Klima e34 525i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,
Muszę uruchomić w mojej furce.
Był zatarty wentylator (już działa).
Wiem, że nie mam cisnienia w układzie (brak czynnika), ale chcę sprawdzić, czy działa elektryka. Obydwa czyjniki cisnienia (wysokie i niskie) dają przerwę. Czy czujnik wysokiego nie powinien dawac przerwy dopiero po przekroczeniu cisnienia max ?
Uważam, że jeżeli jest prawidłowe cisnienie, to obydwa czujniki powinny dawać zwarcie. Chciałbym to zaemulować (sprawdzić, czy jeżeli je zewrę, to włączy się sprężarka).

pozdr
Mariusz
e34 525i touring
  
 
Sprężarke możesz sprawdzić czy działa wypinając z niej kabel (wchodzi tylko jeden) i podłanczając wtyk na tej sprężarce do plusa na akomulatorze bez kombinowania z czujnikami i wtedy powinien skleić elektromagnes lecz nie polecam tego robić na sucho bez czynnika chłodzącego ,poza tym nie nabijaj gazu u byle jakiego chłodziaża od lodówek tylko u kogoś kto się na tym zna ponieważ sam czynnik to nie wszystko jest tam spesialny olej który smaruje układ od wewnątrz i specialny barwnik który sie odbarwia w uv w miejscu nieszczelności.Jeżeli nie masz długo czynnika to w miejscach łączeń układu klimy szlak traia uszczelnienia i w spręzarce wytważają się różne substancje które ją trwale uszkadzają bo nie ma smarowania tym olejem a w tedy naprawa to poważny koszt to na tyle pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-05-05 22:42:26, maras440 pisze:
Sprężarke możesz sprawdzić czy działa wypinając z niej kabel (wchodzi tylko jeden) i podłanczając wtyk na tej sprężarce do plusa na akomulatorze bez kombinowania z czujnikami i wtedy powinien skleić elektromagnes lecz nie polecam tego robić na sucho bez czynnika chłodzącego ,poza tym nie nabijaj gazu u byle jakiego chłodziaża od lodówek tylko u kogoś kto się na tym zna ponieważ sam czynnik to nie wszystko jest tam spesialny olej który smaruje układ od wewnątrz i specialny barwnik który sie odbarwia w uv w miejscu nieszczelności.Jeżeli nie masz długo czynnika to w miejscach łączeń układu klimy szlak traia uszczelnienia i w spręzarce wytważają się różne substancje które ją trwale uszkadzają bo nie ma smarowania tym olejem a w tedy naprawa to poważny koszt to na tyle pozdrawiam.



Popieram, no a po za tym dobry warsztat powinnien sprawdzić szczelność układu i czy wszystko działa zanim nabiją prawdziwym gazem!
  
 
Sprężarka to nie wszystko. Po jej załączeniu powinien włączyć się wentylator chłodnicy klimy (bardzo szybko się nagrzewa).
I to właśnie chcę sprawdzić i TYLKO sprawdzić.
Nie mam zamiaru uzywać klimy bez czynnika (R12).

pozdr
Mariusz
e34 525i touring