MotoNews.pl
1 Pokrętło na parowniku (65885/0) - NT
  

Pokrętło na parowniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co się właściwie ustawia pokrętłem na parowniku Lovato ?
Pojechałem do gazownika na komputerowe ustawienie instalacji po remoncie silnika. Obserwowałem jak ustawiał i wyglądało to tak, że wkręcił do oporu, a potem odkręcił o ileś tam obrotów ( jeszcze nie policzyłem) śruby regulacyjne na dopływach mieszanki do gaźnika.
Resztę regulował śrubą na parowniku. Niestety nie wyszło to najlepiej, bo auto przy prędkości 100 km/h całkiem się zatyka, tzn mam wrażenie jakby silnik hamował z powodu braku paliwa( a możę nadmiaru ???).
Przed remontem co prawda chlał olej jak smok, ale spokojnie mogłem utrzymać prędkość podróżną na trasie 120 km/h, a 140 osiągał bez specjalnych trudności. Mam ochotę poeksperymentować nieco, ale chciałbym znać przeznaczenie wszystkich elementów regulacyjnym, aby robić to świadomie.
  
 
Odkrec (w lewo) o ok 1 obrot srube na przewodzie laczacym parownik z gaznikiem - powinno byc ok a jak jeszcze za malo to o nastepne pol obrotu. A na samym parowniku ustawiasz wolne obroty. Z tym ze najpierw sruba glowna (na przewodzie do gaznika) a pozniej wolne obr na parowniku).
  
 
Zaraz komputerowa regulacja registrami jakto ....
  
 
No jakto, jakto........?
Wsadził w wydech czujnik i w tym pudle, co czujnik jest podłączony zaraz zaczeły migać wyświetlacze. Potem gość zaczął kręcić tym pokrętłem co pisałem, a jak zapytałem jak jest, to powiedział że komputer dobrze pokazuje........no to komputerowy no nie ...........choćby i analizator spalin )
Szkoda tylko, że nie przełożyło się to na jazdę poldka.
  
 
hehe nie spojrzalem ze masz gle i mowie jak instalacja z komputerem a gazownik kreci registrami

Co do zatkania to moze problem cos jak w usterce ?? gazownik za mocno dokrecil opaski na wezach ??
  
 
Nie bardzo rozumiem, co mogą mieć wspólnego opaski na wężach ze słabą dynamiką jazdy, ale to pewnie nie to, bo węże nie były ruszane od instalacji ( 2 lata 3 miesiące). A skoro już rozmawiamy Thaniel, to mam pytanie. Czy wydajność parownika jest stała i zależy od jego konstrukcji, czy też ustawiając wolne obroty wpływamy na możliwy do osiągnięcia wydatek gazu ?
  
 
Ja tego parownika co teraz mam nie ruszam gdyz jest jakis dziwny. Jak tylko cos rusze albo zatankuje gaz gorszy to sa chocki klocki ...

Ale wczesniej mialem parownik inny i krecilem nim caly czas

Wiec tak srubka na parowniku ustawialem wolne obroty tak mniej wiecej a dwoma pokretlami na wezach ustawialem ze tak powiem power no i spalanie. Z tego co pamietam to prawe pokretlo jest od przepustnicy tej co chodzi caly czas a ten drugi od tej co sie przy pedale gazu w deche sie otwiera. Im bardziej ja rozkrecalem (ale z umiarem) to lepiej jezdzil wkrecal sie itd no i wiecej palil nawet do 23 l / 100km.

pozdr
  
 
Cytat:
2004-10-13 18:37:30, Dandre pisze:
Nie bardzo rozumiem, co mogą mieć wspólnego opaski na wężach ze słabą dynamiką jazdy, ale to pewnie nie to, bo węże nie były ruszane od instalacji ( 2 lata 3 miesiące). A skoro już rozmawiamy Thaniel, to mam pytanie. Czy wydajność parownika jest stała i zależy od jego konstrukcji, czy też ustawiając wolne obroty wpływamy na możliwy do osiągnięcia wydatek gazu ?


u siebie ustawiam registrem na wezu przy 3kobr skrecam srube zeby zaczely obroty spadac a potem odkrecam o obrot...regulacja sruba na reduktorze ma wplyw na sklad mieszanki na olnych obrotach ale takze na jazde z malymi uchylami przepustnicy czyli sruba na reduktorze mozemy ustawic czulosc membrany na pedal gazu ... u siebie usatwiam tam ta sruba zeby do utrzymania stalej predkosci na 5 nie musiec gniesc pedalu gazu ...sa to nieznaczne ruchy sruba ale bardzo odczuwalne w jezdzie...mam zainstalowany wakuometr wiec widze po wskazowce stopien uchylenia przepustnicy i to jest dla mnie miernik ustawienia instalki...spalnie przy silniku 1.2 po miescie mam na poziomie <10l,trasa okolo 7-7.5
swiece kolor bezowo -brazowy...dodam ze moj reduktor to BRC i mam 2 sruby do regulacji :1 wolne obroty pomijajac membrany ,2 wstepne naprezenie membran i tym wlasnie reguluje przy stalych predkosciach
  
 
Maszan - napisz prosze która jest to tego obiegu wolnych obrotów a która do napiecia wstępnego membran (ja myślę że ta na imbus to napiecie wstępne a na "palce" to obiej wolnych, ale... nie rozkręcałem parownika więc pewności nie mam). Zakłądam że BRC to AT90E.