| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-09-20 20:52:12 Z wegierskiej stronki moge Ci powiedziec tyle:
-kontrolka oleju swieci sie kiedy silnik jest niezywy, albo cisnienie ponizej 0,5BAR -kiedy cisnienie wzrasta o dziesiata czesc(np.0,7-0,8 BAR) kontrolka nic nie zrobi. Silnik moze zostac uszkodzony kiedy cisnienei bedzie 1 BAR - zamiast wymaganych 4-5BAR. Wtedy najczesciej robia sie wieksze przerwy na panewkach i cisnienie robocze spada o 20-50%. JKiedy silnik jest dobrze zaprojektowany(czt.zrobiony) i jesli panewki sa ciasno spasowane, a pompa zassie powietrze - kontrolka NIC nie pokaze, a smarowanie jest do dupy.(z czasem coraz gorzej) Gosc zrobil doswiadczenie, ktore kazdy moze wykonac sam - wiertarka i cos co napedzi kolo zebate pompy(np ucieta oska aparatu zaplonowego) krecac 2500-2800 obrotow, co da nam odpowiednio 5000-5600 obrotow walu silnika. Testowany silnik 2101. : -olej nalany do MAX i silnik rozgrzany - cisnienie blisko 5BAR -olej nalany do MIN - moglem poczuc ze pompowal powietrze po 5-10 sekundach - i cisnienie bylo 4BAR. -Nalane do MAX, zimny silnik i zimny olej - cisnienie 2-2,5BAR po 5ciu sekundach. -nalane do MIN -zimny silnik zimny olej - cisnienie ponizej 2BAR. Oczywiscie nie krecisz silnika do 5tysiecy kiedy jest zimny-ale to byl tylko eksperyment. -nie chce mi sie tego tlumaczyc wszystkiego, wiec po lebkach. Nalezy pamietac ze jazda na zakretach moze spowodowac plywanie oleju w misce, przez co moze nei dojsc do pompy. Moze rowniez nei zdazyc sciec na dol, z glowicy(jesli wszystko wczesniej wyjdzie w gore) i znowu nei ma smarowania.(jezdzi BEZ oleju) Mozna wziasc z zachodneigo auta kontrolke lampki ktora swieci sie ponizej cisnienia 2,25 BAR - przekombinowac tak by przy obrotach2-3000 nei swiecila sie, wtedy nei bedzie problemu z falszywym swiatlem cisnienia oleju na wolnych obrotach. To jest tlumaczone z listy mailingowej wegierskiej. cytat..." mozesz miec zniszczony wal, albo panewki na korbach i dla tego lampka od oleju bedzie sie swiecic - nie moge zgadywac przez internet." Pompy olejowe sa fatalnie wykonane, niedopracowane, z kantami ostrymi w srodku, zardzewiale etc.Maxymalne cisnienie blow-off(nei wiem jak to przetlumaczyc mam nadzieje ze kumacie) jest tez katastrofa - jak moge zaufac ze otwiera sie od2-15BAR?(przyp Fleszera-byc moze to jest cisnienie ksiazkowe).Fabryczna oryginalna pompka oleju, w Twoim silniku moze miec jeden zasadniczy problem : ubranie(polaczenie chyba) walka napedowego(pompy). Jesli jest zle - musisz wymienic cala pompe na nowa.(nie ma lepszego rozwiazania) . Do reszty odsylam: TU -czesc 1 I TU-czesc 2 |