam wszytkim go opisze



Zupełnie jak w bombowcu . 10 wskaźników, tylko w końcu przestaniesz patrzeć co się dzieje na drodze, bo będziesz kontrolował wskaźniki.
Ale pomysł jest super.