Ciśnienie oleju - problem na zakrętach mimo praw. poziomu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Kilka dni temu nabyłem Łade 2107, silnik 1300 i mam z nią problem, a mianowicie: przy ostrych zakrętach zapala sie kontrolka od ciśnienia oleju - aż strach jeździć. Poziom oleju niby OK.
Podejrzewam, ze jest coś nie tak z pompą, lub ktoś wymienił bagnet na inny; ewentualnie proszę o inne sugestie.
W związku z powyższym mam prośbę do szanownych forumowiczów, aby ktoś zmierzył długość bagnetu od powierzchni oporowej (oparcia) do poziomu minimum.
  
 
polecam wyszukiwarke

1
2
3
4
5

i wiele innych
  
 
Cytat:
Poziom oleju niby OK.



to zdanie wszytsko tlumaczy. Probowales dolewac?
  
 
zax dał dobre tematy, ale nie ma tam jeszcze jednogo związanego z gęstością oleju, tzn. czy olej nie jest b. rzadki i czy nie śmierdzi paliwem bo to może oznanczać uszkodzona membrane pompki i paliwo może dostawać sie do oleju i wtedy ciśnieni nie bedzie a w dodatku to nie bezpieczne, a jeżeli to faktycznie kwestia podjechanych panewek o nie ma co sie przejmować póki chodzi i zalać trzeba gęstym olejem a ścianka grodziowa w misce olejowej napewno nie zawadzi ale to zależy od twojego stylu jazdy, ja miałem 2105 na kjs i tam było to potrzebne
  
 
Rzeczywiście jestem tu nowy i w związku z tym obwieszczam, iż nie jestem całkowitym głąbem.

Przeglądałem forum.

Cytat:
2007-04-25 08:53:00, adasco pisze:
to zdanie wszytsko tlumaczy. Probowales dolewac?



Poziom oleju prawie MAX, więc nie dolewałem.


Olej ma względnie prawidłową lepkość, na pewno nie jest rozcieńczony benzyną itp.

Nomalnie (np. spokojna jazda) ciśnienie mam troche poniżej połowy na skali na wskaźniku (może i sporo brakuje do ideału, ale nie jest beznadziejnie). Przy ostrej jeździe mam ok 2/3 na wskaźniku. ALE w przypadku ostrego zakrętu ciśnienie nagle spada do zera i zapala sie kontrolka ciśnienia!!! Auto ma być właśnie do KJSów, więc koniecznie musze coś z tym zrobić.


Cytat:
zax dał dobre tematy, ale nie ma tam jeszcze jednogo związanego z gęstością oleju, tzn. czy olej nie jest b. rzadki i czy nie śmierdzi paliwem bo to może oznanczać uszkodzona membrane pompki i paliwo może dostawać sie do oleju i wtedy ciśnieni nie bedzie a w dodatku to nie bezpieczne, a jeżeli to faktycznie kwestia podjechanych panewek o nie ma co sie przejmować póki chodzi i zalać trzeba gęstym olejem a ścianka grodziowa w misce olejowej napewno nie zawadzi ale to zależy od twojego stylu jazdy, ja miałem 2105 na kjs i tam było to potrzebne




Michu2901 zapodał dobry wątek ze ścianą grodziową. Myśle że właśnie tego jej trzeba. Będe szukał informacji na ten temat. Wielkie dzięki.

PS. jakby ktoś miał jaką fotke to prosze dać znać.
  
 
Pierwsza sprawa - niestety do lady bylo pare roznych bagnetow, wiec to ze masz "poziom" nic nie znaczy.
Druga sprawa - grodzie w misce olejowej - ja mam tak zrobione i jest spokoj.(poszukaj zdjec na forum)
Trzecia sprawa -KJS- poziom oleju powinienes ustalic tak:
Nalac na max- odpalic, jak sie porozchodzi olej, dolac znow na max, i tak do skutku, aby miec za duzo oleju gdy silnik ostygnie i wszystko splynie do miski.
Wtedy wiesz, ze jadac w zakrecie, pochylo, szybko i majac 7000 obrotow na minute nic nei wydazy sie dziwnego ze smarowaniem.
  
 
Krzysiek - dzięki za fachowe porady!

Znalazłem twojego posta na forum http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=30073&c=12&f=22
ale niestety nie działa link do tego zdjęcia, poza tym nic nie udało mi sie znaleść (jeszcze poszukam).

Nigdy nie miałem okazji robić takich przeróbek, dlatego nie bardzo wiem jak to wykonać (jaka wysokość, otwory...).