Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
enmayer Carina E Łódź | 2004-10-14 20:16:16 Czy ktos znajacy sie na rzeczy moze pomoc w rozszyfrowaniu tego:
Mierzone wartości: CO = 0.58% Obj. CO2 = 13.91 % Obj. HC = 216.0 ppm Obj. O2 = 1.110 % Obj. Lambda = 1.026 Dodam, ze zwrocono mi uwage ze zawartosc CO jest gleboko "nie w normie". Powiedziano mi rowniez ze samochod w ten sposob mniej spala benzyny ale jest nieekologiczny. Czy nie szkodzi to zadnemu z podzespolow np. katalizatorowi? Po odczycie kodow bledow z systemu wtryskowo-zaplonowego niestety dostalem kod "21" czyli kod sondy lambda. Jednak kontrolka "check-engine" podczas jazdy nigdy sie nie zapala i gasnie zaraz po odpaleniu silnika. Czy jest sie czym przejmowac? Oczywiscie mam na mysli powyzsze 2 kwestie |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2004-10-14 23:51:37 CO - tlenek węgla powinno być do 0,5 na wolnych obrotach i 0.3 na 2-3 tyś.obr,a nie powyżej,a ty masz 0.58
CO2 dwutlenek węgla - nie jest gazem trującym, jego zawartość w spalinach wynosi ok. 14.5-16% ,więc ty masz zamało!! HC - niemoże przekraczać 100ppm na biegu jałowym,a u ciebie przekracza norme!! O2 - powinno być w spalinach około 0,0 – 0,2 %,no,a ty masz więcej Lambda - stosunek nadmiaru powietrza do jego rzeczywistego zapotrzebowania jest OK,około 1 z małymi odchyłkami,ale 1.026(0,97 do 1,03 przy 2-3tyś.obr.wału korbowego silnika) Owszem zbyt duży odczyt CO może być powodowane zbyt bogatą mieszanką w benzyne(czyli w komorze nienastąpiło jej pełne spalenie,chyba jak się myle poprawcie),co może w rezultacie doprowadzić do zatkania katalizatora(niejestem pewnien,tak słyszałem). Przypomnij sobie,czy silnik twojego auta był w pełni nagrzany,zarówno olej około 70stopni,a ciecz 80-90 stopni,bo w przeciwnym wypadku,badanie jest nieprawidłowe Jeszcze powinieneś mieć zawartość tlenku azotu (NOx) podaną gdzie ma się zawierać w przedziele od 0-30ppm Więc albo twój silnik był badany zimny,albo funkcjonuje nie w pełni sprawnie. [ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-10-15 00:04:33 ] |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2004-10-15 00:10:34 Procedura sprawdzania pojazdów rejestrowanych po 1.07.1995 roku jest następująca:
Na początku należy sprawdzić szczelność układu wydechowego (tłumiki, katalizator, rury łączące), jakiekolwiek przedmuchy spalin eliminują celowość pomiaru Zaczyna się zawsze pomiar toksyczności spalin od obrotów podwyższonych (2000 – 3000 obr/min) i po zakończeniu badania czekamy ok. 1,5 minuty na stabilizację wyników i dopiero po tym przechodzimy na wolne obroty biegu jałowego i dokonujemy odczytu (także wydruk na drukarce). Jeżeli tak niemiałeś zrobione,to powinieneś pojechać i żeby zrobili to poprawnie,a może wyniki się zmienią,należy mieć na uwadze rozgrzanie silnika,aby było prawidłowe Pozdro [ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-10-15 00:12:38 ] |
CoOljaCk TOYOTA DRIVER wypierdowo duże | 2004-10-15 00:25:49 o widze ze faworyt mnie wyprzedzil |
faworyt TOYOTA DRIVER Toyota Carina 2.0 GLi Krapkowice | 2004-10-15 00:41:17
Jest to jedna z przyczyn zwiększonego CO,bo taka jest funkcja katalizatora,która w pełni niejest spełniana w tym przypadku,ale niewiadomo ,czy to jest przyczyna,może to być jeden z powodów złego składu spalin.Jeżeli masz ponad 200tyś.km,to katalizator może już być niesprawny,ale niezawsze tak jest. [ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-10-15 00:48:02 ] |
enmayer Carina E Łódź | 2004-10-15 17:49:49 Dzieki za pomoc, ale jak sprawdzic czy jest to sprawa za bogatej mieszanki (np wina sondy lambda) czy tez katalizatora. Co prawda autko ma juz na liczniku 156 tys. i widac ze byl cofany, wiec mysle ze o conajmniej 50 tys. Tak wiec przebyla juz swoje, niemniej jednak powiedzcie gdzie sie udac aby sprawdzili co jest przyczyna. Ale to chyba moze byc ten pierwszy powod, bo z tego co napisaliscie katalizator nie poprawi wszystkich wynikow testu spalania, a przeciez wiekszosc nie jest w normie. |
enmayer Carina E Łódź | 2004-10-15 17:50:32 Dzieki za pomoc, ale jak sprawdzic czy jest to sprawa za bogatej mieszanki (np wina sondy lambda) czy tez katalizatora. Co prawda autko ma juz na liczniku 156 tys. i widac ze byl cofany, wiec mysle ze o conajmniej 50 tys. Tak wiec przebyla juz swoje, niemniej jednak powiedzcie gdzie sie udac aby sprawdzili co jest przyczyna. Ale to chyba moze byc ten pierwszy powod, bo z tego co napisaliscie katalizator nie poprawi wszystkich wynikow testu spalania, a przeciez wiekszosc nie jest w normie. |
pin555 Lesniczy GT :-) Gliwice | 2004-10-16 23:34:09 Moze juz sie czas pozegnac z katalizatorem, a moze nie dopala bo np. czas zmienic swiece? Katalizator byl dobrze rozgrzany? |
carinus TOYOTA SPEC Lexus IS 200+UAZ 469 lubuskie /Belgia | 2004-10-17 11:25:35 Nadmiar czastek stalych swiadczy o kiepskim procesie spalania,zbyt duzo pustych lub slabych wyladowan swiecy zaplonowej. |