Atrapa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy któryś z szanownych klubowiczów ma lu wie gdzie można dostać grill od tych pierwszych modeli 125p? Chodzi mi o ten metalowy, na cały przód. Iczy będzie on pasował do 125p rocznik 89?
  
 
Ostatnio widziałem cos takiego na shrocie tyle ze od starej ładzianki...Są dosyc podobne ciekawe czy by pasowało???
  
 
nie jestem specjalista w tej dziedzinie,wiec moge byc w błedzie,ale pierwsze fiaty miały chociazby mniejsze swiatła kierunkowaskaz-pozycyjne.wydaje mi sie,ze wciecia w blotnikach na te wlasnie lampy byly mniejsze,ale po lekkich przerobkach pewno by sie udalo
  
 
taki grill bedzie pasował jesli bedziesz kupował sam grill bez kierunków. Jesli bedziesz kupował z kierunkami to wowczas musisz zmniejszyc wneki na kierunki zaspawac albo jakos sprtynie zaszpachlowac.





roznice widac na zdjeciach kierunki w oldtimerze sa węższe i bardziej wypcniete na wierzch
  
 
nie wiem czy niebędziesz miał problem z zamontowaniem ale próbuj powodzenia ja też takiego poszukuje.
  
 
Chromowane obvódki kierunków wyglądają świetnie, ale jeśli mam mieć jakieś problemy to raczej zostane przy sanym grillu.
P.S oglądałem dziś film "XXX" z Vanem Diesel`em i on miał furę właśnie taką o jakiej marzę. Jeśli ktoś widział ten film to wie doskonale, o co mi chodzi. Co prawda nie jest to poczciwy kanciarz, ale jak bym miał okazję takiego dorwać, to nie wahał bym się żeby zdradzić FSO.
  
 
W Niedziele byłem w Muzeum Motoryzacji w Warszawie na Żelaznej i przypadkiem trafiłem na giełdę części do pojazdów zabytkowych.
Był tam człowiek, który miał do sprzedania metalową atrapę chłodnicy do 125p przed 75r i podobną atrapę do fiata 132 (czterookiego).
Za atrapę do 125p wołał 100 zł ale do negocjacji.

Giełda ta jest w każdą drugą niedzielę miesiąca w budynku dawnej odlewni w Zakładach Norblina przy ul Żelaznej róg Prostej w Warszawie.

Człowiek jest z Tłuszcza koło Warszawy.
W razie czego mam do niego telefon.

Jeżeli chcecie telefon, to prosze na PRIV.

Pozdrawiam
Paweł ADMIRAŁ Turant
"SILVER ARROW"

[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2002-12-09 08:47:58 ]
  
 
Chodzi mi generalnie o to czy atrapa ta stalowa z pierwszych fiacikow wejdzie do Kanta 81 . I jak ta atrapa jest montowana???
Bo wiem ze te takie zaraz po tych metalowych mialy zaczepy na gorze ale jak jest w tych ..? I czy duzo by bylo roboty z tym by to wygladalo dobrze w nowszym kancie . Oczywiscie juz nie Mowiac o kierunkowskazach przednich bo to to wiadomo . chodzi mi tylko o atrape .
  
 
Nie pamiętam dokładnie ale wygląda to mniej więcej tak.
Atrapa jest przykręcona od góry chyba 3 wkrętami natomiast od dołu posiada wypusty wchodzące w otwory w przednim pasie dodatkowo przychodzi jeszcze na dół listwa metalowa chyba wciskana.
  
 
podejrzewam, ze sa jakies roznice w wymiarach i mocowaniach. moze byc trez roznica w rozstawie swiatel. stara fiatowska jest na pewno nizsza od plastikowych elementow w nowym. co do zmiany atrapy nie jest latwo i wiaze sie to przerobkami blacharskimi. juz przymierzalem sie do atrapy od starej lady czterookiej, od jelcza autobusu, tarapana, fiata 131, poloneza z nosem i borewicza i z kazdej strony jakby nie patrzec nic nie pasuje bez wiekszych zmian. oczywiscie dla chetnego nic trudnego.
  
 
metalowa atrapa nie do kńca pasuje ale bez przeróbek da sie zrobić. Bedzie troche luźna
  
 
korek co masz na mysli??
  
 
Czy ktoś ma patent jak reanimować metalową atrapę chłodnicy od DF?
Problem w tym że poszczególne elementy nie trzymają się kupy, zdaje się ze była znitowana.
Bardzo bym chciał ją doprowadzić do stanu używalności, a lutowanie czy spawanie nie wchodzą w grę bo zostały by przegrzane ślady i musiałbym ją oddać do ponownego chromowania, a to już za duży koszt.
  
 
Vazyl-atrapa w klasyku nie jest chromowana!nie wszystko chrom co się świeci Podobne błędy dotyczą również np.listewek na ramkach drzwi w DF/PN.Elementy te są wykonane z polerowanej stali nierdzewnej.
Niestety nie wiem jak naprawić takową atrapkę,żeby wyglądało to przyzwoicie.Jeżeli by ja pospawać-trzebaby dać do chromowania,a to troszkę bez sensu w przypadku "nierdzewki".Ja bym chyba po prostu "poskręcał" ją na delikatne druciki również z nierdzewki-nie powinno byc tego mocno widac,a wytrzymałośc wystarczająca.
Odnośnie chromów-w "ociakającym" chromem klasyku,ze wszystkich "błyszczących" zewnętrzych elementów chromowane są:
-zderzaki+kły
-rameczki reflektorów(nie okulary)
-łaczniki kierunek/postojówka
-spryskiwacze
-klamki
-kratki nawiewów na słupkach
-zamek tylnej klapy
-kołpaki
-ramki lamp tylnych
-znaczki "polski fiat" i "125p"
Reszta to albo polerowana nierdzewka albo takież aluminium (listwy progowe)
Sorki za tyle gadania ale tak mnie naszło
  
 
to jakie ja mam listwy jesli sa z polerowanej nierdzewki??
  
 
Chmmmm.....
Na druciki to chyba skręcać nie będe.
Spróbuję z jakimś klejem typu Poxilina z zatopionym drucikiem od strony chłodnicy, ale nie wiem jak to wyjdzie.

A tak przy okazji to do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze lusterek i spryskiwaczy w chromie.

Kolego kaovietz - oby każdy chciał się tak wypowiadać, mieli byśmy raj.
  
 
Przeciez można to pospawać, ale to musi zrobić odpowiednia osoba, a dokładniej zamiast pospawac to zlutowac od tyłu podobnie jak się spawa aluminium. Tylko to nalezy zrobić jakim cienkim drucikiem a nie prętem. Sam widziałem jak tak spawają bratu aparat zapłonowy, i z zewnatrz nie powinno być tego widać.
  
 
Cytat:
2004-03-10 22:23:44, nikusss pisze:
to jakie ja mam listwy jesli sa z polerowanej nierdzewki??

Nikuss,jakie listwy?Progowe?To polerowane alu.
  
 
Przerabiałem ten temat.
W DF (PF) atrapa ma elementy zgrzewane.
Jeżeli nie jest to przerdzewiałe mozna spróbować w zakładzie blacharskim to wszystko pozgrzewać, ale blacharze niechetnie biora sie za jubilerska robote.
Moja atrapa ma teraz dwa elementy po prostu przynitowane. Potrzebna do tego była cienka blacha (do podłożenia od spodu - można całkiem dobrze wpasować w rynienkę) i drobne nity. Do tego nitownica i jakoś to wszystko wyglada. Jezeli nikt specjalnie nie będzie sie przygladał nie powinno byc widać różnicy z orginałem.
Panietaj tylko aby zastosować malutkie nity
  
 
moim zdaniem i tak najlatwiejszy i najlepszy sposob to oddac do zgrzewania i przynajmniej pozniej sladu nie ma a nitami szkoda by mi bylo to robic . a jesli jest naprawde w zlym stanie to czy nie lepiej zamiast ja zgrzewac poprostu poszukac innej ?? ja tez mam taki klopocik tylko ze z jednym szczebelkiem i to na dodatek tym malutkim ale poza zgrzewaniem nie zamierzam robic nic innego