Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-10 15:02:23 a czy uległo awarii łozysko główne wału korbowego od strony sprzęgła? jeśli nie to koło zamachowe nie było przyczyną zuzycia panewki. niezależnie od tego czy koło standardowe czy dwumasowe. |
arturw Peugeot 405/Peugeot ... Warszawa | 2004-09-13 09:58:15 Nie, uszkodzeniu uległa tylko panewka korbowa na 6 cylindrze. Wszystkie panewki główne były prawie jak nowe. |
![]() MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-09-14 14:37:35 no to masz odpowiedź. panewka korbowa na 6 cylindrze mogła się rzeczywiście wytłuc od koła dwumasowego, które powodowało reakcje dynamiczne tzw. bicie (brak wyważenia) jednak tylko wtedy gdyby łożysko główne byłoby też wybite. logicznym jest przecież że skoro łożyska po obu stronach czopa wału gdzie uszkodzeniu uległa panewka były ok, to znaczy że korba nie miała powodów by chodzić na boki, bo była sztywno trzymana przez wspomniane właśnie panewki główne, które jak piszesz były w porzadku. jesli awaria miała byc spowodowana kołem zamachowym to najpierw uszkodzeniu uległaby panewka główna, potem korbowodowa, potem kolejna główna i tak dalej. tak więc doszukiwanie sie przyczyn wybicia tej panwi w wadliwym/uszkodzonym dwumasowym kole zamachowym uważam za chybiony.
pozdrawiam |