Multi-Ram

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dla posiadaczy MV6tek trochę lektury.

Opis Mulit-Ram-u (278k) pdf

W nawiązaniu do wątku o Dual Ramie, po powyższej lekturze ostatecznie doszedłem do przekonania że żadne tam skracanie ani przedłużanie, tylko strojenie dolotu do częstotliwości rezonansu.

Gdzieś nawet znalazłem porównanie do trąbki

Ciekawe byłoby, gdyby Provo podrzucił dla porównanie swój przebieg krzywej momentu. Bo jak pamiętam pisałeś, że klapki na stałe otworzyłeś ?

pozdr,
Robert
[zazwyczaj dual-Tico mode ]

PS: Przy okazji widać zagadnienie "dłuższego" i "krótszego".
A ja mam jakąś przejściówkę (połowa '98 ), bo mam dłuższego ale IAT i MAF osobno. R.

  
 
Materiał piękny

Cytat:
2004-07-15 00:05:01, Nixon pisze:
W nawiązaniu do wątku o Dual Ramie, po powyższej lekturze ostatecznie doszedłem do przekonania że żadne tam skracanie ani przedłużanie, tylko strojenie dolotu do częstotliwości rezonansu.




No a co ja napisałem?

Cytat:
2004-07-01 12:19:33, Prowo pisze:
...Potrzeba podeprzeć sie teorią: nie wszystkie cyl. palą jednocześnie, zjawisko rezonansu i pojemności komory oraz długości kanałów pomiędzy tą komorą a zaworami (przepustnicami) - bez żadnych wyliczeń oczywiście, tylko dla zasady....



Trzeba było uważać
Jestem z siebie dumny - tak to właśnie sobie wykoncypowałem (i mam na to świadków ).
A wymyśliłem że to musi tak działać np. na podstawie takich teorii:

induction

BTW: IMO dobra teoretyczne podstawa


1) Żadnego swojego wykresu nie mam - ale wiem kto ma, a rozwiązania podobne

2) Moje klapki działają jak w orginale - machają sobie, wysyłają sygnały i jest git.

Po prostu z nich nie korzystam w sposób przewidziany przez ich konstruktorów

3) IAT i MAF to każdy ma osobno. W tych nowszych to tylko kolektor na silniku jest dłuższy i przepustnice bliżej pierwszej klapki są. IMO rozwiązanie nieszczególne - a przede wszystkim utrudniające "grzebanie" .



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2004-07-15 09:57:47, Prowo pisze:

Trzeba było uważać


No to faktycznie, tak jak wcześniej samokrytycznie pisałeś, cienko z dydaktyką . A ten zlinkowany materiał - to potęga. Trzeba było zapodać wcześniej. Poczytam sobie dokładnie do poduszki.

Cytat:
Jestem z siebie dumny - tak to właśnie sobie wykoncypowałem (i mam na to świadków ).


Szacunken

Cytat:
1) Żadnego swojego wykresu nie mam - ale wiem kto ma, a rozwiązania podobne



Czekam z niecierpliwością

Cytat:
2) Moje klapki działają jak w orginale - machają sobie, wysyłają sygnały i jest git.

Po prostu z nich nie korzystam w sposób przewidziany przez ich konstruktorów


Zdradzisz jaką masz mapę? I dlaczego taką?

Cytat:
3) IAT i MAF to każdy ma osobno. W tych nowszych to tylko kolektor na silniku jest dłuższy i przepustnice bliżej pierwszej klapki są.


No zaraz, a jak rozumiesz napis z drugiego rysunku:
INTEGRATED MASS AIR FLOW SENSOR (MAF) AND INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR (IAT)
IMO także rysunek potwierdza "integration"
Vino, Ty masz '99 - jak to tam wygląda w terenie?
AFAIR ktoś się jeszcze przewijał na liście z rocznikiem '00.
Calling all stations...

pozdr
Robert
  
 
Cytat:
2004-07-15 11:27:33, Nixon pisze:

No zaraz, a jak rozumiesz napis z drugiego rysunku:
INTEGRATED MASS AIR FLOW SENSOR (MAF) AND INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR (IAT)
IMO także rysunek potwierdza "integration"
Vino, Ty masz '99 - jak to tam wygląda w terenie?
AFAIR ktoś się jeszcze przewijał na liście z rocznikiem '00.
Calling all stations...
...



Napis rozumiem tak jak ty, ale nie widziałem Omegi z takim przepływomierzem (może tylko Catery tak mają?) - ale też może akurat wtedy oczy mi się zamknęły .
Nie wiem - TIS i EPC chyba (? - tak z pamięci) też nie rozróżnia takich wersji.
Ale wszystko jest możliwe - jest tu paru z nowszymi wersjami, czyli się przyłączam: dajcie głos!

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Chuj... niech strace

Wykres serii z nalozonym wykresem po modyfikacji dolotu ( jakiej niewazne - sens dzialania taki jak rozwazany ). Zakres obrotow 1500-6000.

  
 
Cytat:
2004-07-15 11:36:11, DrA pisze:
Chuj... niech strace

Wykres serii z nalozonym wykresem po modyfikacji dolotu ( jakiej niewazne - sens dzialania taki jak rozwazany ). Zakres obrotow 1500-6000.


No tak, to jest silnik do kręcenia 4k+. Z automatem to byś nie pojeździł

pozdr,
Robert
  
 
Treoszku nam sie teorie z Prowem pojebaly i stad dolek w wykresie

Ale juz poprawione i juz go nie powinno byc.
  
 




-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Cytat:
2004-07-15 11:27:33, Nixon pisze:
Vino, Ty masz '99 - jak to tam wygląda w terenie?



Zagladalem i IAT i MAF mam osobno, jak na pierwszym rysunku.
Auto mam z maja '99.

Pozdrawiam.