[klasyk] pompa oleju - parametry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie na jakie ciśnienie jest ustawiany zaworek w pompie oleju w klasycznej Ładzie a także przy jakich co najmniej jakich obrotach pompa podaje już maksymalne ciśnienie?
Prosze o pomoc bo jest to dla mnie dosyć ważne.
  
 
Z wegierskiej stronki moge Ci powiedziec tyle:
-kontrolka oleju swieci sie kiedy silnik jest niezywy, albo cisnienie ponizej 0,5BAR
-kiedy cisnienie wzrasta o dziesiata czesc(np.0,7-0,8 BAR) kontrolka nic nie zrobi.
Silnik moze zostac uszkodzony kiedy cisnienei bedzie 1 BAR - zamiast wymaganych 4-5BAR. Wtedy najczesciej robia sie wieksze przerwy na panewkach i cisnienie robocze spada o 20-50%.

JKiedy silnik jest dobrze zaprojektowany(czt.zrobiony) i jesli panewki sa ciasno spasowane, a pompa zassie powietrze - kontrolka NIC nie pokaze, a smarowanie jest do dupy.(z czasem coraz gorzej)
Gosc zrobil doswiadczenie, ktore kazdy moze wykonac sam - wiertarka i cos co napedzi kolo zebate pompy(np ucieta oska aparatu zaplonowego) krecac 2500-2800 obrotow, co da nam odpowiednio 5000-5600 obrotow walu silnika.
Testowany silnik 2101.
:
-olej nalany do MAX i silnik rozgrzany - cisnienie blisko 5BAR
-olej nalany do MIN - moglem poczuc ze pompowal powietrze po 5-10 sekundach - i cisnienie bylo 4BAR.
-Nalane do MAX, zimny silnik i zimny olej - cisnienie 2-2,5BAR po 5ciu sekundach.
-nalane do MIN -zimny silnik zimny olej - cisnienie ponizej 2BAR.
Oczywiscie nie krecisz silnika do 5tysiecy kiedy jest zimny-ale to byl tylko eksperyment.


-nie chce mi sie tego tlumaczyc wszystkiego, wiec po lebkach.
Nalezy pamietac ze jazda na zakretach moze spowodowac plywanie oleju w misce, przez co moze nei dojsc do pompy.
Moze rowniez nei zdazyc sciec na dol, z glowicy(jesli wszystko wczesniej wyjdzie w gore) i znowu nei ma smarowania.(jezdzi BEZ oleju)
Mozna wziasc z zachodneigo auta kontrolke lampki ktora swieci sie ponizej cisnienia 2,25 BAR - przekombinowac tak by przy obrotach2-3000 nei swiecila sie, wtedy nei bedzie problemu z falszywym swiatlem cisnienia oleju na wolnych obrotach.

To jest tlumaczone z listy mailingowej wegierskiej.
cytat..." mozesz miec zniszczony wal, albo panewki na korbach i dla tego lampka od oleju bedzie sie swiecic - nie moge zgadywac przez internet."



Pompy olejowe sa fatalnie wykonane, niedopracowane, z kantami ostrymi w srodku, zardzewiale etc.Maxymalne cisnienie blow-off(nei wiem jak to przetlumaczyc mam nadzieje ze kumacie) jest tez katastrofa - jak moge zaufac ze otwiera sie od2-15BAR?(przyp Fleszera-byc moze to jest cisnienie ksiazkowe).Fabryczna oryginalna pompka oleju, w Twoim silniku moze miec jeden zasadniczy problem : ubranie(polaczenie chyba) walka napedowego(pompy). Jesli jest zle - musisz wymienic cala pompe na nowa.(nie ma lepszego rozwiazania) .


Do reszty odsylam:


TU -czesc 1
I TU-czesc 2
  
 
Dzięki wielkie Krzychu ale nie o to mi chodzilo.
Powtórzę jeszcze raz:
1) Na jakie ciśnienie jest nastawiony zawór na pompie oleju
2) przy jakich najmniejszych obrotach jest już pełne ciśnienie oleju w układzie smarowania (już za zaworem pompy)

  
 
Hej
Nie moge już dziś przyjechać po rozrząd bo dopiero wróciłem z piłki). Ale pojutrze wieczorkiem( o jutro znów wyjeżdżam- się zgłoszę. Sorry
A wracając do pompy - zawór otwiera sie przy ciśnieniu powyżej 0,45MPa (4,5kG/cm.kw).
Przy jakich obrotach to nie wiem - ale lampka gasnie jesli cisnienie przekroczy wartość 0,02-0,06MPa.
Natomiast nie wiem ( ani tego nie znalaz łem w swojej książce) przy jakich obrotach daje maksymalne ciśnienie. Piszą tylko ,że wartość 0,35 -0,45 MPa i przy temp oleju 85 stopni - jest osiągan przy predkości 5600obr/min