Chłodnica oleju z Tipo a montaż w DFie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam do wzięcia nówkę sztukę i się zastanawiam jak to wszystko podłączyć. Czy może jest ktoś w posiadaniu jakichś schematów jak taka chłodnica była podłączona w Tipo ?? A może ma ktoś taką (lub podobną) chłodniczkę założoną w swoim DFie ?? - oczywiście chodzi mi o montaż w silniku 2.0TC
  
 
Zasadniczo najfajniejszym miejscem podpiecia chłodnicy jest nadstawka nad filtr oleju - przefiltrowany olej idzie sie schłodzić, potem leci w silnik.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Będę zgadywał - podstawka (między filtrem oleju a jego mocowaniem) z dwoma wyprowadzeniami do przewodów

Edit:
Qrde, OLO był szybciejszy .


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-08-31 22:29:46 ]
  
 
a gdzie taką podstawkę zdobyć ??
  
 
Hmm. To łakomy kasek. Szrot, intercars?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:43:07 ]
  
 
chłodnicę i przewody mam orginalne z Tipo, tylko nie mam pojęcia jak to podłączyć. A uzasadnienie takowego wynalazku w moim przypadku nie jest konieczne
  
 
Czesc jak masz chłodnicę i przewody to pół sukcesu.Potrzebujesz jeszcze podstawki pod filtr z wyprowadzeniem przewodów.Najlepiej jak jest oryginalna poniewaz zazwyczaj jest z termostatem.Jeśli tego nie masz to niestety wycieczka do tokarza i dorabianie(ja tak chyba zrobię bo nie mogę tej diabelskiej podstawy dorwać).Wydaje mi się że wystarczy jak weżmiesz ze sobą całą podstawkę od filtra po uprzednim odkręceniu jej od bloku.Bardzo ładnie widać jak to ma być dorabiane.Jeszcze pozostaje kwestia miejsca-będę miał swoją przykręconą przed chłodnicą.Jest to najbardziej optymalne miejsce tyle że niestety trzeba zrobić otwory na przewody.Jak coś to służę pomocą
  
 
ja mam zamiar wcisnąć ją pod lewą lampę (po uprzednim przygotowaniu ścianki czołowej)
ale miejsce montażu to pikuś.
Czyli tak wyjście do chłodniczki z pod filtra ... a powrót oleju którędy ??
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:42:31 ]
  
 
Zapomniałem napisać:powrót też w podstawie.Jak przygotowujesz miejsce pod chłodnicę?
  
 
podstawka pod filtr, weźniesz do LUBLINA turbo, taki kawałek aluminium ( ja chciałem zalożyć identylko w PN ) , jest w lublinie identyko filtr oleju, tylko ok 2x dłuższy, ale to nie ma znaczenia, podkładka kosztuje ok 40zł, szukaj w sklepach FSO-LUBLIN.

tylko jest odstawowa wada w silnikach małowysilonych - jest to obieg na sztywno - bez termostatu, musisz nieżlle deptac żebyś miał optymalną temp oleju, i naczej będzi eniedogrzany - a to tez żle....

jak chcesz chłodnice oleju i inne graty do tego za praktycznie darmo, poszukaj MB W123 ( bo W124 -126 będa drogie - choć identyko ) z silnikiem 300D, lub 240D , chłodnice itp... tak jak byś iedyć (lub ktoś inny ) potrzebował

montowanie chłodnicu oleju w MB ( jako dobrze rozenanay materiał badawczy ) jest montowana z boku chłodnicy pionowo, jednak jakoptymalniejszym miejscem jest w PN miejsce poniżej chłodnicy zaraz za wlotem zderzaka plastikowego , w DF - nei szukałem

jak zakładasz chłodnice to proponowałbym podnieśc ciśnienei oleju na pompie za pomoca podkładki zaworu ciśnieiowego - ale o takim szczególiku pewnie pamiętasz i pomyslałeś.

na lato chłodnica na sztywno jest OK , jednak w zime olej nigdy Ci się nei dogrzeje i będzie zawsze zimny ( a to nei zaciekawe dal silnka ) lub zastosuj olej np 0W którzy będzie płynny nawet przy niskich temp. Pomyśl tez że silnika będzie dodatkowo chłodzony olejem ( jak w enduro i motocrosie ). Pomyśl zatem o jakimś zaworku mechanicznym na zime na przewody olejowe do chłodnicu i mostem zastępującyc obieg oleju w chłodnicy. LUb pomyśl na d termostatem

temat ten już poruszałem , poszukaj na forum - ponad rok temu.


  
 
Jak z tą podładką pod zawór upustowy w pompie oleju. Ktoś to już robił. Chodzi mi o to, jak gruba ona ma być?
  
 
ma nie byc tej podkladki... bo cisnienia na niskich obrotach i tak nie poprawisz a na zimnym oleju rozpieprzysz pompe, bo zamiast zeby zadzialal zawor to bedzie miala za duze cisnienie czyli opor i ukrecisz wieloklin...
  
 
Jak masz podejrzenia ze pompa oleju jest za slaba to lepiej wymien pompe niz mialbys sobie zaszkodzic.Podkladke pod filtr najlepiej zdobyc od Uno turbo 1.4.Pasuje idealnie i co najwazniejsze ma termostat.Ma obieg polotwarty wiec zawsze cos idzie a na maxa otwiera sie przy 80 stopniach( Ramzesie )
  
 
to lepiej nie grzebać przy zaworze nawet przy zakładaniu chłodnicy oleju?
  
 
Cytat:
2004-09-08 17:10:58, bullit pisze:
..........Ma obieg polotwarty wiec zawsze cos idzie a na maxa otwiera sie przy 80 stopniach( Ramzesie )


Och Adam jakis ty niepoprawny
  
 
A ja mam taką podstawkę z uno turbo. Z przedwodami termostatem i dłuższą śrubą do mocowania podstawki i filtra oleju. Komu , komu bo idę do domu ...
  
 
ile chcesz za ten komplecik?
  
 
Cytat:
2004-09-09 10:39:26, arturw pisze:
A ja mam taką podstawkę z uno turbo. Z przedwodami termostatem i dłuższą śrubą do mocowania podstawki i filtra oleju. Komu , komu bo idę do domu ...



no pewnie że kcem
napisz tylko za ile