Mam wydruk ustawień od mojego gazownika!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jednocześnie bardzo dziękuję Cromie za podpowiedź. Sprawdzę ten termostat. Szkoda tylko, ze nie wiem, co to jest? A mojego faceta nie ma, więc mi nie pomoże. Pojadę do innego mechanika. W każdym razie byłam dzisiaj u gazownika i po wielkiej awanturze!!!!!!!! i to przy swoim szefie łąskawie podłączył mi passata do komputera. Stwierdził, że wszystko jest dobrze, a mnie ocenił mniej więcej "jako sprawiającą kłopot klientkę, wiecznie niezadowoloną". Podobno wszyscy klienci są zadowoleni poza mną. Co jest notabene nieprawdą. Ale to już mało istotne. Tutaj prośba do forumowiczów (a może do Cromy, który jak się zorientowałam jest tutaj niemałym autorytetem :: )
Mam wydruk z komputera ustawień, zerknijcie na to proszę:
CO 0,27%
CO2 13,36 %
HC 1426 ppm
02 1,31 %
NO 0 ppm
obr. 0 1/min.
temp. 0 stopni C
Lambda 0,988
paliwo=propan - butan
CO kor. 0,27%

Nie wiem po co mi to dał, ale może to ważne. Szlag mnie trafia już z tym gazem. Jestem laikiem, jeśli chodzi o auta, ale do cholery nie jeżdżę pierwszy raz autem na gaz.
Do tego mój gazownik nawet mnie nie poinformował, czy zmniejszył mi dawkę paliwa. Dobrze, że rzadko trafiam na takich chamów.
Pozdrawionka dla wszystkich

PS. Jeszcze jedno. Strasznie mi śmierdzi gaz w aucie. Moi "fachowcy od gazu" stwierdzili, że to wina stacji w której tankuję i że to zużycie paliwa spowodowane jest złej jakości gazem.

[ wiadomość edytowana przez: Ilona31 dnia 2004-10-06 13:31:50 ]
  
 
Hej

Ja z wydruku to widze ze lambda jest oki bo blisko 1

Aha twoi fachowcy moga miec racje co do paliwa to ze smierdzi i ze duzo pali moze byc wina slabego gazu. Dla przykladu moj poldek na gazie z kiepskiej stacji np przy geancie pali cos okolo 15 l / 100km do tego muli go jak cholera, sa problemy z wolnymi obrotami, potrafi pufnąc. Jak zatankuje na StatOilu spalanie spada do 12 l / 100km i samochod jezdzi dobrze nie ma zadnych problemow. Jak zatankowalem na BP spalal jeszcze mniej

Ja polecam stacje Statoil, Shell, BP

pozdr
  
 
Dzięki Thaniel, ale napisz proszę, co to jest lambda. Taka zwykła ciekawość z mojej strony.
Pozdrawiam
A.... jeszcze mi powiedziano, że jeżdżę prawie na oparach. Co to znaczy???
Proszę o wyrozumiałość.

[ wiadomość edytowana przez: Ilona31 dnia 2004-10-06 16:28:13 ]
  
 
cytat
Skład mieszanki paliwowo-powietrznej

* współczynnik nadmiaru powietrza l(lambda)
* parametr AFR

Współczynnik nadmiaru powietrza jest liczbą, wskazującą ile powietrza znajduje się w spalonej mieszance. Wiemy, że dla spalenia 1 kg benzyny potrzeba ok. 14,7 kg powietrza. Jest to więc wagowy stosunek powietrza do paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej i oznaczamy go symbolem AFR (z j.angielskiego Air Fuel Ratio). Mieszanka o takim składzie nazywana jest mieszanką stechiometryczną i wówczas l = 1. W rzeczywistych warunkach procesu spalania mieszanka o składzie stechiometrycznym nie spala się całkowicie i pozostaje niewielka ilość składników toksycznych (Tabela 1). Jeżeli l > 1, to mieszanka jest uboga, co oznacza że zmieszaliśmy 1kg paliwa z większą ilością powietrza niż 14,7 kg.

Jeżeli l < 1, to mieszanka jest bogata, czyli zmieszaliśmy 1kg paliwa z mniejszą ilością powietrza niż 14,7 kg.

Współczynnik nadmiaru powietrza lambda [l] możemy zapisać jako:

l = L / Lt

L – masa powietrza zassana przez silnik (kg).

Lt – teoretyczna masa powietrza niezbędna do spalenia 1kg paliwa – dla benzyny silnikowej wynosi ona 14,7 kg.

Wymagania dotyczące współczynnika nadmiaru powietrza l to od 0,97 do 1,03 przy obrotach silnika 2000 – 3000 obr/min


pozdr
  
 
Hmm, wszystko pieknie i ladnie, lambda prawie rowna 1, ale.... popatrzcie na HC. Nie powinno przekraczac 100 1426 to zdeycownie za duzo. Domyslam sie, ze pewnie juz nie ma katalizatora w samochodzie, ale i tak wartosc nie powinna przekraczac 200 - 300.
  
 
Cytat:
2004-10-07 12:57:40, toradek pisze:
Hmm, wszystko pieknie i ladnie, lambda prawie rowna 1, ale.... popatrzcie na HC. Nie powinno przekraczac 100 1426 to zdeycownie za duzo. Domyslam sie, ze pewnie juz nie ma katalizatora w samochodzie, ale i tak wartosc nie powinna przekraczac 200 - 300.



Dzięki za informację. Ale powiedz mi czy ma to jakiś wpływ na autko. Mój passat jest z 1993 roku. Nie mam pojęcia, czy ma katalizator.
Pozdr
  
 
hej no co jest jaka to prędkość ?
a co z tlenkami azotu ?? 0 ppm - moim zdaniem - albo pomylililas sie przy przepisywaniu albo mial analizator do bani albo to jest wydruk "kombinowany"
  
 
Cytat:
2004-10-07 16:07:45, rdt pisze:
hej no co jest jaka to prędkość ? a co z tlenkami azotu ?? 0 ppm - moim zdaniem - albo pomylililas sie przy przepisywaniu albo mial analizator do bani albo to jest wydruk "kombinowany"




Nie pomyliłam się. Dokładnie tak mam na wydruku.
Pozdr.
  
 
Niedawno wieszałem linka do stronki z artykułem jak czytać wskazania analizatora. Tam jest to przystępnie wyjaśnione co i jak. Wysokie HC świadczy prawdopodobnie o zbyt bogatym składzie mieszanki, która nie jest do końca spalana. Resztki nie spalonego gazu (zawarte w nim węglowodory) są wychwytywane przez analizator i uwidaczniane jako wysoki poziom HC. Gdyby mieszanka była za uboga to najprawdopodobniej poziom CO2 byłby niższy przy niezmienionym poziomie HC. Brak wskazań NO i prędkości obr. nie musi świadczyć o kombinowanym teście. Po prostu analizator nie jest spięty z kompem auta. Inna sprawa, że analizę spalin powinno się przeprowadzać dwukrotnie; na biegu jałowym i podwyższonych obrotach (ok. 3000), wtedy dopiero widać czy wszystko jest dobrze (poprawnie) ustawione.
Thaniel, wszystko ok. tylko współczynnik dla LPG oscyluje w okolicach 9 (nie pamiętam dokładnie).
Ilona naprawdę spróbuj poszukać innego warsztatu, wydaje mi się, że ten gościu nie bardzo wie co robi, ustawił jałowy tak, żeby lambda była w porzo, a komputera LPG nie (nie umiał, nie chciał ).I polecam lekturę tutaj
Po przeczytaniu tego artykułu, żaden gaziarz nie wciśnie Ci już kitu, przynajmniej nie tak łatwo, bo jak zobaczy, że co nieco wiesz to myślę, że nie będzie ryzykował.
  
 
A ja uwazam ze "jest k....sko daleko od O.K." HC na takim poziomie to nawet w naszej sexi Saxo nie mielismy po kombinacji komputerowo-walkowej u Swiatka. A przyczyna? Reszta raczej ok wiec zapytam ile pali oleju? Wnioskuje ze wciaga jak motorynka 1:30
Pozdrawiam
  
 
I jeszcze jedno. Gazem w kabinie nie powinno śmierdzieć. Moim zdaniem Jest za mocno wykręcona śruba napięcia membran. W wyniku czego na biegu jałowym parownik podaje za dużo gazu, który ponieważ nie jest spalany w całości (zasysany do komory spalania) ulatnia się przez filtr powietrza. I stąd może się pojawiać wysokie HC. Oczywiście pod warunkiem, że rzeczywiście nie pali oleju jak pisał Szczegół.
  
 
Witam
Bardzo dziękuję za pomoc. Moje autko z pewnością nie pali oleju. Sprawdzane było u dobrego mechanika. Podjadę jutro jeszcze raz dla pewności. Niestety ten mechanik nie jest gaziarzem.
Będę miała kłopot ze znalezieniem kogoś, kto mi ustawi to porządnie. Nie wiem też jaka będzie cena. Pewnie dosyć wysoka. Szlag mnie trafia, bo to nowa 3-tygodniowa instalacja, na gwarancji.
Moze ktoś zna dobry zakład na Pomorzu?
Moja koleżanka z pracy też zakładała gaz u tego faceta. Robi jej identycznie, tzn. śmierdzi gazem w aucie.
A tak na marginesie to mam inteligentne autko. Wyobraźcie sobie, że rano, tego dnia, co odstawiałam passata do zainstalowania gazu, zepsuła mi się blokada na kierownicę (zamek padł). Zupełnie tak, jakby passacik nie miał ochoty jechać do tego kretyna. Że też wtedy nie posłuchałam tego inteligenta.....
Pozdrawiam wszystkich
  
 
bardzo dobrze fachowcy sa w gdansku na osowej (po przeciwnej stronie niz GEANT). Firma ARGAZ - wyreguluja Ci wszystko w kilkanascie minut za 20zl.Polecam
  
 
Cytat:
2004-10-08 17:17:09, karolkaa pisze:
bardzo dobrze fachowcy sa w gdansku na osowej (po przeciwnej stronie niz GEANT). Firma ARGAZ - wyreguluja Ci wszystko w kilkanascie minut za 20zl.Polecam


Dzięki za informację. Czy trzeba z nimi się umawiać? Może masz jakiś telefon? Byłabym wdzięczna.
Pozdr.
-------------------
Ilona (spodobały mi się te kreski u Danka
  
 
Ponownie witam.
Kto by pomyślał, że przyjdzie mi studiować takie artykuły. DANEK - serdeczne dzięki za linka. Przestudiowałam, pewnie jeszcze to przerobię, ale już myślę, że kapuję. Mój gazownik powiedział, ze mam świetne ustawienia, ale po artykule wystarczy porównać moje CO na poziomie 0,27 % z HC wysokim, bo 1426 ppm.
Faktycznie wszystko wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. A wiecie co powiedział mój gazownik na CO - 0,27 %. Cytuję: "nie wiem, co pani chce, jeździ pani praktycznie na oparach. Proszę CO na poziomie 0,27 %".
Słuchajcie chłopaki, albo ja jestem durna, albo.....
Chyba, że źle interpretuję wydruk
-----------------------------------------------
Pozdrawiam - Ilona
  
 
witam.
sluchaj niestetyu ten wynik HC eliminuje prawidłowa pracę tego silnika wogóle.
a w szczególności na gazie . CO masz w normie CO korygowane także więc nie masz nieszczelności w układzie wydechowym NO-x nie masz mioerzonego bo jest zero rezsta nieistotne. To wysokie HC może wynikać z nieszczelnosci w ukłdzie dolotowym silnika najczęsciej poprzes diurawe serwo. ciasne zawory . wypalone zawory. wytarte krzywki walka rozrządu. stan instalacji wysokiego napięcia ale w mniejszym stopniu. niech mechanik sprawdzi czy na benie jest podobnie z analizą spalin. jesli tak to radze to sprawdzić co napisałem a jesli nie to niestety przyczyna może tkwić w nieodpowiednim doborze moksera gazowego lub wadliwego działania reduktora gazowego. ale sierozpisalem. nara.
  
 
telefon do ARGAZU w Gdansku Osowie 552 76 70 .Lepiej sie wczesniej umowic bo kolesie maja zawsze kogos kto chce zeby im wyregulowli instalke, no i czasami maja laptopa w naprawie