1.6EFI Co z nim jest. Przez rok nie moge znalezc pomocy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. jest posiadaczem escorta 1.6 efi 90rok105 km. zalozony najprostszy gaz bez komputera i zadnych emulatorow. mam z nim kilka problemow. Moze ktos pomoze bo nie wiem co robic, a nie mam na tyle pieniedzy by po kolei wsz wymieniac na nowe. bylem na tescie kompem ok 5 mies temu. wyszedl blad "sonda l -zbyt unoga miesznaka". pozniej pojechalem przypadkowo na test sondy. okazalo sie ze jest kaputt. zminilem na nowa, uniwersalna z allegro. podlanczylem i zadnej zmiany.pozniej zamiast kata - struminica i tez nic, a oto glowne problemy :

1)ranne problemy z paleniem. krece go, skacza obroty a on nie lapie. za ktoryms razem zaskakuje ale od razu gasnie. za 3 moze4 razem zalapuje juz ale nie mozna utrzymac obrotow na benzynie bo sam zgasnie(pompuje pedalem gazu) albo przelanczam od razu na LPG i wszystko ok. zachowuje sie jakby sie dlawil, dusil ta benzyna.

2) czasami (nawet z rana) nei moge go wogole odpalic. KRECE GO,obroty nie skacza. podobno to czujnik polozenia walu. za co on jest odpowiedzialny. jakie ma praktyczne znaczenie ?|

3)problem z powietrzem. jak jest cieplo to sie muli.wwogole jest slaby. ma przyspieszenie jak astra 60 km. a jak cieplo to tragedia. zmienilem dolot powietrza "spod zderzaka" ale nie duzo pomoglo. samochod nabiera wigoru jak na zewnatrz jest zimno.. co robic??
zmienialem przewody i swiece rok temu. przewody janmor swiece ngk. filtr pow raczej ok, filtr gazu ma juz ok 20 tys--trzeba wyminic.

4)dla mnie ten samochod to mul. zeby w miare dynamicznie jechac trzeba duuuuzych obrotoow. a wtedy pali 14 - 15 gazu. CZY ONE TAK MAJA ??

pozmocy. moze cos wiecie @@@@@@
  
 
mam taki sam silniczek i jedyne co mi sie czasami powtarza to to ze zdarza mu sie ze musze dlugo krecic zeby zapalil
auto ma przejechane 200kkm w tym 20kkm na LPG (I gen) i nie powiem ze ma mula
fakt na benzynie ostatnio troszke szarpie ale wystarczy ze przejade 100km i wsio wraca do normy
na pocatek proponuje posprawdzac wszystkie styki moze tu cos jest nie tak (wszystkie czujniki_
  
 
1) o odpowiedz prosze sie zwrocić do Patre na autokaciku www.autokacik.pl
2) Czujnik położenia wału jest jednym z elementów układu zapłonowego, i wpływa na to w którym momencie podać iskrę (po krótce)
3) Kabli janmora nie polecam. Mi najlepiej działałay championa i fordowskie. Świece NGK nie za bardzo chodzą w fordach, polecam fordowskie (motocraft), czampina lub iskry (tak właśmnie) zdecydowane nie dla Bosha.
4) sproboj zatankować inny gaz (polecam Shell-a), ale myśle że to kwestaia regulacji ciśnienia gazu (na parowniku), lub mieszanki (śrubka). Jak masz wtrysk, to instalka bez kompa to 100% pomyłki
  
 
Cytat:
2004-09-15 11:25:35, Bula pisze:
4) sproboj zatankować inny gaz (polecam Shell-a), ale myśle że to kwestaia regulacji ciśnienia gazu (na parowniku), lub mieszanki (śrubka). Jak masz wtrysk, to instalka bez kompa to 100% pomyłki



z ta pomylka to sie nie zgodze
mam identycznie i auto na gazie jezdzi jak potrzeba
pali w miescie do 13l trasa okolo 9l (wydaje mi sie ze najwiekszy problem lezy w zlej regulacji jak juz - kiepski gazownik)
  
 
Jesli chodzi o gasniecie na benzynie, to na 99% trzeba przeczyscic silnczek krokowy (zawor bocznik powietrza). Wiem, bo tak samo mialem.
Co do innych objawow niestety nie pomoge
  
 
Też zauważyłem, że jak jest ciepło to jedzie gorzej niż np. w nocy.
Myślę, że może trzeba sprawdzić czujnik temperatury.
Może masz pompę paliwa trafioną albo regulator ciśnienia.
Trzeba sprawdzić ciśnienie tłoczenia.
  
 
a czy te testery z allegro pomogly by mi?? sa one po 50zl. jak ustawic najlepiej dolot powietrza(ma ktos moze foto)??

pozdr
  
 
Jeśli te mulenia przy zmianie temperatury występują na Pb to raczej można podejrzewać tylko czujnik temp silnika. Ja ostatnio wstawiłem tam potencjometr i kręciłem w zakresie odpowiadającym -10 do +100 stC i w dużych odstępstwach od właściwej temp silnik w ogóle nie chciał wchodzić na obroty ... dławił się i powoli wchodził do 3000rpm, później nic.

Powodzenia
  
 
a ktory to dokladnie czujnik, znaczy gdzie sie znajduje? Bo czujnikow temp. jest w tym silniku co najmniej kilka (jesli dobrze sie orientuje)
  
 
Opisałeś dosyć bogato , sprawę mam jeszce kilka pytań za nim sie wypowiem.

1) Czy silnik czasem nie bierze oleju albo woda ci znika a chłodnicacała, czy przydymia po odpaleniu jak sie go przygazuje, na gazie sie nie znam ale pomyśle nad benzynką.

Opisz dokładnie wady jazdy na beznynie , może to jakiś niuans,

Sprawdź podcisnienia , i silniczek krokowy wystarczy że go odłączysz i spróbuj odpalić jeżeli nic sie nie zmienia gdzy go podłączasz , może byc uszkodzony mechanizm magnetyczny ( wymiana ) często pomaga przeczyszczenie. Jak tam przekaźniki i przewody może coś ci źle podpieli albo nie tu sie podpieli instalką LPG , i wykazuje błędy na ECU.
  
 
Cytat:
2004-09-17 13:23:07, niesztof pisze:
a ktory to dokladnie czujnik, znaczy gdzie sie znajduje? Bo czujnikow temp. jest w tym silniku co najmniej kilka (jesli dobrze sie orientuje)



Czuniki temp :
płynu - do wskazówki
silnika - do komputerka
zasysanego powietrza - do komputera
do włączania wentylatora chłodnicy.

Ten jest umieszczony na głowicy pod kolektorem dolotowym (ciut z tyłu)
  
 
Na środku bloku pod kolektorem ssącym nad filtrem oleju
  
 
Cytat:
2004-09-17 12:35:52, chasmo pisze:
...Ja ostatnio wstawiłem tam potencjometr i kręciłem w zakresie odpowiadającym -10 do +100 stC i w dużych odstępstwach od właściwej temp silnik w ogóle nie chciał wchodzić na obroty ... dławił się i powoli wchodził do 3000rpm, później nic.

Powodzenia


Opisz jak to dokładnie zrobiłeś i jaki potencjometr tam wstawiłeś. Miałeś możliwośc bezpośredniego odczytu ustawionej rezystancji czy mierzyłeś multimetrem? Gdzie kupić taki potencjometr?
  
 
a co myslicie o tym:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=31099020