Obrotomierz Omega 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Przeglądam archiwum (i nie tylko) już ze dwa dni i nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem dlatego pomyślałem, ze zapytam.

Od ponad miesiąca jestem posiadaczem Omegi '96. Nie działa mi obrotomierz , sprawdziłem już wszystkie bezpieczniki, dokonałem również demontażu „zegarów” celem sprawdzenia poprawności styków i ścieżek. Po tych zabiegach obrotomierz dalej nie działa .
Czy jest jeszcze coś co powinienem sprawdzić??
  
 
kabel od cewki albo od sterownika, ktory "niesie" informacje o obrotach... nie wiem niestety, ktorym pinem wchodzi on do zegarow, ale przejzyj schematy elektryczne...
  
 
Alternator?
  
 
Cytat:
2004-11-08 13:07:57, kielkac pisze:
kabel od cewki albo od sterownika, ktory "niesie" informacje o obrotach... nie wiem niestety, ktorym pinem wchodzi on do zegarow, ale przejzyj schematy elektryczne...



Dobrze by było mieć taki schemat, ale i tak popatrzę może uda mi się coś znaleźć.
Dzięki za podpowiedź
  
 
Witam,

Schematu licznika nie mam ale łatwo dojść w ten sposób jeśli masz sterownik Simtec 56.1:

schemat elektroniki Simtec 56.1

styki na złączu ECU:

1. Signal from knock sensor
2. Ground to crankshaft sensor/camshaft sensor
3. Oscillation signal to the crankshaft sensor
4. Oscillation signal to the camshaft sensor
5. Signal from coolant temperature sensor
6. Signal from air temperature sensor
7. Power supply to lambda sensor
8. Ground to air mass mater
9. Ground from chassis
10. Gearbox engagement signal
11. Load signal from automatic gear
12. Signal from air conditioning compressor
13. Diagnosis
14. Fuel consumption signal to boardcomputer
15. Control signal to fuel pump relay
16. Control signal to main relay
17. Control signal to tank ventilation valve
18. Constant power supply from battery
19. Ground from chassis
20. Signal from knock sensor
21. Signal from crankshaft sensor
22. Signal from camshaft sensor
23. Not connected
24. Ground from chassis
25. Signal from lambda sensor
26. Signal from throttle potentiometer
27. Signal from air mass meter
28. Ground from chassis
29. Signal from speedometer
30. Gear position information from automatic gear
31. Status signal from air conditioning system
32. Engine speed signal to revolution counter
33. Temperature switch, relay box (Omega-B only)
34. Power supply to throttle potentiometer
35. Engine control lamp
36. Control signal to lambda sensor pre-heater
37. Power supply from ain relay
38. Control signal to ignition amplifier, cylinder 2 & 3
39. Not connected
40. Control signal to ignition amplifier, cylinder 1 & 4
41. Ground from chassis
42. Control signal to EGR-valve
43. Not connected
44. Control signal to secondary air injection
45. Not connected
46. Power supply from main relay
47. Power from ignition switch (Terminal 15)
48. Control signal to injeciton valve, cylinder 4
49. Control signal to injeciton valve, cylinder 2
50. Control signal to injeciton valve, cylinder 1
51. Control signal to injeciton valve, cylinder 3
52. Control signal to idle speed correction valve
53. Control signal to the air conditioning
compressor relay
54. Not connected
55. Diagnosis

Powyższe nie dotyczy Simtec 56.5.

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
Na złączu pin 22 - zielony(?) przewód.

(kilka miesięcy temu też go szukałem, co prawda w innym celu )

Schematy kiepskiej jakości wysłałem do Urg'a celem wrzucenia na ftp / stronę w późniejszym terminie. Zawsze coś tam na nich można zobaczyć.

PS. Oczywiścia mowa o złączu pod zegarami.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec

[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-11-08 14:22:12 ]
  
 
Dzięki panowie za informację. Biorę narzędzia i zabieram się do roboty )

PS. Mam nadzieję że się uda
  
 
Wczoraj zauwazylem, ze jak silnik jest zimny, a na dworze zimno i wilgotno, to obrotka sie zawiesza np na 2000rmp, 1200... Zawiesza sie tylko jak obroty spadaja. Rusza dopiero jak mocno sie przyspiesza (dostaje mocniejsze impulsy?). Jak silnik sie rozgrzeje to jest juz si. Wilgoc? Czy co jest tego przyczyną? Jakies pomysly? A moze cos juz odchodzi na tamten swiat?

[ wiadomość edytowana przez: Filipo dnia 2004-11-09 00:57:01 ]
  
 
Mam nadzieję że się uda
Przy dokładnych wczorajszych oględzinach wyszło, że oprócz obrotomierz nie działa wskaźnik paliwa i kontrolka rezerwy
Czy to oznacza że mam szukać nowych "zegarów"??
  
 
witam
możesz sprawdzić miernikiem czy do tych wskaźników dochodzi masa. Sprawdż również regulator napięcia - taki mały sześcianik z trzema nużkami z tyłu w zegarach (na folii ze ścieżkami)
powodzenia