Szarpanie na zimnym 1,6 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak zapewne wiele osób wie jest to moją bolączką od dłuższego czasu. jak jest zimny nie idzie i nie ma rady. Jak mu wcisnę gaz to się pluje skacze gdacze, trzęsie, strzela i wogóle potrafi zgasnąć. Na LPG jest OK. (Nie jest to wina LPG ani instalatora, bo zjawisko to wystepowało przed założeniem instalki). Postanowiłem pojechać na komputer, ale wcześniej postanowiłem pojeździć na Pb... i co... Zatakowałem V-Power Racing i bez zmian - pół baku poszło w powietrze. Dotankowałem v-Power 95 i wszystko się polepszyło - nie jest dobrze, ale poprawa duża. I tu pytanie: jak to jest z rozruchem silnika jak jest zimny. Sonda zimna, kat zimny - komp ustawienia bierze z pamięci dopóki te dwa się nie nagrzeją. A może w takim wypadku moje problemy wynikają z tego, że w owej pamięci zapisywane są złe ustawienia i jak startuje zimny, to jedzie na złym "programie - mapie". Do tego potęgowane jest to przez złe wskazania czujników podczas pracy na gazie (instalka niby z kompem).
A może to tylko wina paliwa?? (po wymianie filtru paliwa bez zmian). A może V-Power Racing tak szybko się nie sprzedaje i był zleżany (tak jak moje paliwko w baku przy jeździe na LPG), a V-Power 95 był świeży??
Jakieś sugestie - dzisiaj jadę podpiąć go pod kompa - zobaczymy co powie (od czwartku jeżdżę tylko na Pb).
  
 
witam
miałem podobny przypadek ale razem z moim mechanikiem wyleczyłem go z tego
popierwsze musisz sprawdzić ciśnienie na pompce paliwowej na wolnych obrotach i wyższych i porównać
musisz sprawdzić przepustnicę powietrza przy filtrze bo może być uszkdzona to należało by odciąć elektrykę
pozdrawiam jeżeli interesuje więcej dokładnieszych informacjhi służę pomocą
  
 
Cytat:
2004-10-18 10:11:33, zigi1 pisze:
witam miałem podobny przypadek ale razem z moim mechanikiem wyleczyłem go z tego popierwsze musisz sprawdzić ciśnienie na pompce paliwowej na wolnych obrotach i wyższych i porównać musisz sprawdzić przepustnicę powietrza przy filtrze bo może być uszkdzona to należało by odciąć elektrykę pozdrawiam jeżeli interesuje więcej dokładnieszych informacjhi służę pomocą


No no jestem zinteresowany, szczególnie metodami pomiaru ciśnienia.
A mówiąc o przepustnicy przy filtrze miałeś na myśli przepływomierz??
  
 
Możesz spróbować zwykłym ciśnieniomierzem albo jechać do jakiegoś zakładu. Zakładasz ciśnieniomierz na rurkę wystająca w tylnej części głowicy zakręconą najczęściej zielną plastikową nakrętką. Podczep go na wolnych obrotach a następnie dodając raptownie gazu patrzysz co się dzieje na wskaźniku i odczytujesz wskazania. Jest to sprawdzenie ciśnienia jakie daje pompka paliwowa. Jak odczytasz to podaj wskazania to ci powiem co robić dalej.
Pozdrawiam
  
 
Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem, ale objaw niemalże ustąpił po zalaniu go benzyną z Shell'a, ale nie Racingiem, ale 95 V-Power. Mimo to ciśnienie jeszcze bym kiedyś sprawdził - tylko gdzie??
  
 
Jak nie ustąpią objawy.
Spróbuj odciąć jeszcze elektrykę z przepływomierz. A ciśnienie sam możesz zmierzyć. I w razie czego zbieraj kasę na nową pompkę paliwową bo mogła ulec uszkodzeniu przez złe paliwo lub tankowałeś zawsze do połowy, a raz zatankowałeś do pełna i rdzę w baku ściągnąłeś.
  
 
A na komputer nie warto jechać bo ci nic nie pokaże (szkoda kasy)
  
 
Cytat:
2004-10-19 08:00:09, zigi1 pisze:
Jak nie ustąpią objawy. Spróbuj odciąć jeszcze elektrykę z przepływomierz. A ciśnienie sam możesz zmierzyć. I w razie czego zbieraj kasę na nową pompkę paliwową bo mogła ulec uszkodzeniu przez złe paliwo lub tankowałeś zawsze do połowy, a raz zatankowałeś do pełna i rdzę w baku ściągnąłeś.


Jak pojawiły się te objawy, to samochodzik jeździł tylko na Pb i był tankowany zawsze do pełna tak średnio od 1/4 pojemności baku.
A co do komputera, to ciśnienie wtrysku podobno było OK.

A jak samemu zmierzyć to ciśnienie (ciśnieniomierza u mnie brak). Miejsce pomiaru znalazłem zgodnie z Twoim opisem..