Pływanie obrotów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanko

MAm taką sytauację
na wolnych obtotach pływa
jak dodam gazu i trzymam pedał to dochodzi do np. 2400 i zaczyna spadac do 2000 i idzie ponownie do 2400 jak dojdzie znowu do 2000 i tak dalej. po przekroczeniu 3000 już plywa mniej przy 4000 nie pływa.
Jest to deko denerwujące jak sobie jade np. 70 i lekko wciskam pedał gazu żeby się tylko toczył to mi po prostu szarpie auto (ale sie wtedy wkurzam).
przy benzynie nie ma tego, gazownik mowił że tak ma być (nie wierze) bo czasami nie ma tego nie wiem od czego to zależy.
Albo jak np przyspieszam i puszcze gaz (w przedziale obrotów 3000 - 2000) to jest takie szarpnięcie w momencie puszczenia gazu (denerwujące)

Co ciekawe czasami jest eleganco płynnie przechodzi nie ma szarpnięć , aha jak np. na wolnych obrotach pływa jak włączę klimę to obroty mniej albo prawie wogóle nie pływają

Instalacja OMVL DREAM XXI N , silnik 1.8T 150 KM

PO za tym pływaniem obrotów do reszty nie mam zastrzeżeń
Pozdrawiam
  
 
Kiedy wymieniales przewody WN i swiece ???

pozdr
  
 
zajedz do dobrych gazowników

[ wiadomość edytowana przez: artecki dnia 2004-05-13 00:20:54 ]
  
 
mam nowki świece NGK i cewki zapłonowe (przewodów brak)
przepustnica lśni jak psu jajka, no nie wiem co mamjeszcze zrobić
  
 
Tez jestem z bialego. Napisz gregor jacy gazownicy to plywanie ci zalozyli - adresik prosze i nazwe firmy - pozdrawiam
  
 
U mnie objawy są podbne, chociaz pływanie mam na poziomie 20-40, a nie 400 obr/min. Z komputera przynajmniej u mnie wynika nieprawidłowa praca jednej z 2 sond lambda. Na benzynce wszystko jest super, na gazie jedna sonda cały czas pokazuje bogatą mieszankę. Narazie nie wiadomo, co z tym zrobić.
Daj znać, jeśli uda Ci się rozwiązać problem.

Pozdrawiam
Konrad
  
 
Cytat:
2004-05-13 18:56:58, Conrad_V6 pisze:
U mnie objawy są podbne, chociaz pływanie mam na poziomie 20-40, a nie 400 obr/min. Z komputera przynajmniej u mnie wynika nieprawidłowa praca jednej z 2 sond lambda. Na benzynce wszystko jest super, na gazie jedna sonda cały czas pokazuje bogatą mieszankę. Narazie nie wiadomo, co z tym zrobić.
Daj znać, jeśli uda Ci się rozwiązać problem.

Pozdrawiam
Konrad



też tak miałem , regulacja składu mieszanki pomaga

[ wiadomość edytowana przez: greg-or dnia 2004-05-14 09:02:56 ]
  
 
Cytat:
2004-05-14 09:02:03, greg-or pisze:

też tak miałem , regulacja składu mieszanki pomaga




Muszę Ci powiedzieć, że jednak nie pomaga, gdzie robiłeś tą regulację ?

Pozdrawiam
Konrad
  
 
regulację robiłem u swoich gazowników co mi montowali to się sporo poprawiło.

A i rozwiązałem problem pływania i szarpania.

w moim silniku jak są zbyt gwałtowne zmiany ciśnienia w kolektorze dolotowym to reduktor i map sensor podłączone bezpośrednio do kolektora dolotowego troche wariują, ale podpatrzyłem jak to zrobione jest w instalacji BRC u kumpla
Wykorzytuje się cisnienie z kolektora to które reguluje ciśnienie paliwa benzynowego (jest tam taki zawór regulujący) podepnięcie się tam rozwiązało problem

Pozdrawiam
  
 
U mnie pływa na sekwencji jak dopiero co odpalę na wolnych obrotach i to tak że prawie gaśnie i do 1000 i tak oscyluje aż się uspokoi.

A tak wogóle to mi na sekwencji gubi zapłon silnikiem trzęsie moc mi spadła.

Instalacja OMVL jeszcze nie regulowana bo dopiero za 1700 km.

A co jak nie wyregulują bo się nie da?
  
 
Cytat:
2004-10-20 23:41:08, DJCHUCKY pisze:
U mnie pływa na sekwencji jak dopiero co odpalę na wolnych obrotach i to tak że prawie gaśnie i do 1000 i tak oscyluje aż się uspokoi. A tak wogóle to mi na sekwencji gubi zapłon silnikiem trzęsie moc mi spadła. Instalacja OMVL jeszcze nie regulowana bo dopiero za 1700 km. A co jak nie wyregulują bo się nie da?



Tak jak już mówiłem - ewidentnie za bogata mieszanka...
A jak zgasisz silnik na gazie i odpalisz zaraz też na gazie to właśnie tak przebiera, czuć że gubi na początku mocniej zapłon?
Nie ma tendencji do gaśnięcia?
Jeśli tak to za bogata mieszanka na biegu jałowym - też tak miałem... spróbuj nawet sam obrócić troszkę śrubą od regulacji składu na wolnych obrotach na parowniku -wkręcaj ją powoli i stopniowo oraz obserwuj zmiany - rób to bardzo małymi kroczkami.

Myślę że to wypadanie zapłonu powinno wyeliminować
  
 
CHWILA!!!!!

Gdy silnik się nagrzeje i przejdzie na gaz to po ponownym uruchomieniu i tak odpala na benzynie.
Jeszcze nigdy po ponownym odpaleniu nie odpalił mi na gazie.

Czy w instalacjach sekwencyjnych również można odpalać na gazie po nagrzaniu?

NIe wiem czy mogę coś sam tam regulować w parowniku
Czy w sekwencji też jest śruba regulacyjna?

Czasami jak przyspieszam ostro to na wysokich obrotach też wypada z jden zapłon albo seria bo poprostu czuję dziurę w przyspieszaniu taką bardzo krótką może 1/10 sek, takie szarpnięcie.
To nie chodzi o to jak wciskam pedał gazu. Poprostu w czasie trwającego przyspieszaniaczsami tak szarpie ale tylko raz na kiedy.
A gdy jest mało gazu w butli to mi zaczyna piszczeć i migać ten przełącznik i zmienia na benzynę podczas przyspieszania. Czy to jest normalne?

[ wiadomość edytowana przez: DJCHUCKY dnia 2004-10-21 23:46:49 ]
  
 
Możliwe że na sekwencji nie możesz zapalać na gazie....
tego nie wiem.
Natomiast przy reduktorze myślę że powinna być sruba regulacyjna, ale jeśli nie wiesz dokładnie która to jest to lepiej nie kręć.
Na przyszłość przypatrz się gazownikom czym regulują - lub ich zapytaj.
Stawiam na zbyt bogatą mieszankę.