MotoNews.pl
12Ogrzewanie tylnej szyby - problem z jedna linia (134544/18) - NT
  

Ogrzewanie tylnej szyby - problem z jedna linia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio pokusilem sie i zakupilem jakis specyfik do latania przerwanych linii ogrzewania szyb na bazie srebra podobno spoko i wogole ale ...nie dziala...

Sytuejszyn tak wyglada ze napiecie na wszystkich liniach mam ok. 0.8V (zwykly miernik typu TOPEX a punkt przylozenia na dwoch dowolnych miejscach na jakiejs linii, tej samej oczywiscie), ale na lini ktora zalatalem tym szweksem ma 1.4V (mierzone przed i za zaklejoną przerwą).

Jedno co mi wpadklo w oko to ze grubosc warstwy ktora nalozylem na ową przerwana linie jest moze grubsza niz reszta o jakies pół mm (razem z obydwu stron) czy to moze byc powod, za duzy opor i dlatego nie grzeje a reszta ladnie hula ?

Zastanawiam sie co zrobic, pomozecie towarzysze ?
  
 
Może ten klej nie ma połączenia z linią na szybie albo sam jest taki że prądu nie przewodzi
Skrobnij tą przerwana lnię jakimś drobniutkim papierkiem ściernym i odtłuść
  
 
Jak dla to napięcie przy obu końcach lini powinno wynosić 12V i przy zmniejszaniu odległości miedzy sondami miernika powinno maleć. Przy Twoich wynikach wygląda jakbyś nie przebił się całkiem przez izolację. Spróbuj troche agresywniej (przy pomocy np szpilek wkłóć się w ścieżkę). całkiem możliwe, że warstwa odnawiająca nie ma "przejścia" do przerwanej scieżki ( lub jest za duzy opór) i nie płynie tam wystarczający prąd.
  
 
A ja bym nic nie dziurawił i nie mierzył, a w szczególności na działających liniach. Szkoda uszkadzać tej warstwy ochronnej. Jeszcze jak się dokłujemy do szyby to po jakimś czasie odparzenie gotowe
Croom, przepatrz dokładnie tą walniętą nitkę. Może jeszcze w innym miejscu jest walnięta ? Ja mam takie 2
Z kilku różnych specyfików "przewodzących" tylko jeden działał jak należy. Nazwy już nie pamiętam, ale był w postaci lakieru.
Pogrzeb po forum, bo pamiętam, że pisałem jego nazwę.
Pozdro.