Czy jeżdżąc na gazie ustawiamy inny kąt wyprzedzenia zapłonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o info. Podobno ustawia się inny.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: norekm dnia 2004-09-20 13:36:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: norekm dnia 2004-09-21 14:49:39 ]
  
 
A masz gaźnik?
  
 
Przy gazie mozna lekko przyspieszyc zaplon, ze wzgledu na to ze ma wyzsza liczbe oktanowa. Ale trzeba uwazac, bo w razie wystapienia spalania stukowego trzeba bedzie szybko robic zawory, ktore sie wypala.
  
 
Cytat:
2004-09-23 15:22:14, toradek pisze:
Przy gazie mozna lekko przyspieszyc zaplon, ze wzgledu na to ze ma wyzsza liczbe oktanowa. Ale trzeba uwazac, bo w razie wystapienia spalania stukowego trzeba bedzie szybko robic zawory, ktore sie wypala.


A odkad spalanie stukowe zwiazane jest z zaworami??Dzwiek wydawany potocznie zwany jest "graniem zaworow"ale to nie jest to ... spalanie stukowe nadwereza uklad tlokowo korbowyi te dzwieki sa stukami dochodzacym z tego ukladu...czyli jezdzac ze zle ustawionym zaplonem i wystepujacym spalanie stukowym dostaja po tylku tloki panewki korby i wal...spalic zawory mozesz jedynie uboga mieszanka i malym albo brakiem luzu na zaworach
  
 
A jaki jest prosty sposób na poznanie czy występuje spalanie stukowe ?
  
 
Rusz sobie z 3jki uslyszysz takie bububu

Z tego co ja wiem ale nie jestem mechanikiem czy cos najczestsza awaria jest upalenie tloka

Inna sprawa ze im wyzsza liczba oktanowa paliwa tym trudniej o spalanie stukowe

Jeszcze inna sprawa jakby ktos szukal cos na ten temat to zdaje sie inna nazwa to spalanie detonacyjne (glowy nie dam)

I na koniec jeszcze inna sprawa tak dzialaja klekoty chyba

pozdr
  
 
A do czego ten dzwięk można porównać ?
Czy to jest stukanie coś jak by bum bum bum czy ciągły dźwięk bumbumbum ? Czy odgłos jest metaliczny tak jak by uderzyć młotkiem o młotek czy coś jak by głośny diesel ? Czy przy detonacyjnym spalaniu powinny występować spadki mocy ?
  
 
Ten dzwiek najlepiej slychac jak np zapomnisz zredukowac biegu przed wjechaniem w zakret i jedziesz np na 3jce przy 20-30km / h

moze nagram na dyktafon

pozdr
  
 
Nagranie było by najlepsze ale obawiam się że czułość dyktafonu będzie za niska i wyjdzie z tego głośny szum
No i ma się rozumieć że w swoim bolidzie masz spalanie stukowe i tak sobie jeździsz na nim ?
  
 
Cytat:
2004-09-23 20:59:37, maszan pisze:
A odkad spalanie stukowe zwiazane jest z zaworami??Dzwiek wydawany potocznie zwany jest "graniem zaworow"ale to nie jest to ... spalanie stukowe nadwereza uklad tlokowo korbowyi te dzwieki sa stukami dochodzacym z tego ukladu...czyli jezdzac ze zle ustawionym zaplonem i wystepujacym spalanie stukowym dostaja po tylku tloki panewki korby i wal...spalic zawory mozesz jedynie uboga mieszanka i malym albo brakiem luzu na zaworach



Fakt, troche sie pomylilem, ale spalanie stukowe wplywa nie tylko na uklad korbowo-tlokowy, ale takze na zawory. Spalanie stukowe moze wystapic nie tylko przy zlym ustawieniu zaplonu, ale takze przy zbyt ubogiej mieszance, choc w mniejszym stopniu. Przy spalaniu stukowym rowniez wystepuje znaczne zwiekszenie temperatury, tak jak przy ubogiej mieszance, wiec nie mozna powiedziec, ze tylko uklad korbowo-tlokowy dostaje po dupie.
  
 
Cytat:
2004-09-24 13:45:50, phoenix pisze:
Nagranie było by najlepsze ale obawiam się że czułość dyktafonu będzie za niska i wyjdzie z tego głośny szum No i ma się rozumieć że w swoim bolidzie masz spalanie stukowe i tak sobie jeździsz na nim ?



Nie nie mam

Poprostu Ono wystepuje (moim zdaniem) np jak moj tata zasiadzie za stery i przy 40 wrzuca 4rke

pozdr
  
 
Cytat:
2004-09-24 19:07:13, thaniel pisze:
Nie nie mam Poprostu Ono wystepuje (moim zdaniem) np jak moj tata zasiadzie za stery i przy 40 wrzuca 4rke pozdr



No i będzie występować, bo nie wrzuca się czwórki przy 40km/h.
  
 
Cytat:
2004-09-24 20:28:38, WFO pisze:
No i będzie występować, bo nie wrzuca się czwórki przy 40km/h.



Zartujesz, taaaaaa, no popatrz

hahahaha
  
 
Z wyprzedzeniem zapłonu to jest tak ...

LPG ma liczbe oktanową w granicach 100-105 zalerznie jak mozno nam gazik rozcieńczą w rozlewni.

tak wiec niewątpliwie nalerzało by zmienić kont wyprzedzenia zapłony aby wykorzystać w pełni energię powstającą na skutek spalania się mieszanki.

Prosty test uwidacznajacy roznice dla każdego jedzmy sobie na PB spokojnie np na 4 biegu około 3000tyś/obr i połózmy ręke na drążku zmiany biegów tak aby czuć prace silnika delikatne drobne drgania... potem przęłacz się na LPG wszystko tak samo i zobaczysz żę drgania się zmieniły przy standardowych ustawieniach zapłony będą większe niż na PB i to właśnie świadczy o niedostosowaniu konta zapłonowego do Paliwa sytuacja oczywiście niedotyczy pojazdów wyposarzonych w Wariator lub czujnik spalania stukowego one same ustawiają sobie odpowiedni kąt (wariator tylko zmienia harakterystyke dla LPG w sposób liniowy)

Z doświadczenia wynika że w samochodach wyposarzonych w zwykły rozdzielacz dobrze sprawdza się wyprzedzenie zapłony w zakresie 2-4 stopni z stosunku do PB wielkość zalezna od pojemności silnika najlepiej jest przestawić punkt 0* o 2 stopnie do przodu(czy przestawia sie baze czy konkretny kont zalerzy wyłacznie od modelu pojazdu - Polonez kont z 10-12 dla 1.6 daewoo espero 2.0 baza z 0*-2 lub 3 przy zmostkowanym ECU) pojeżdzić zobaczyć jak to bedzie chodziło przeważnie po takiej operacji można zaobserwować poprawe dynamiki pojazdu.
Przegjęcie pały jest słyszalne jako dzwonienie przy mocniejszym przeciążeniu silnika to zjawisko jest niepożądane i nalezy cofnąć troszke kąt zapłonu...

Taka operacja może również spowodować spadek zużycia paliwa co jest oczywiście logiczne i wynika z praw fizyki. Praktyka jednak pokazuje że bywa wręcz przeciwnie samochodzik ma lerzego kopa czasami nawet zniacznie a to pociąga za sobą czestrze wykorzysywanie tego kopa przez właściciela co powoduje wzrost zuzycia no cóż fizyka fizyką aaa temperament temperamentem...
  
 
U siebie wyprzedzilem zaplon o 5 st i do tego doregulowalem sklad mieszanki(Igen)...silnik lepiej sie wkreca i spalanko zwlaszcza po miescie spadlo...co do spalnia stukowego to nie slysze tego charakterystycznego dzwonienia zaworow ale jak wkrecam do maksymalnych obrotow to slychac inny stuk jakby sworzni tlokowych ...tyle ze temperatura jest w normie,silnik sie dokreca do obr.maksymalnych co gdyby spal stukowo to raczej by ciezko bylo,no i spalanie stukowe wystepuje w zakresach srednich-niskich obrotow pod duzym obciazeniem a w wyzszych obrotach juz nie poniewaz wymiana czynnikow jest juz za szybka...dodam ze jadac na benie z tym samym ustawieniem tez nie slychac dzwonienia zaworow
  
 
Cytat:
2004-09-22 20:26:59, WFO pisze:
A masz gaźnik?



Nie, mam silnik na wtrysku jednopunktowym. Ale mnie nastraszyliście z tym spalaniem stukowym.
Pozdrawiam