Radio Help !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam lekki problemik.. wymienilem radyjko z oplowskiego na inne niestety nie mialem kostek iso i musialem polutowac manualnie. Z tym ze sa tam 2 masy jedna gruba brazowa a druga cienka czarna. Podlaczylem pierw do sienkiej to "komputerek" zaczal fiksowac wywalilo jakis bezpiecznik i na kompiku wyskoczylo F Potem podlaczylem do grubej wymienilem beziecznik i jak na razie wsjo dziala z tym ze czasem mi wyskakuje bodajrze zasieg samochodu migajacy pomimpo ze mam ustawionego kompika na pokazywanie temp. No i co z ta cienka masa ona byla podlaczona do tego oplowskiego radia a teraz nie podlaczylem jej nigdzie. Co z nia zrobic ??
Z gory dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

  
 
Jesli wyskakuje migajacy zasieg i pokazuje 50km to wsio OK.
  
 
przeczytalem w jakims poscie ze ktos zamienil masy 30 i 15 miejscami w kostce ISO do radia kenwood, Tez mam kenwooda i i nie wiem gdzie ta mase 15 podlaczyc bo nie mam kostek iso w moim radiu tylko kable ( poprzednie auto lanos nie ma iso wiec wyciolem)
  
 
Cytat:
2004-10-11 09:14:14, michal_uaz pisze:
przeczytalem w jakims poscie ze ktos zamienil masy 30 i 15 miejscami w kostce ISO do radia kenwood,



15 i 30 to nie masy tylko +.
Jeden stały, drugi po stacyjce. Zamienianie jest związane z różną interpretacja standaru ISO przez Niemców i Japończyków i rozwiązuje np. problemy z gubieniem pamięci radia.

Masa AFAIR jest jedna, jeśli nie liczyć "mas" sygnałowych (np. ekran dla "audio-in").

pozdr,
Robert
  
 
Cytat:
2004-10-11 10:26:25, Nixon pisze:
15 i 30 to nie masy tylko +. Jeden stały, drugi po stacyjce. Zamienianie jest związane z różną interpretacja standaru ISO przez Niemców i Japończyków i rozwiązuje np. problemy z gubieniem pamięci radia. Masa AFAIR jest jedna, jeśli nie liczyć "mas" sygnałowych (np. ekran dla "audio-in"). pozdr, Robert

  
 
Cytat:
2004-10-11 10:26:25, Nixon pisze:
15 i 30 to nie masy tylko +. Jeden stały, drugi po stacyjce. Zamienianie jest związane z różną interpretacja standaru ISO przez Niemców i Japończyków i rozwiązuje np. problemy z gubieniem pamięci radia. Masa AFAIR jest jedna, jeśli nie liczyć "mas" sygnałowych (np. ekran dla "audio-in"). pozdr, Robert

  
 
To ja mam mały OT :

Co znaczy pojawiające sie F na wyświetlaczu
  
 
Cytat:
2004-10-11 15:29:45, Robo_ddr_radom pisze:
To ja mam mały OT : Co znaczy pojawiające sie F na wyświetlaczu



a co znaczy brak opisu w profilu?

wróżki tu nie pełnią dyżuru


a radziłbym iść tym tropem :
  
 
Cytat:
2004-10-11 15:29:45, Robo_ddr_radom pisze:
To ja mam mały OT : Co znaczy pojawiające sie F na wyświetlaczu



W moim wypadku F naczylo brak zasilania ( spalony bezpiecznik)
Sprawdzalem jeszcze raz podlaczenie mojego radia przyzadem pomiarowym, i wg niego gruby brazowy to minus i cienki czerwony to + i radio dziala jezeli byloby zle to by chyba nie dzialalo
  
 
Spac mi to nie daje... u mnie w omie w kostce iso byly kable gruby brazowy i czarny. gryby brazowy wyglada na mase i przyzad tak pokazuje natoniast czarny cieki pokazuje napecie 12V po wlaczeniu zaplonu, czy to tam ma byc ?? I jeszcze jedno oma ma wzmacniacz antenowy wbudowany skad wziac zasilanie do niego ??
  
 
Cytat:
2004-10-11 08:01:25, michal_uaz pisze:
Mam lekki problemik.. wymienilem radyjko z oplowskiego na inne niestety nie mialem kostek iso i musialem polutowac manualnie. Z tym ze sa tam 2 masy jedna gruba brazowa a druga cienka czarna. Podlaczylem pierw do sienkiej to "komputerek" zaczal fiksowac wywalilo jakis bezpiecznik i na kompiku wyskoczylo F Potem podlaczylem do grubej wymienilem beziecznik i jak na razie wsjo dziala z tym ze czasem mi wyskakuje bodajrze zasieg samochodu migajacy pomimpo ze mam ustawionego kompika na pokazywanie temp. No i co z ta cienka masa ona byla podlaczona do tego oplowskiego radia a teraz nie podlaczylem jej nigdzie. Co z nia zrobic ?? Z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam



Wywalając kostki iso zaoszczędziłeś 15zł a masz problem.
Ja bym to zrobił tak:
1) kupił bym kostki iso męskie (łącznie z tą od wyświwetlacza) i żeńskie
2) zamontował je zgodnie z opisem
i miałbym problem z głowy.
  
 
W schemacie 14 masz podłączenie radia i kolory kabli , a kabel wzmacniacza antenowego samochodu podłącz do kabla "system remote kontrol" (300mA) radia. w momencie włączenia radia uruchamia się wzmacniacz antenowy
  
 
Cytat:
2004-10-14 01:05:05, ROBERTHO pisze:
W schemacie 14 masz podłączenie radia i kolory kabli , a kabel wzmacniacza antenowego samochodu podłącz do kabla "system remote kontrol" (300mA) radia. w momencie włączenia radia uruchamia się wzmacniacz antenowy


Dzieki bardzo za informacje, wzmacniacz anteny podlaczony, ale nie moga znalesc plusa takiego gdzie radio dziala ja jest silnik wylaczony, natomiast podczas uruchamiania silnika radio sie wylacza i po uruchomieniu sie wlacza. Radio mam Kenwood i tam jest tylko jeden kabel plusowy czerwony i zolty do podtrzymania pamieci. W Omesi plusowy kabelek ze stalym napieciem tez jest czerwony, Podlaczylem go do zoltego (pamiec) a czerwony od radia do czarnego +12 ACC. Efekt byl taki ze jak wylaczylem silnik to radio gaslo. Nie wiem jak je podlaczyc zebym mogl je ponownie uruchomic po wylaczeniu silnika. Meczy mnie to strasznie
dziekuje za odpowiedzi
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-13 17:48:24, Shinobi pisze:
Wywalając kostki iso zaoszczędziłeś 15zł a masz problem. Ja bym to zrobił tak: 1) kupił bym kostki iso męskie (łącznie z tą od wyświwetlacza) i żeńskie 2) zamontował je zgodnie z opisem i miałbym problem z głowy.



Na opisie tej kostki ISO sa dwa skruty SVC i kabelek nieb-czerw i masa SCV - co to sa za skróty
  
 
Poprostu pociągnij osobne zasilanie czyli mase i Plus prosto od aku....... i załuż bezpiecznik . Sprawa załatwiona