Dane techniczne i regulacyjne TOYOT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam propozycję aby w tym wątku umieszczać instrukcję obsługi oraz dane regulacyjne Toyot oraz odnośniki stron internetowych gdzie można znaleź.Napewno niektórzy mają spakowane w pliki a innym by sie przydało więcej dowiedzieć się o naszych toyotkach.Pozdrawiam
dobór akumulatora-
dobór akumulatora

[ wiadomość edytowana przez: diddragon dnia 2004-10-07 18:37:02 ]
  
 
kody
Kody błędów - TOYOTA Carolla 1.3i 16V T.C.C.S. 05/1995 ->


--------------------------------------------------------------------------------


Wtyczka diagnostyczna
Wtyczka diagnostyczna A: 1 = TE1 lub T 2 = E1 Wtyczka diagnostyczna B: 3 = TE1 4 = E1

Odczyt
Tryb normalny:
-Włączyć zapłon.
-Podłączyć końcówkę 1 do końcówki 2.
-Pojawią się kody błędów na lampce kontrolnej silnika.

Kilka nowych typów (od 1992) obejmuje dodatkowo tryb testowy, ten tryb testowy jest bardziej czuły i można go wykorzystywać w czasie próby drogowej.
Tryb testowania:
Do tego testu należy użyć wtyczki diagnostycznej B, jeśli nie ma tej wtyczki diagnostycznej, to użyć wtyczki diagnostycznej A.
-Włączyć zapłon.
-Podłączyć końcówkę 3 (lub 1) do końcówki 4 (lub 2).
-Na lampce kontrolnej silnika pojawiają się kody błędów tak jak przy trybie normalnym.
-Włączyć silnik.
-Wyjąć połączenie we wtyczce diagnostycznej.
-Wykonać próbę drogową, zasymulować reklamacje właściciela samochodu, jechać więcej niż 10 km/h.
-Jeśli występuje jakaś usterka w systemie, to zaświeci się lampka kontrolna silnika.
-Aby uzyskać kody nie należy wyłączać silnika, należy podłączyć końcówkę 3 (lub 1) do końcówki 4 (lub 2) we wtyczce diagnostycznej.
-Pojawią się kody błędów na lampce kontrolnej silnika.
-Resetowanie komputera i kody błędów są takie same jak w trybie normalnym.


Resetowanie
-Wyłączyć zapłon.
-Wyjąć bezpiecznik ECU na co najmniej dziesięć sekund.
-Można również odłączyć akumulator (utracone zostaną też inne dane: radio, zegar, itp.).


Sygnał
-Cyfra 1 (pozycja dziesiętna): Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 1.5 sekundy.
-Cyfra 2 (pozycja jedności): Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
- Przerwa, lampka gaśnie na 2.5 sekundy.
-Po ostatnim kodzie następuje przerwa, lampka gaśnie na 4.5 sekundy.
-Następnie powtarzana jest cała seria kodów błędów.


Kody błędów
Ciągłe migotanie lampki kontrolnej silnika: kody błędów nie są zachowywane w pamięci ECU.
11 Chwilowo otwarty obwód napięcia zasilania ECU lub przekaźnika EFI.
12 Brak sygnału obr/min. lub TDC (zwrotnego położenia odkorbowego) w czasie uruchamiania.
13 Brak sygnału obr/min. przy pracy silnika powyżej 1500 obr/min.
14 Brak sygnału potwierdzenia (IGF) z modułu zapłonu.
16 ECT sygnał sterowania (tylko typ automatyczny).
21 Niski sygnał z czujnika tlenu.
22 Brak sygnału z czujnika temperatury chłodziwa.
24 Brak sygnału z czujnika temperatury powietrza.
25 Czujnik tlenu pokazuje mieszankę ubogą.
26 Czujnik tlenu pokazuje mieszankę bogatą.
31 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza.
32 Brak sygnału lub brak napięcia zasilania na czujniku MAP lub masowym mierniku przepływu powietrza.
34 Ciśnienie na turbosprężarce.
35 Ciśnienie na turbosprężarce.
41 Przełącznik biegu jałowego i szerokiego otwarcia przepustnicy lub czujnik położenia przepustnicy, obwód otwarty lub zwarty.
42 Brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu.
43 Brak sygnału rozruchu.
51 Brak sygnałów z przełącznika biegu jałowego, neutralnego i A/C do ECU w czasie odczytu kodów błędów.
52 Obwód czujnika stukania otwarty lub zwarty.
53 Regulator detonacji w ECU poza zakresem lub uszkodzony.
54 Chłodnicę międzystopniową.
71 EGR
kody do Toyot

[ wiadomość edytowana przez: diddragon dnia 2004-10-07 18:51:51 ]instrukcje starszych modeli

[ wiadomość edytowana przez: diddragon dnia 2004-10-07 19:16:08 ]
  
 
trochę obok:
ściągnęło mi się s Sieci coś takiego:
Haynes - data book.

Jest to specyfikacja różnych parametrów dla różnych modeli samochodów marek:

ALFA AUDI AUSTIN BEDFORD BMW CHRYSLER CITROEN COLT DACIA DAEWOO DAIHATSU DAIMLER
DATSUN FIAT FORD FREIGHTR FSO HONDA HYUNDAI ISUZU JAGUAR KIA LADA LANCIA LANDROVE
LDV LOTUS MAZDA MERCEDES MG MINI MITSUB MORGAN NISSAN OPEL PEUGEOT PORSCHE PROTON
RANGERVR RELIANT RENAULT ROVER SAAB SAO SEAT SKODA SUBARU SUZUKI TALBOT TOYOTA
TVR VAUXHALL VOLVO VW YUGO

Niestety są dane dla modeli do roku 1997.
Ale może ktoś chętny ?
Całość ZIP - 112MB, wydzieliłem dla Toyoty - RAR 24MB.

(polecam zwłaszcza dla miłośników Poloneza )
  
 
Cytat:
2004-10-08 13:17:41, TomekR pisze:
Niestety są dane dla modeli do roku 1997. Ale może ktoś chętny ?



To może być nawet zaleta, bo raczej te starsze furki wymagają dogłębnej wiedzy serwisowej
  
 
Cytat:
2004-10-08 13:49:29, Jackal pisze:
To może być nawet zaleta, bo raczej te starsze furki wymagają dogłębnej wiedzy serwisowej


Jakiej znowu dogłębnej ? Zwykłej ...
Z tymi nowymi to są dopiero historie... musisz być dr hab. inż. (...) żeby się czegoklowiek dotknąć ...

Pozdrawiam
  
 
ale do starszych trudniej dostać
  
 
Niestety muszę przyznać rację ... choć słyszałem od kolegi z tego forum, że książki/czy całe zestawy/ do np nowych lexusów mają cenę wyrażoną w ... tysiącach złotych

Pozdrawiam