Drgania na kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam..
Czy ktoś przerabiał może temat drgania kierownicy w Accencie II ?
U mnie wyszystko jest ok do czasu przekroczenia 100 km / h - kierownica zaczyna mi drgać niemiłosiernie potem drga coraz wiecej i mocniej tak do 130 km/h - po przekroczeniu 130 drgania spadają i jest ok...

Dodam, że autko jedzie prosto gdy puszczę na chwilę kierownice - nie ściąga go na żadną ze stron..

Koła mam dopiero co ważone..

Co to może być ??
  
 
Jak namnie to niewywazonr koła
  
 
No właśnie koła wykluczam na 100 procent, bo wyważone były idealnie i byłem przy tym...
  
 
wiecej faktów pls...zmieniałeś opony? przywaliłeś gdzies ostatnio? moze tarcze hamulcowe robiłeś?...jeśłi na wszytkie pytania odpowiedź bżmi nie..... to zmień gumiarza, najlepiej doważ zamontowane na osi - robią to na shelu.
  
 
opony zmienialem - fakt..nawet całe koła..Ale przy tamtych kołach tez mi tak samo drgało..boję się, że to coś w układzie kierowniczym..tylko co...
  
 
Właśnie "badam" podobny problem. Mam koła po jednym sezonie, świeżo wyważone a kierownica drga. Zaczyna lekko przy 110, potem gorzej jest przy 120-130 a powyżej coraz lepiej i przy 140 już prawie nie czuć. Wyważałem koła 2 razy w ciągu tygodnia bo myślałem że mi je za pierwszym razem niedokładnie wyważyli (zaznaczam, że przed pierwszym wyważaniem też pojawiały się drgania). Teraz poczekam do sezonu na zimówki i zobaczę co się będzie działo. Zastanawiam się też nad doważeniem kół na samochodzie (to o czym wspomniał arturo_soda), ale myślę że poczekam na zimówki - powinno się wtedy co nie co wyjaśnić. Wiadomo: jeśli nadal będzie drgało to przyczyny trzeba szuakać nie w kołach...
  
 
Skoro wykluczasz zle wywazenie kol oraz nierownosci na oponkach ,przyjrzyj sie blizej guma od stabilizatora , moze one sie juz powycieraly ?
  
 
Not..Włąsnie też zaczynam podejrzewać te gumki..nawet się boje zadzwonić do ASO i zapytać o ceny...i robocizne..
  
 
Wbrew pozorom, czasami na drgania w układzie kierowniczym mają wpływ luzy na końcówkach drążków i luz na sworzniu wachacza, występują podobne objawy, że drgania się uwidoczniają przy pewnym zakresię prędkości.
  
 
Mi drgania (120-130 km/h) ustąpiły po wymianie przednich wachaczy wraz z gumami + zbieżność. Czuć je jednak ale o wiele mniej przy jeździe w 4 osoby z full bagażem - przy tych samych prędkościach - ale w 2 osoby nic a nic.
  
 
A u mnie drga kierownica odkąd samochód kupiłam )), sprawdzałąm zbieżność, wszystkie inne rzeczy...na nic.....powyżej 100 zaczyna drgać do okoo 130 km/h.....powiedziano mi że to taka uroda accentów i tyle .....więc staram się jak mogę nie jeździć poniżej 140 km/h hahahha (oczywiscie tam gdzie moge)...no i sie przyzwyczaiłam juz....
  
 
tez bym sie przyzwyczail....ale niestety (albo na szczescie) ..te drgania nie byly od nowosci..ujawnily sie jakies 2 miesiace temu...
  
 
HHmmmmm...w takim razie może faktycznie jest to problem który można naprawić )...i życzę Ci tego, ja odpuściłam
  
 
Kiedys juz pytalem w serwisie o te gumki , srednio 20 zl za sztuke. Ale tez odpuscilem bo byly wazniejsze rzeczy do zrobienia.
  
 
a co z przegubami, miałem podobne objawy w cienkaczu (85-105 bicie,drgania) po wymianie przegubów ustały-spróbuj też wyważania kół "na osi" znacznie tańsze a daje czasami zadziwiajace efekty
pozd. daar
  
 
Ja wlasnie przy okazji zmiany oslony na przegubie zewnetrznym zauwazylem ze mam luz w przegubie na polosi i mam podobny problem. Postawilem wiec hipoteze ze to moze byc przyczyna tych drgan. Z tego co napisal Bolls wnioskuje ze moze dobrze myslalem. Polecam zbadac wlasnie luz przegubu na polosi. Jeszcze nie wiem jak na drugim kole, ale jak bede zakladal oslone to zbadam przy okazji druga strone.