| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RedDRAGON Daewoo Espero 1.8 CD Ostrołęka | 2004-08-25 17:31:49 Witam Kumpli z Esperakami niedawno zakupilem z niemiec taki wlasnie samochodzik z silniczkiem 1.8 i mam pytanie jakim go napoic olejem? Co mga mi doradzic uzytkownicy Espera? |
RedDRAGON Daewoo Espero 1.8 CD Ostrołęka | 2004-08-25 22:30:56 niestety nie jestem w stanie powiedziec jaki olej on ma do tej pory gdyz ten niemiec ktory byl poprzednim wlascicielem i nie pierwszym zarazem sam nie wiedzial jaki jest w nim olej??!! |
RedDRAGON Daewoo Espero 1.8 CD Ostrołęka | 2004-08-25 22:36:05 jeszcze jedno autko ma przejechane okolo 119tys kilosow wiec raczej mineralnego tam nie zalali no chyba ze. W takim razie jak tam byl wczesniej mineralny i ja zaleje syntetyk to mi rozszczelni motorek tak czy nie? |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-08-26 01:10:50 Tak na marginesie
Jeśli silnik pracuje od początku na syntetyku to raczej po 120 kkm nie powinien puszczać oleju. (tak mi sie wydaje, ja mam dopiero 75 kkm) Czy jeśli przez 110 kkm miał zalewany mineralny to po przejściu na syntetyk zacznie puszczać olej? Wydaje mi sie że nie. Problem może być gdzie indziej - jeśli był lany mineralny, to w zakamarkach silnika mogły się wytworzyć złogi szlamu olejowego. Jeśli zalejesz syntetykiem to ten szlam zostanie wypłukany i może pozatykać np. popychacze zaworów. Mimo wszystko ja jednak bym zaryzykował syntetyk lub ewentualnie półsyntetyk. [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2004-09-04 00:15:34 ] |
Pilot GAZOESPERO Gdańsk | 2004-09-03 21:10:46 A ja mam pełen syntetyk Mobila niepamietam jaki ale ten chyba najdroższy i jak naraize na 10 tyś mi spala znikomąilość. |
SPERmOjadEk Volvo V70 2,5TDI 97/98 Białystok | 2004-09-04 07:42:52 A ja z uporem maniaka powtórzę:
Helius Syntetic SJ/CF 5W/40 z Rafinerii Glimar. Cena na stacji ok. 100PLN za 5l. Wybaczcie, ale nikt mnie nie przekona do wywalania kasy w błoto na "zachodnie" oleje. Poczekam, aż inny klubowicze dorównają z przebiegiem memu autku, możemy się wtedy porównać "nie widać różnicy, wiec po co przepłacać"? |
-JACO- Klubowy Weteran Megane RS250 Cup Warszawa | 2004-09-05 07:56:38 ano właśnie... za 100 zł. można mieć 5 litrów Mobila (jak się dobrze człowiek zakręci Jak kupiułem swoje toczydełko, to też miałem problem, bo poprzedni właściciel nie był mi w stanie powiedzieć czym zalewany był silniki: "Panie jeździłem na przeglądy i coś tam wlewali Zalałem syntetykim Mobila 5W50 i powiem Wam ,że miałem problemy z szczelnością silnika, do wymiany poszłą: uszczelka dekla zaworów, odma, uszczelniacz wału.... tyle tylko ,że to chyba była konsekwencja zwykłej eksloatacji, gdyż odma znowu kwalifikuje się do wymiany, a uszczelkę pod dekiel zaworów mam już chyba trzecią i znowu puszcza Co do plusów, to po zdjęciu głowicy (przy robieniu uszczelki głowicy) okazało się, że silnik i głowica są czyste jak dupcia niemowlaka. Lej syntetyka i nie pękaj |
RedDRAGON Daewoo Espero 1.8 CD Ostrołęka | 2004-09-07 23:30:50 Witam znowu Spox panowie zasadziłem mu Lotosa srebrnego pół syntetyka będzie od teraz na takim śmigał. Dzięki za porady |
piotr-ek | 2004-09-07 23:34:58 No i gites! A jak mu silnik zdechnie po 400 tys km to oddaj go do ekspertyzy, aby naukowcy sprawdzili zgubny wpływ oleju Lotos na silnik... oczywiście żartowałem |
RedDRAGON Daewoo Espero 1.8 CD Ostrołęka | 2004-09-11 11:54:54 hehe mam nadzieje ze nie zdechnie tak szybko hehe |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2004-09-11 13:08:10 Ja tera z też przesiadam się na półsyntetyk, espero przestało służyć jako wóz wyścigowy , zaczyna pracę w służbie rodzinie |
johan knurow | 2004-10-05 01:31:58 witajcie
widze ze w naszych szeregach sa osoby ktore w jednym miejscu chca znalesc wszystki info na temat olejow polecam siegnac do zasobow sieciowych!!! a tak na serio to : olej mobil 1 5w-50 nienadaje sie do gazu - informacja sprawdzona natomiast mobil 10w-40 jak najbardziej jest ok Większość potentatów olejowych ( Castrol, Mobil czy Elf) nakazuje wręcz stosowanie specjalnych olejów silnikowych. Z uwagi na odmienne warunki pracy, wyższe temperatury w komorze roboczej czy podatność na tzw. nitrowanie olejów połączone ze szkodliwym działaniem... wody zazwyczaj stosuje się oleje półsyntetyczne klasy SAE 10W/40 . Dążąc do sprawnego działania jednostki napędowej zasilanej gazem LPG nie powinniśmy wydłużać okresów pomiędzy kolejnymi wymianami płynów eksploatacyjnych. W przypadku olejów mineralnych staramy się je wymieniać nawet co 8-10 tys. km (szczególnie zimą). Pamiętajmy, że proporcja propanu i butanu w okresie niskich temperatur jest umowna (zazwyczaj 70:30 lub 60:40, latem odwrotnie 40:60). Powoduje to większe zużycie samego gazu, słabsze osiągi i szkodliwe działanie dodatkowych "produktów ubocznych" (wody i propylenu). Dodatkowo odparowywanie gazu w zimnym silniku pogarsza smarowanie elementów narażonych na tarcie. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-10-05 01:34:58
Gorszych jakościowo ? Mobil się nie nadaje, bo ma lepsze parametry ? Fajnie. |
DeeJay Klubowy Weteran ![]() Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2004-10-05 11:23:43
że co jest ? |
malin2 Espace 2.0T Lancia ... Poznań - Koszalin | 2004-10-05 12:51:17 Ja wlewam olej "Oplowski" etykieta Opla 10W40 5L ok. 75 zł podobno jest tam Mobil. Nie wiem ile w tym prawdy, ale myślę, Opel by sobie nie pozwolił lać byle czego. |
Krzysztof_L Warszawa | 2004-10-05 15:12:59 Co do oleju, to mogę jedno stwierdzić napewno - jeżdżę na LPG i do tej pory wlewałem Lotos 5W40 (popieram polskie, ponieważ jakościowo są takie same a przynajmniej służy szczytnym celom) i jakoś dziwnie dużo mi tego oleju ,,ubywało''. Ostatnio wymieniłem na Lotos 10W40 (bo popieram polskie) i jak na razie nie ubywa oleju. A to już dobrze.
Pozdr. [ wiadomość edytowana przez: krzysztof_l dnia 2004-10-05 17:14:03 ] |