MotoNews.pl
6 CHIP DO OMEGI B 2000 16V Z SYNCHRONICZNYM GAZEM (62194/0) - NT
  

CHIP DO OMEGI B 2000 16V Z SYNCHRONICZNYM GAZEM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WITAM MAM PYTANKO CZY KTOS CHIPOWAL OMEZKE TAKA JAK MOJA 2000 16V 136KM? CENY SA ROZNE OK 1200ZL JAKIES 9-10 % WIECEJ MOCY, TYLKO CZY JEST ODCZUWALNA ROZNICA?
DODAM ZE MOJA OMEGA JEST NA AUTOMACIE.
  
 
Najlepszy tunnig - kupić mocniejszy samochód.
  
 
Piotr, jak zwykle rozsądnie, ale....., wiesz ile jest tam miejsca pod maską? zmieściłyby się ze dwie turbałki, intercooler i może jeszczę express do kawy, ja bym się nie poddawał
  
 
no tak Stachu o chipsach a wy swoje (jak zwykle )

swoją drogą... to ja myślę... że tam nawet emvałsześć by się zmieściło

hmmm albo nawet jakieś 5.7


chipsy to najlepsze... spring onion

następnego caps'a nie zniese
  
 
Chip przy silniku bez turbo trochę mija się z celem Lepiej zainwestować w jakis sportowy układ wydechowy i poprawić dolot. Przy aucie z gazem jednak nie powinno się kusić o montowanie stożkowego filtra powietrza ponieważ wiąże sie to tylko z nierówną praca silnika i toną kombinacji. Za to można sie pokusić o sportowy wkład filtra powietrza. Przy odpowiedniej kombinacji można uzyskać te 10 % koni bez ingerencji w elektryke samochodu i cenowo zmieścić sie w granicy 1200 złotych. Moim zdaniem lepiej zrobić wydech i dolot a elektryke zostawić.
  
 
sęk w tym że Ople/Daewoo (jako pochodna ) mają dość mocno "bezpieczną" elektronikę w której można poprawić (pomimo że są to silniki wolnossące - poprostu producent dostosował program do możliwych zaniedbań ze strony użytkownika, kiepskiego paliwa itp)
Chipy o których piszesz to raczej gotowce, np pod konktetne wałki, zmiany w głowicy itp.
W tym przypadku (instalacja gazowa, delikatne zmiany w stylu przelotowy wydech, sportowa wkładka filtra powietrza) sądzę że lepiej spisywałby się jakiś piggyback ("świnka", komputer modyfikujące dane wchodzące do ECU samochodu, np. SMT6 czy Unichip) zestrojony konkretnie pod Twoje auto. Używaną świnkę kupisz za jakieś 800 zł, strojenie około 400 zł + paliwo i ew. hamownia i cenowo wyjdzie Ci co jakiś gotowiec nie wiadomo jakiego producenta a efekt będzie dużo lepszy

aha. chodziło chyba o sekwencyjny a nie synchroniczny wtrysk gazu
taką instalkę pomagałem wystroić w Audi S4 2,2T - całkiem fajna sprawa kompa miał chyba OMVL po bojach śmiga ładnie

[ wiadomość edytowana przez: zork dnia 2004-09-11 17:44:29 ]
  
 
Cytat:
2004-09-11 16:37:29, Robo_ddr_radom pisze:
Chip przy silniku bez turbo trochę mija się z celem Lepiej zainwestować w jakis sportowy układ wydechowy i poprawić dolot. Przy aucie z gazem jednak nie powinno się kusić o montowanie stożkowego filtra powietrza ponieważ wiąże sie to tylko z nierówną praca silnika i toną kombinacji. Za to można sie pokusić o sportowy wkład filtra powietrza. Przy odpowiedniej kombinacji można uzyskać te 10 % koni bez ingerencji w elektryke samochodu i cenowo zmieścić sie w granicy 1200 złotych. Moim zdaniem lepiej zrobić wydech i dolot a elektryke zostawić.



no to życzę powodzenia w zyskaniu około 13 KM przez te przeróbki
  
 
Dziekuje mam nadzieje że sie uda

[ wiadomość edytowana przez: Robo_ddr_radom dnia 2004-09-11 20:13:42 ]
  
 
Z pewnością się uda, i jeszcze ci co sprzedają graty do tuningu się ucieszą, ogólne szczęście i zadowolenie
  
 
Cytat:
2004-09-11 16:37:29, Robo_ddr_radom pisze:
Chip przy silniku bez turbo trochę mija się z celem



Nieprawda poszukajcie trochę info na ten temat.
Znam przykłady calibr shamowanych, którym chip trochę kuniów dał.

Cytat:
Lepiej zainwestować w jakis sportowy układ wydechowy i poprawić dolot.



Zgadza się, tylko co to znaczy sportowy. Jakiś koncowy tłumik czy pełny przelot?

Cytat:
Przy aucie z gazem jednak nie powinno się kusić o montowanie stożkowego filtra powietrza ponieważ wiąże sie to tylko z nierówną praca silnika i toną kombinacji.



Znów zasłyszne opowieści. Disel Mega jeżdzą ze stożkami i ni csię nie dzieje.

Cytat:
Za to można sie pokusić o sportowy wkład filtra powietrza.



Mało daje mniej niż mówią reklamy.

Cytat:
1200 złotych. Moim zdaniem lepiej zrobić wydech i dolot a elektryke zostawić.



Przepraszam ale wkładka kosztuje ze 200 zł i 1 tys na wydech?
To jaki on bedzie sportowy?Jeden tłumik końcowy i już?
Minium 1500 zł na wydech plus kolektor wylotowy.
Mało kto to robi a jak robi dobrze to drogo 700-1500 zł

Efekt 10% razem ? no może z chipem 20%....strzelam.

Teraz uważaj wszystko to będzie kosztował Cię

Chip 1500
Wydech 1500
wkladka 200
dolot no powiedzmy 200
kolektor 1000

Razem masz 4400 (spokojnie będzie więcej) i tak mocniejszy silnik cię objedzie.

I tu wracamy do sedna "Najlepszy tunning-kupic mocniejszy samochód".
  
 
dla 13.6 KM...

ja bym odpuscil.
byla juz masa watkow o MV6 i w ta strone nalezaloby sie kierowac.

ale to tylko moje skromne zdanie.

lepiej juz zaczac se zbierac na 6cylindrow jesli chce sie wiecej mocy a czy bedzie widoczna roznica tych 13KM? hm.
skoro jest juz 12oo pln to tylko dokladac i dokladac i na wiosne...

np. Pan Bog zaczynal od zera
  
 
No fakt że najprościej kupić mocniejszy samochód zero kombinacji i utrudnień

Co do stożka mówie tu na własnym przykładzie auto z gazem po przełaczeniu gasło, w najlepszym przypadku dostało swira na obrotach

Inna sprawa że czasem jak sie robi wszystko na pałe w samochodzie to objedzie go taki sam tylko bez udziwnień
  
 
Ja nie rozumia,to po co kupowales te 2.0. Przepraszam,za moja frustracje ale juz PARE razy byla gadka na temat wzmacniania silnikow z seri 2.0.Chlopie kup turbinke kowalskiego z allegro,moze cos da.
  
 
Przepraszam,bylem zdenerwowany,nie gniewac sie,ale taka prawda. Sluchaj,samochod gnije to zmieniamy na lepszy ze zdrowymi blachami,samochod ma powoli za malo mocy dla ciebie,to tez zmieniamy samochod.
  
 
Dzieki za odpowiedzi cos pomysle, ale turbo odpada ze wzgledu na skrzynie automatyczna, a zmiana silnika - kosztowne+ skrzynia i przelozenie gazu.

Pozdrawiam