Czy wiecie że...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie byłem wczoraj na giełdzie i dowiedziałem się, że wszystkie Polonezy Trucki maja wąskie zawieszenie z przodu . W wersji plus zostały zmienione nieznacznie piasty kół przednich a także stosowana jest grubsza podkładka zakładana na tarczę hamulcową. Poza tym trucki wychodzą na starym typie pompy hamulcowej(co prawda nie wszystkie ale są takie wersje), nawet w wersji z większymi tarczami hamulcowymi.
A tak na marginesie średnica tłoczka hamulcowego w zacisku st.typ i lucasa jest taka sama (48mm).
Górny wachacz zawieszenia przedniego jest taki sam dla wąskiego i szerokiego zawieszenia różni się tylko "łódką" mocowaną do nadwozia.
Belka zawieszenia przedniego do której mocowany silnik jest taka sama w wersji 1.9 GLD i 1.4 16V .
Wiązka elektryczna osobowej wersji plus jest taka sama, niezależnie od wersji silnikowej (gsi, gli, rover) a różni się tylko wiązką silnika, która to łaczy sie z wiązką przednią za pomocą 13 pinowego gniazda.
To tyle moich nowości, może się ta wiedza komuś przyda przy różnego rodzaju przeróbkach i uspranieniach.
  
 
Arturw
Ubierz to ładnie w słowa i dawaj do WARTO WIEDZIEĆ, Post zaraz zniknie a te wiadomości może nie sensacyjne ale mogą być za jakiś okres przydatne.
Tak więc opisz to ładnie i dawaj
  
 
Ciekawy temat warty opisu - czekamy!
  
 
Cytat:
2002-12-30 16:42:18, arturw pisze:
Górny wachacz zawieszenia przedniego jest taki sam dla wąskiego i szerokiego zawieszenia różni się tylko "łódką" mocowaną do nadwozia.
Belka zawieszenia przedniego do której mocowany silnik jest taka sama w wersji 1.9 GLD i 1.4 16V .
Wiązka elektryczna osobowej wersji plus jest taka sama, niezależnie od wersji silnikowej (gsi, gli, rover) a różni się tylko wiązką silnika, która to łaczy sie z wiązką przednią za pomocą 13 pinowego gniazda.



zwieszenie szerokie ma inny wspornik whacza, potwierdzam przerabialem to a wlasciwie Mrozek przy okazji zmiany zawiechy w moim kancie
to z belka to ciekawa sprawa az nie chce mi sie wierzyc
ciekawe czy w zwyklym caro jest tak samo z instalacja przy innych silnikach, chociaz musza byc roznice chociazby ze nie ma w roverku wykozystanej kontroli check engine, niby to pierdoly ale
  
 
Cytat:
że wszystkie Polonezy Trucki maja wąskie zawieszenie z przodu


Wiem, nawet Plusy wyposażone w hamulce lucasa. Natomiast inny jest tylny most – zarówno mocowaniami resorów, brakiem uchwytu mocowania drążka reakcyjnego, ma potężne (250 mm) bębny zamiast tarcz hamulcowych i co najważniejsze ma inny rozstaw osi – 1312 mm we wszystkich także wersjach.
Cytat:
Poza tym trucki wychodzą na starym typie pompy hamulcowej(co prawda nie wszystkie ale są takie wersje), nawet w wersji z większymi tarczami hamulcowymi.

Hmm – nie wiem czy pisząc to miałeś to samo na myśli co ja w tej chwili kiedy to czytam. Więc jest tak – tarcze hamulcowe (a zresztą cały przedni układ hamulcowy) starego typu miały taką samą średnicę jak w wersjach osobowych, czyli 227 mm – nigdy nie było dla tej wersji hamulców powiększonych tarcz hamulcowych. Natomiast do tarcze hamulcowe lucas są większe od wersji osobowych o 20 mm i mają średnicę 260 mm. Serwo z pompą było lucasowskie, takie samo jak wersji osobowej, czyli „duże”, czarne 9-calowe z „malutką” pompą – nic mi nie wiadomo, aby serwo z pompą starego typu współpracowało z hamulcami lucasa, które były zamontowane zresztą tylko z przodu (tylne aluminiowe bębny z żeliwnymi wkładkami pozostały bez zmian), bo jak wiadomo mają inne gwinty – ale tu mogę się mylić.
Cytat:
A tak na marginesie średnica tłoczka hamulcowego w zacisku st.typ i lucasa jest taka sama (48mm).

Myślałem że to wszyscy wiedzą
Cytat:
Górny wachacz zawieszenia przedniego jest taki sam dla wąskiego i szerokiego zawieszenia różni się tylko "łódką" mocowaną do nadwozia.

Niezupełnie – po pierwsze górny wahacz do wersji szerokiej ma od spodu przyspawany wytłoczkę pod górnego odboja. W wersji wąskiej górne odboje mają nowsze wersje Trucków (najprawdopodobniej od modelu Plus – nie jestem pewien). Po drugie, mam jeszcze takie wątpliwości: szersze o 6 cm zawieszenie oznacza, że każdy górny wahacz jest przesunięty na w stronę zewnętrzną samochodu o 3 cm, co przy nie zmienionym nadwoziu uzyskano przez zastosowanie innej, jakby „odwróconej” owej „łódki”, czyli wspornika mocowania do nadwozia. Trochę wątpię aby o taką samą wartość zwiększyło się nachylenie sprężyny przedniego zawieszenia i amortyzatora – ale nie przeczę, że być może tak jest. Dlatego sugerowałbym się bardziej przyjrzeć owym wahaczom górnym, zwracając uwagę na miejsce oparcia sprężyny oraz położenie mocowania amortyzatora. Więc jednak myślę, że górny wahacz do wersji szerokiej może być jednak nieco inny od tego do wersji wąskiej. Natomiast na pewno takie same są wahacze dolne w obydwu wersjach – tu za „poszerzenie” zawieszenia odpowiada inna dla każdej wersji belka przedniego zawieszenia z odpowiednio szerzej umieszczonymi mocowaniami tego wahacza..
Cytat:
Belka zawieszenia przedniego do której mocowany silnik jest taka sama w wersji 1.9 GLD i 1.4 16V .

Tego nie wiedziałem i ten fakt mnie najbardziej zaciekawia. Gdy pojawiła się wersja 1.9 GLD żadna publikacja nie wspominała, że zmieniono belkę zawieszenia, więc sądziłem, że była taka sama jak dla wersji 1.5/1.6. Może i tak faktycznie było ale tylko dla wersji z wąskim zawieszeniem. Natomiast wraz z wprowadzeniem wersji 1.4 16V GLI która wyszła od razu w wersji z poszerzonym zwieszeniem, pomyślano, żeby nową belkę zaprojektowaną do tej wersji wykorzystać do 1.9 GLD – ale wtedy musiałyby zostać zmienione poduszki silnika. Więc jeśli tak jest to muszą występować w handlu dwa rodzaje poduszek do silnika 1.9. W każdym razie temat wydaje się być do rozstrzygnięcia.
Cytat:
Wiązka elektryczna osobowej wersji plus jest taka sama, niezależnie od wersji silnikowej (gsi, gli, rover) a różni się tylko wiązką silnika, która to łączy się z wiązką przednią za pomocą 13 pinowego gniazda.

Oczywiście dotyczy to poszczególnych modeli tzn. do MR 93, od MR 93 oraz plus, bo każda z tych wersji nadwoziowych ma inne wiązki. Co do check engine w roverku to po prostu „wolne”, nie podłączone jest osobne złącze do tej lampki. Więc tu się raczej zgodzę, ale pewności takiej do końca nie mam. Bo np. wiązka przednia do atu jest chyba (nie jestem w stanie sprawdzić, bo moje atu, które miało wymieniane nadwozie, ma instalację z caro) inna niż do caro, bo brak jest złącza włącznika tylnej wycieraczki (u mnie atu miało nawet ten włącznik dla bajeru – nawet myślę sobie zamontować z tyłu wycieraczkę ) .


[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2002-12-31 05:34:59 ]
  
 
WOW!
  
 
jasne ze wiazki sa takie same, to od zawsze bylo logiczne,
natomiast ciekawi mnie po cholere mam zlaczke zenska w ktorej jest chyba 7 konektorow rozmieszczonych na obwodzie wydrazonego cylindra.. Mrozek orientujesz sie moze??, wisi mi ta wiazka kolo kolumny kierowniczej,
mam 1.4 Roverka, ale po wypadku i nie wiem co Ci blacharze tam kombinowali (z elektryka to jeszcze miesiac robilem)
i ta kostka jakosik tak "wyplynela"
  
 
A nie jest to przypadkiem złacze serwisowe ? Tylko że ja mam coś takiego pod maską, zakryte gumowym kapturkiem.
  
 
erpes - niestety nie wiem o czym mowa – musiałbym to obaczyć, wtedy może coś sensownego bym wymyślił. Najbardziej prawdopodobna wydaje się ta wersja, że to jest fajtycznie złącze serwisowe, ale to by oznaczało, że neiźle masz "namieszane" z elektryką w swoim samochodzie, bo normalnie znajduje się ono obok komputera...
  
 
A tajemnica okrągłej żeńskiej złączki nadal czeka na swojego odkrywcę...
  
 
Jeśli to pod deską to obstawiam elektryczne lusterka.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-10-27 17:17:51, OLO pisze:
Zdecydowanie oddam:
- deskę rozdzielczą z szerokiego caro (bez licznika)
- konsola polonez.


Zmieniasz wystrój?