[125] Pytanie dot. gaźnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Przestudiowałem dwie książki o kanciaku i nie znalazłem w nich odpowiedzi więc może tutaj coś wskuram
A więc u podstawy gaźnika znajduje się ukośny kanał, w którym z kolei znajduje się wkręt otoczony gumowym kołnieżem. Nie potrafię jednak znaleźć opisu tej części.
Chciałbym więc wiedzieć do czego on służy i jak go regulować bo mój fiacik trochę dużo pali a mnie skończyły się pomysły....
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdro
  
 
Nieznam sie za bardzo na budowie gaźnika DF, ale jeżeli jest to wkret umieszczony w podstawie to pewnie bedzie regulacja składu mieszanki.
  
 
Tak myślałem jednak zawsze lepiej się upewnić.

Może wie ktoś jak optymalnie ustawić mieszankę?

pozdro
  
 
Mieszankę można ustawić opytmalnie dzięki sondzie lambda i wskaźnikowi AFR .

Ogólnie to gaźnik trzeba ustwić na słuch. Pierwsza sprawa to poziom paliwa w komorze pływakowej trzeba ustawić, bez tego nie ma co dalej regulować. Skok pływaka ma wynosić 8.5mm. Póżniej trzeba zagrzać silnik i ustawić wolne obroty. Pozniej to juz pozostaje regulacja 2 przepustnicy
  
 
Wszystkie wspomniane czynności już wykonałem jednak efekt jest dość mizerny...
Niestety poprzedni właściciel miał dwie lewe ręce i podejżewam że coś namieszał z mieszanką.
Nie mam niestety dostępu do specjalistycznego sprzętu więc chyba będę musiał ustawić mieszankę "na słuch i dym" hehe.

Dzięki
Pozdro
  
 
Wszyscy ustawiają gaźnik na słuch albo na analizatorze spalin, ale efekt ustawiana na analizatorze można o dupę rozbić.

Zaleca się żeby wkręt do regulacji składu mieszanki był wykecony od 1,5 do 2,5 obrotu.