Cytat:
|
że wszystkie Polonezy Trucki maja wąskie zawieszenie z przodu |
|
Wiem, nawet Plusy wyposażone w hamulce lucasa. Natomiast inny jest tylny most – zarówno mocowaniami resorów, brakiem uchwytu mocowania drążka reakcyjnego, ma potężne (250 mm) bębny zamiast tarcz hamulcowych i co najważniejsze ma inny rozstaw osi – 1312 mm we wszystkich także wersjach.
Cytat:
|
Poza tym trucki wychodzą na starym typie pompy hamulcowej(co prawda nie wszystkie ale są takie wersje), nawet w wersji z większymi tarczami hamulcowymi. |
|
Hmm – nie wiem czy pisząc to miałeś to samo na myśli co ja w tej chwili kiedy to czytam. Więc jest tak – tarcze hamulcowe (a zresztą cały przedni układ hamulcowy) starego typu miały taką samą średnicę jak w wersjach osobowych, czyli 227 mm – nigdy nie było dla tej wersji hamulców powiększonych tarcz hamulcowych. Natomiast do tarcze hamulcowe lucas są większe od wersji osobowych o 20 mm i mają średnicę 260 mm. Serwo z pompą było lucasowskie, takie samo jak wersji osobowej, czyli „duże”, czarne 9-calowe z „malutką” pompą – nic mi nie wiadomo, aby serwo z pompą starego typu współpracowało z hamulcami lucasa, które były zamontowane zresztą tylko z przodu (tylne aluminiowe bębny z żeliwnymi wkładkami pozostały bez zmian), bo jak wiadomo mają inne gwinty – ale tu mogę się mylić.
Cytat:
|
A tak na marginesie średnica tłoczka hamulcowego w zacisku st.typ i lucasa jest taka sama (48mm). |
|
Myślałem że to wszyscy wiedzą
Cytat:
|
Górny wachacz zawieszenia przedniego jest taki sam dla wąskiego i szerokiego zawieszenia różni się tylko "łódką" mocowaną do nadwozia. |
|
Niezupełnie – po pierwsze górny wahacz do wersji szerokiej ma od spodu przyspawany wytłoczkę pod górnego odboja. W wersji wąskiej górne odboje mają nowsze wersje Trucków (najprawdopodobniej od modelu Plus – nie jestem pewien). Po drugie, mam jeszcze takie wątpliwości: szersze o 6 cm zawieszenie oznacza, że każdy górny wahacz jest przesunięty na w stronę zewnętrzną samochodu o 3 cm, co przy nie zmienionym nadwoziu uzyskano przez zastosowanie innej, jakby „odwróconej” owej „łódki”, czyli wspornika mocowania do nadwozia. Trochę wątpię aby o taką samą wartość zwiększyło się nachylenie sprężyny przedniego zawieszenia i amortyzatora – ale nie przeczę, że być może tak jest. Dlatego sugerowałbym się bardziej przyjrzeć owym wahaczom górnym, zwracając uwagę na miejsce oparcia sprężyny oraz położenie mocowania amortyzatora. Więc jednak myślę, że górny wahacz do wersji szerokiej może być jednak nieco inny od tego do wersji wąskiej. Natomiast na pewno takie same są wahacze dolne w obydwu wersjach – tu za „poszerzenie” zawieszenia odpowiada inna dla każdej wersji belka przedniego zawieszenia z odpowiednio szerzej umieszczonymi mocowaniami tego wahacza..
Cytat:
|
Belka zawieszenia przedniego do której mocowany silnik jest taka sama w wersji 1.9 GLD i 1.4 16V . |
|
Tego nie wiedziałem i ten fakt mnie najbardziej zaciekawia. Gdy pojawiła się wersja 1.9 GLD żadna publikacja nie wspominała, że zmieniono belkę zawieszenia, więc sądziłem, że była taka sama jak dla wersji 1.5/1.6. Może i tak faktycznie było ale tylko dla wersji z wąskim zawieszeniem. Natomiast wraz z wprowadzeniem wersji 1.4 16V GLI która wyszła od razu w wersji z poszerzonym zwieszeniem, pomyślano, żeby nową belkę zaprojektowaną do tej wersji wykorzystać do 1.9 GLD – ale wtedy musiałyby zostać zmienione poduszki silnika. Więc jeśli tak jest to muszą występować w handlu dwa rodzaje poduszek do silnika 1.9. W każdym razie temat wydaje się być do rozstrzygnięcia.
Cytat:
|
Wiązka elektryczna osobowej wersji plus jest taka sama, niezależnie od wersji silnikowej (gsi, gli, rover) a różni się tylko wiązką silnika, która to łączy się z wiązką przednią za pomocą 13 pinowego gniazda. |
|
Oczywiście dotyczy to poszczególnych modeli tzn. do MR 93, od MR 93 oraz plus, bo każda z tych wersji nadwoziowych ma inne wiązki. Co do check engine w roverku to po prostu „wolne”, nie podłączone jest osobne złącze do tej lampki. Więc tu się raczej zgodzę, ale pewności takiej do końca nie mam. Bo np. wiązka przednia do atu jest chyba (nie jestem w stanie sprawdzić, bo moje atu, które miało wymieniane nadwozie, ma instalację z caro) inna niż do caro, bo brak jest złącza włącznika tylnej wycieraczki (u mnie atu miało nawet ten włącznik dla bajeru – nawet myślę sobie zamontować z tyłu wycieraczkę

) .
[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2002-12-31 05:34:59 ]