Dodatki do olejów - co to daje, czy pomaga

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
CZy ktoś stosuje jakieś dodatki do oleju?
Zastanawiam się nad tym czy jakiś dodatek np uszczelniający może spowodować zmniejszenie "brania" oleju, ewentualnie przyciszyć trochę stukające popychacze zaworów.
Jeśli tak to jakie dodatki stosujecie do jakich olejów?
  
 
To chyba nie jest najlepszy pomysl zeby cos takiego lac do silnika.

Uszczelniacz nie wie co ma uszczelnic wiec uszczelnia co sie da. Nawet to czego nie powinien.

Ile bierze Ci tego oleju ??
  
 
Cytat:
2004-09-28 11:38:41, DrA pisze:
...Uszczelniacz nie wie co ma uszczelnic wiec uszczelnia co sie da. ...



Prawda. W mojej byłej Asconie uszczelnił nawet filtr.
Fakt, że skutecznie



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2004-09-28 11:38:41, DrA pisze:
Ile bierze Ci tego oleju ??



Aha! Wyczuwam nastrój bojowy. Będzie licytacja?

Jak ten Twój potwór? Łyka olej jeszcze?
  
 
Cytat:
Wyczuwam nastrój bojowy. Będzie licytacja?



Cos Ci sie wyczucie popsulo Zastanawie mnie tylko ile bierze Omesia CKK skoro chce lac takie cos.

Cytat:
Jak ten Twój potwór? Łyka olej jeszcze?



Nie. Rozebrali silnik i znalezli usterke. Po 500km nie ubylo ani mm na miarce
  
 
Cytat:
2004-09-28 11:34:14, ckk pisze:
CZy ktoś stosuje jakieś dodatki do oleju? Zastanawiam się nad tym czy jakiś dodatek np uszczelniający może spowodować zmniejszenie "brania" oleju, ewentualnie przyciszyć trochę stukające popychacze zaworów. Jeśli tak to jakie dodatki stosujecie do jakich olejów?




Nie polecam!!! Kiedyś nalałem coś co miało uszczelnić mi silnik. Nic to nie dało a właściwie to dało tylko tyle że jak przyszedł lekki mróz to olej zgęstniał i rozsadziło mi chłodnice oleju. Ja osobiście mam takie doświadczenie. Pozdrawiam

  
 
Cytat:
2004-09-28 12:27:57, DrA pisze:
Nie. Rozebrali silnik i znalezli usterke. Po 500km nie ubylo ani mm na miarce



Łoł! No to git! Nie drwię więc już
  
 
No więc zużycie mam około 1l na 1500 km
Druga sprawa to dosyć głośne stukanie, dopiero po naprawdę dobym nagrzaniu silnika cichnie.
  
 
Tragedii nie ma.

Stukanie ktore cichnie to popychacze pewnie. Zalanie uszczelniaczem nic nie da. Trza wymienic.

Koszt popychaczy ok 70zl x 24szt. Przy okazji uszczelniacze zaworow i walkow rozrzadu. Zeby to rozebrac trzeba zwalic rozrzad - wiec tez do wymiany przy okazji ( zalezy ile juz ma km na karku ).

Zobacz najpierw czy oleju ubywa bo go silnik pali, czy moze masz wyciek. Najczesciej cieknie spod pokryw zaworow i uszczelniaczy walu. Pokrywy sa gowniane bo plastikowe i sie czesto odksztalcaja. Koszt obu to 900-1000zl. ASO twierdzi, ze uszczelka pokrywy nie wystepuje jako osobna czesc zamienna i wymienia sie cale pokrywy. Ale oczywiscie pierdola glupoty - uszczelki sa dostepne i jesli pokrywy sa proste mozna zmienic.

Podsumowujac :
- nic nie wlewaj do silnika poza olejem
- obejrzyj czy nie ma wyciekow
- olej zawory bo w pewnym momencie zuzycia kazdy zawor z popychaczem hydraulicznym stuka. I jesli po nagrzaniu stukanie cichnie to nie jest jeszcze z nimi tragicznie
  
 
Dzięki za wypowiedzi. Tak myślałem że dodatki to kicha. Narazie będę jeździł bo nie jest to tak uciążliwe. Myślałem jeszcze o zamianie oleju półsyntetycznego mobil super na taki sam mineralny. Co Wy na to?
  
 
Nie ma najmniejszego sensu. Zuzycie nie spadnie ( o ile wogle ) o wiecej niz 10-15%. A ten silnik nie lubi mineralnych olei.

Obejrzyj silnik i zobacz czy sa wycieki. Napisz skad cieknie to bedziemy sie zastanawiac.
  
 
Ja mam moją Omcię niecałe 2 miesiące Olej już dolałem raz 1 litr po 1500 km (w serwisie mi powiedzieli że może brać ok 0,7 na 1000 kilosów,nie wiem czy to prawda?).Mam na liczniku 147.000 tysiaków i qymieniając olej zaraz po sprowadzeniu wlali mi w serwisie Mobil 1 full syntetyk (i też nie wiem czy dobrze?) i taki kazali dolewać.
Pozdrawiam
  
 
Te normy 0.7l/1000km to niech se ASO w buty wsadzi. Istnieje to po to, zeby ludziskow na buty spuszczac jak im w czasie gwarancji auta biora olej. Ale skoro norma fabryczna istnieje to ja stosuja nie patrzac czy auto ma 1000km przebiegu czy 300.000.

W tej chwili nowe Ople maja cykl wymian oleju przewidziany na 30.000km lub 1 rok. Biorac pod uwage norme 0.7l/1000km wychodzilo by na to, ze dolewanie 21 litrow w okresie miedzywymianowym jest calkowicie normalne i nie podlega gwarancji. Podobno sie takie sztuki silnikow Z14XE i Z16XE zdarzaja co od poczatku wciagaja olej jak paliwo.
  
 
Cytat:
2004-09-28 11:34:14, ckk pisze:
CZy ktoś stosuje jakieś dodatki do oleju? Zastanawiam się nad tym czy jakiś dodatek np uszczelniający może spowodować zmniejszenie "brania" oleju, ewentualnie przyciszyć trochę stukające popychacze zaworów. Jeśli tak to jakie dodatki stosujecie do jakich olejów?



Najlepsze środki ma firma STP.Za dawnych czasów jak jeszcze miałem poloneza,wlałem takiego środka 500ml do oleju,silnik zaczął duzo ciszej oracować i zużycie oleju się zmniejszyło.Jeździłem na tym pół roku az w koncu sprzedałem poldiego.
  
 
z uszczelnianiem silnikow jest podobnie jak z uszczelnianiem chlodnic, kiedys jak ci walnela chlodnica to rabales do srodka musztarde (podobno) ale nie na wiele to sie zdawalo. teraz to tylko sie nazwy pozmienialy. Zamiast stolowa jest NOWOSC, redukuje zuzycie oleju o 189%, bezobslugowe, wspaniale.......
Gowno prawda i tyle, uszczelnic to one moga....
tak jak klubowicze mowia wszystko!
  
 
Doktorze nic nie cieknie ! Sprawdzałem dosyć dokładnie ze wszystkich stron na kanale.
A ktoś jeździ na mineralnym oleju?
  
 
No to jesli nie cieknie to proponuje odpuscic kombinacje bo zuzycie nie jest na tyle duze zeby pakowac sie w kosztowne naprawy.

Ja jezdzilem na mineralnym po remoncie jak bral mi litr oleju na 300km. Lanie syntetyka za 60zl co dwa dni mijalo sie z celem
  
 
Ok Dzięki