Wzrost wskazania temperatury po włączeniu świateł mijania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś a Was rozwiązał ten problem bo wiem, że temat był już poruszany na forum.
Pozdrawiam
  
 
Witam.Posprawdzaj masy i poprzeczyszczaj je a w szczegulnosci mase silnika i karoseri,nie wykluczone ze tez tranzystor walną w zegarze ale to sie zdarza bardzo zadko
  
 
Czy przypadkiem nie "wzrasta" Ci również ilośc benzyny?
Zdaje się, że taki jest urok naszych autek.
Prawdopodobnie mamy oszczędnie położone instalacje elektryczne - za cieńkie przewody. Jednak nie doktoryzowałem się nad tym z braku czasu.
  
 
Prawdopodobnie wskazanie poziomu paliwa też się ,,podnosi'' ale to nie jest wina oszczędnej instalacji, ponieważ od początku było dobrze (4 lata).
Pozdrawiam
  
 
Odnosze wrażenie, że wszyscy posiadacze Espero maja podobne objawy. Kiedyś ktoś na forum pytał o wskaźnik paliwa. Wydawało mi się, że u mnie ten problem nie występuję, jednak najnormalniej tego nie zauważyłem (jeżdzę Espero od ok 2 lat)
  
 
cześć,
Problem nierozwiązany - ja już tak jeżdzę 1,5 roku. Teraz znowu zbliża się zima więc poszukam jakiegoś elektryka - ale szansa mała.
PZDR
Bojkot
  
 
Panowie dajcie jeszcze pare wskazówek:
1) Właczone tylko pozycyjne - co wtedy ze wskaźnikami
2) przy pozycyjnych włączcie halogeny - co wtedy ze wskaźnikami
3) przy właczonych pozycyjnych "mrugnięcie" długimi- co wtedy ze wskaźnikami
4) wyłaczone światła (wszystkie) mrugnięcie długimi - co wtedy ze wskaźnikami
5) Właczone mijania- co wtedy ze wskaźnikami
Czy skoki wskaźników sa natychmiastowe (właczacie światła i natychmiast reakcja na wskaźnikach) czy po kilku kilkunastu sekundach.
Obserwujcie zachowanie przy włączonym i wyłączonym silniku.
Interesują mnie tylko precyzyjne informacje, moze coś poradzę.
Dobrze by było gdyby ktoś z Was, komu to "padło" miał z kawałek miernika (no może być też i cały)
Polecam analizę schematu 46 z serwisówki i sprawdzeni wtyczek X11 i X11A, a zwłaszcza pin 12 w tej drugiej wtyczce (masa)

To tyle porad na "sucho"

[ wiadomość edytowana przez: asterixgal dnia 2004-09-15 07:00:32 ]
  
 
cześc,
co to jest wtyczki X11 i X 12, piny 12 gdzie to się mieści ?
Masy były sprawdzane - czy są za cienkie przewody?
PZDR
Bojkot
  
 
AsterixGal - miernikiem sprawdzałem i nic nie stwierdziłem, masa przy zespole liczników jest dobra (wskazanie omomierza), wskazanie temperatury (po włączeniu świat. mijania) narasta powoli.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-09-14 17:03:45, Krzysztof_L pisze:
miernikiem sprawdzałem i nic nie stwierdziłem, masa przy zespole liczników jest dobra (wskazanie omomierza),...



Zacznij używać woltomierza lub amperomierza to się zdziwisz.

Cytat:
wskazanie temperatury (po włączeniu świat. mijania) narasta powoli.



Jak wolno-czas


DAjcie jeszcze trochę informacji, bo nadal za mało.
  
 
Cześć,

Wskazania narastają powoli minuta dwie zarówno na światłach mijania jak i pozycyjnych, jeśli samochód stoi, silnik właczony a światła są włączone wtedy wskazania spadają. Jak samochód rusza wówczas wskazania znowu rosną.
PZDR
Bojkot

  
 
Cytat:
2004-09-15 08:29:38, BOJKOT pisze:
Cześć,

Wskazania narastają powoli minuta dwie zarówno na światłach mijania jak i pozycyjnych, jeśli samochód stoi, silnik właczony a światła są włączone wtedy wskazania spadają. Jak samochód rusza wówczas wskazania znowu rosną.
PZDR
Bojkot




Ale zakręcileś... nie mogę sie połapać w stytuacji.
Wskazania paliwa zawsze wzrosną jak samochód będzie jechał (no chyba że susza w zbiorniku) , niezależnie od tego czy światła są włączone czy nie.
  
 
Asterix, to chyba chodzi o to, że jak doda gazu to wtedy wskazówki lekko podnoszą sie ku górze.
Zapewne jakiś styk nie masuje
  
 
No jasne że o to chodzi - tyle że bez właczonych świateł wskazania paliwa i temperatury nie zmieniaja sie.
  
 
AsterixGal - pod pojęciem miernik zawarte jest urządzenie zespolone - voltomierz, amperomierz, omomierz, alternatywnie - miernik pojemności, wzmocnienia tranzystorów (hFE), temperatury itd.
Mówiąc krótko - MIERNIK. Elektronicy wiedzą o co chodzi.
Pozdrawiam
  
 
Ale mierzyłeś opór czy różnicę napięć?
Zmierzenie oporu nie daje miarodajnych wyników. Zapal światła i zmierz napięcie - podłącz jeden koniec miernika do minusa w zegarach a drugi do minusa akumulatora. Wówczas poznasz spadek napięcia na masie.
Zdaje się że Asterixowi chodziło o to.
  
 
Cytat:
2004-09-15 12:02:14, Krzysztof_L pisze:
AsterixGal - pod pojęciem miernik zawarte jest urządzenie zespolone - voltomierz, amperomierz, omomierz, alternatywnie - miernik pojemności, wzmocnienia tranzystorów (hFE), temperatury itd.
Mówiąc krótko - MIERNIK. Elektronicy wiedzą o co chodzi.
Pozdrawiam


Bez obrazy dla Ciebie i Twoich umiejętności w posługiwaniu się miernikiem (miernikami). Celowo napisałem "zacznij używać" a nie poszukaj woltomierza lub amperomierza. W diagnozowaniu tej konkretnej usterki omomierz na niewiele będzie przydatny. Zresztą omomierza nie powinno się używać w układach znajdujących sie pod napięciem-istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia. Ale po co ja to tłumaczę elektronikowi(ciekawe-hobby czy wykształcenie) , chyba raczej wyjaśnienia należą się mniej doświadczonym w tej dziedzinie.
  
 
AsterixGal - nie obrażam się bo i o co, no i po co.
Obecne mierniki elektroniczne mają zabezpieczenia i nic im się niedzieje przy pojawieniu się napięcia na wejściu omomierza (jeszcze kwestia jego wielkości), przy samochodowym nie ma problemu.
Natomiast co do masy w samochodzie to występuje różnica potencjałów na różnych ,,masach samochodu'' ale z tym walczyć nie będę.
A elektronikiem jestem i z wykształecenia, i z zamiłowania.
Pozdrawiam

PS. Niektórzy z kolegów używają określenia ,,tranzystor'' mówiąc o tym układzie, który siedzi na zestawie zegarów - to jest stabilizator napięcia 10-cio voltowy.
  
 
Cytat:
2004-09-16 14:19:28, Krzysztof_L pisze:
....
A elektronikiem jestem i z wykształecenia, i z zamiłowania.
Pozdrawiam
.....



OOO. to tak jak ja. MIŁO mieć wsparcie ... i konkurencję.
  
 
no ale jak usunąć usterkę, a Wy sie kłócicie o jakieś mierniki
PZDR
Bojkot