Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2002-12-05 22:45:50 Na oponach zimowych które mam napisane jest że maxymalne ciśnienie to 300kpa i dokładnie tyle napompowałem - mimo wszystko jakieś flakowate te opony są ![]() Co by się stało gdybym napompował więcej? Czy jest to wskazane? czy jest to niebezpieczne? Jak opona będzie wtedy pracować? Wiecie coś o tym? |
![]() Krawat Audi a4 cabrio Warszawa | 2002-12-05 23:11:39 ekhmmm.... napompowales na 3 atm??? podaje za przelicznikiem miar www.miary.hoga.pl
300 kilopascal [kPa]=2,96076980014804 atmosfera [atm]=3[bar] |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2002-12-05 23:35:24 TAK!
Napompowałem idealnie na 3 atmosfery (takie było maximum napisane na oponie) i mimo wszystko władował bym tam z chęcią jeszcze więcej! |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2002-12-06 00:26:53 Na moich oponach zimowych jest napisane tylko jedno ciśnienie: "MAX PRESS = 300kpa" i tyle właśnie tam wpompowałem. Gdy samochód stoi na równej asfaltowej płaszczyźnie, to z przednie opony uginają się tak pod ciężarem samochodu, że w miejscu ztykania się opony z asfaltem, jej część boczna (czyli jej profil) częściowo dotyka asfaltu, tak że bieżnik jest niewidoczny. Jeśli chodzi o jazdę to czuję jak mi na wybojach buja tym samochodem jak bym jechał poduszkowcem ![]() |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2002-12-06 11:59:17 ja pompuje 2,3 we wszystkich oponach, taki kompromisik ![]() |
![]() Krawat Audi a4 cabrio Warszawa | 2002-12-06 12:08:27 Darek - hehe, mysle ze mozesz miec 100 % racji ![]() ![]() ![]() |
![]() Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-12-06 15:56:32 "Właściwe ciśnienie jest warunkiem dobrej przyczepności. Musimy pamiętać, że ciśnienie w oponach w dużej mierze zależy od zmian temperatury powietrza: ciśnienie 2,0 barów zmierzone w temperaturze +20OC - spada do 1,74 barów w temperaturze -5OC, natomiast w temperaturze -20OC wynosi zaledwie 1,59 barów. Aby skompensować wpływ niskich temperatur i zapewnić właściwe ciśnienie w oponach zimowych, trzeba dopompować koła, zwiększając ciśnienie do wartości zalecanej w instrukcji obsługi. W żadnym wypadku nie wolno zmniejszać ciśnienia powietrza w kołach, aby zwiększyć przyczepność na lodzie i śniegu!"
No ale teoria teorią a w zyciu jak zawsze inaczej bo ja np mam secur pneus w kolach. ![]() |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2002-12-06 16:35:17 Aby uniknąć takiego stanu rzeczy można koła napompować azotem, taka usługę świadczy np. Norauto przy Auchan na puławskiej w wawie. Azot nie zmienia swojej objętości i nie ma tak zgubnego wpływu na gume ![]() |
czedu Espero 1,8 CD Pyskowice | 2002-12-07 20:16:17 Przykro mi to powiedziec, ale to Norauto to jakis naciagacz. Powietrze to przeciez glownie azot (dokladnie 78 %). Rozszerzalnosc cieplna azotu jest praktycznie taka sama jak powietrza. Co do wplywu tlenu zawartego w powietrzu na zuzycie opon, to nie ma szans na to zeby w czasie eksploatacji odczuc roznice w porownaniu z azotem. Ale czego to sie nie robi w celach marketingowych - dla kasy.
Pozdr Czedu |
![]() Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-12-08 03:23:58 Aha, tak samo jak z magnetyzerami, nie sprawdzi sie na swoim aucie ale da sie sobie reke uciac, ze nie dzialaja. To chyba nasza narodowa wada...
W powietrzu jest jeszcze wilgoc. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2002-12-08 14:34:22
W starych autach magnetyzer będzie działał, ale w nowych z inteligentnym wtryskiem nie... |
![]() Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-12-08 15:01:56
Mozesz uzasadnic swoja wypowiedz? Czyli teraz, kiedy mam "stara" instalacje gazowa z mikserem, warto na niej wyprobowac dzialanie magnetyzera? |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2002-12-08 15:43:14
Uzasadnie, uzasadnie... W polonezach magnetyzery według posiadaczy dają rezultaty. Ale według testów na nowoczesnych autach, już nie... Widać to na przykładach, że na początku stosowania wyniki są pozytywne, ale po dłuższej eksploatacji, komputer przestawia się na nowe warunki i spalanie wraca do poprzedniego stanu... MaciekGT miał tak u siebie, na początku był zadowolony, jednak póżniej szybko zmienił zdanie... Kurcze...pytanie czemu tacy super producenci...jak np: mój ulubiony VW nie montują tego seryjnie... Podobnie dlaczego przawie nikt z pracowników fabryki VW nie jezdzi tym cudownym autkiem... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-12-15 12:00:47 Zdaje sie, ze jestesmy zgodni co do potrzeby zapewnienia wiekszego cisnienia przy wiekszym obciazeniu. Zauwazyliscie, ze przednie lewe kolo jest zawsze bardziej "klapniete" przy jednakowym cisnieniu? No przynajmniej w 1.5. Nasuwa sie wniosek, ze jest troche bardziej obciazone i na dzien dobry potrzeba mu wyzszego cisnienia. |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2002-12-15 17:17:14 U mnie w 1.8 jest tak samo ![]() |