"stukanie"silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie.Na tym forum pisze poraz pierwszy.Ma pytanie,byc moze juz padlo tu na forum i zostala rowniez udzielona odpowiedz ale jestem strasznie zdenerwowany.Moj problem polega na tym ze:
niedawno kupilem escorta 1.6 16V data produkcji 18.12.1995.z silnikiem do remontu.Coś sie tluklo w silniku.jedni mowili ze to samoregulator inni ze zatarl sie tlok i tak dalej itd..........
Auto zostawilem u mechanika.Zrobil szlif wału,wymienl kilka innych rzeczy min pasek rozrzadu,cos tam jeszcze.A wazna rzecz.Przed zostawieniem auta u mechanika stukot nie cichl,byl caly czas glosny.Po odebraniu auta i zaplaceniu 2400zl pojechalem do domu.Po kilku dniach zostawilem auto u kolegi ktory zakladal mi alarm.Gdy przyszedlem po auto akurat kolega zapalil silnik i wyjezdzal z garazu.I uslyszalem ten stukot.Moze nie tak glosny ale az mi serce stanelo(wydalem 2400 wiec mnie chyba rozumiecie)Rozmawiam z nim on mi mowi ze w jego BMW tez na poczatku tluka sie samoregulatory,ze jak silnik popracuje z minutke to wszystko cichnie.pomyslalem OK ale i tak pojechalem do mechanika.A on mi mowi to samo co kolega i mowi ze to normalne jesli chodzi o fordy.Mowil o jakims wyrownaniu cisnienia czy cos.Mam pytanko w zwiazku z ta moja nieco przydluga historyjka.Czy to prawda ze fordy na poczatku jak sa zimne stukaja ,a po okolo minucie silnik pracuje normalnie i czy naprawde wyrownuje sie cisnienie.Wydalem 2400 i chcialbym zeby autko chodzilo jak nalezy a nie ze wywalilem kase w bloto.Prosze o odpowiedz.Wymienione panewki glowne i korbowe,wal korbowy 1 szlif,wym.pierscienie olejowych,popychaczy hydraulicznych 7sz,pasek rozrzadu,rolki prowadzace i napinacz,uszczelka glowicy,uszczelka misy olejowej,simeringi walkow rozrzadu i walu korbowego,regeneracja sworzni korbowodow.troche tego bylo.mechees powiedzial ze mam prawie nowy silnik.
  
 
W rzeczywistości tak jest. Jak zapalasz to przez krótką chwilę słychać głośniejszą pracę popychaczy hydraulicznych. Spowodowane jest to koniecznościa uzupełnienia przez nie oleju, który się z nich wydostał podczas postoju auta.
  
 
to normalka nie tylko w fordach W astrze moich straych jest to samo wiec nie ma co panikowac
  
 
dzieki za odpowiedz.dzis bede spał spokojniej
  
 
Cytat:
2004-10-19 21:25:55, JeanLuc pisze:
Witam serdecznie.Na tym forum pisze poraz pierwszy.Ma pytanie,byc moze juz padlo tu na forum i zostala rowniez udzielona odpowiedz ale jestem strasznie zdenerwowany.Moj problem polega na tym ze: niedawno kupilem escorta 1.6 16V data produkcji 18.12.1995.z silnikiem do remontu.Coś sie tluklo w silniku.jedni mowili ze to samoregulator inni ze zatarl sie tlok i tak dalej itd.......... Auto zostawilem u mechanika.Zrobil szlif wału,wymienl kilka innych rzeczy min pasek rozrzadu,cos tam jeszcze.A wazna rzecz.Przed zostawieniem auta u mechanika stukot nie cichl,byl caly czas glosny.Po odebraniu auta i zaplaceniu 2400zl pojechalem do domu.Po kilku dniach zostawilem auto u kolegi ktory zakladal mi alarm.Gdy przyszedlem po auto akurat kolega zapalil silnik i wyjezdzal z garazu.I uslyszalem ten stukot.Moze nie tak glosny ale az mi serce stanelo(wydalem 2400 wiec mnie chyba rozumiecie)Rozmawiam z nim on mi mowi ze w jego BMW tez na poczatku tluka sie samoregulatory,ze jak silnik popracuje z minutke to wszystko cichnie.pomyslalem OK ale i tak pojechalem do mechanika.A on mi mowi to samo co kolega i mowi ze to normalne jesli chodzi o fordy.Mowil o jakims wyrownaniu cisnienia czy cos.Mam pytanko w zwiazku z ta moja nieco przydluga historyjka.Czy to prawda ze fordy na poczatku jak sa zimne stukaja ,a po okolo minucie silnik pracuje normalnie i czy naprawde wyrownuje sie cisnienie.Wydalem 2400 i chcialbym zeby autko chodzilo jak nalezy a nie ze wywalilem kase w bloto.Prosze o odpowiedz.Wymienione panewki glowne i korbowe,wal korbowy 1 szlif,wym.pierscienie olejowych,popychaczy hydraulicznych 7sz,pasek rozrzadu,rolki prowadzace i napinacz,uszczelka glowicy,uszczelka misy olejowej,simeringi walkow rozrzadu i walu korbowego,regeneracja sworzni korbowodow.troche tego bylo.mechees powiedzial ze mam prawie nowy silnik.



hmm a co z walkiem rozrzadu?? i moze kolegga na poczatek zmienic olej i /lub zakupic srodek np luiqy molly do popychaczy hydraulicznych
  
 
Kiepski olej. Mam to samo. Jezdzilem na Mobilu i bylo wszystko OK. Nie stukal nic. Zalalem czyms duzo tanszym (niby rownie dobrego) i po dluzszym postaoju stukaja popychacze. I to prawie zaraz po wymianie oleju sie stalo. Nie czekalem dlugo i wrocilem do "dobrego oleju" i znowu nie stukaja.
  
 
Jeszcze raz wielkie dzieki
  
 
Swoją drogą pogratulować - za kapitelkę 2400PLN. Ja, jeśli doliczę małą, choć dość drogą poprawkę wydałem prawie 3 razy tyle...
  
 
U mnie stuka na niskich obrotach kiedy calkiem odejme gaz. Myslicie ze to jest to samo ?
  
 
Ja rozmawialem wczoraj z tata a on jest mechanikiem,mowil mi ze przy zaworach samoregulujacych to jest normalka,wyrownuje sie cienienie i powinno wszystko cichnac po jakiejs chwili.ja jeste juz spokojny
  
 
Cytat:
2004-10-21 11:46:12, Bronekk pisze:
U mnie stuka na niskich obrotach kiedy calkiem odejme gaz. Myslicie ze to jest to samo ?



Niestety, to panewki na wale...