MotoNews.pl
  

Ciśnienie spręzania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
czy wie moze ktos jakie powinno byc cisnienie sprezania (w jakich granicach) w 318tds oczywiscie mierzone na zimnym silniku
  
 
nie znam odpowiedzi na to pytanie ale chcialem tez kiedys przy okazji u siebie sprawdzic, mozesz powiedziec ile kosztuje takie badanie ?
  
 
widze ze chyba nikt sie jeszcze z tym nie spotkal, a co do ceny to w stacji bosch, pomiar ciśnienia sprezania wynosi ok 13zl od jednego cylindra, licza sobie dodatkowo za wymontowanie wtryskiwaczy ok 10zl, wiec chyba lepiej to zrobic w jakims zwyklym zakladzie mniej zaplacisz, a to niezbyt skomplikowana czynnosc wiec nic nie sp.... , nbo musza sie tylko znac na ocenie wykonanego pomiaru

pozdrawiam walles
  
 
ja za zmierzenie w 318tds biore ok70 pln a to dlatego że trzeba zdemontować kolektor ssący a ciśnienie przynajmniej u mnie wynosi 30atm
pozdr
  
 
ciśnienie sprężania w sprawnym silniku nie powinno być niższe niż 25 atm.
jeszcze jedna ważna rzecz. przypominam że ciśnienie sprężania to nie to samo co stopień sprężania.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-10-30 20:07:46 ]
  
 
a jaka jest różnica i jak sie je mierzy. Pytam także o silniki benzynowe
  
 
przy 25atm zima będzie ciężka oj bardzo ciężka musi mieć w granicach 30atm
pozdr
  
 
Cytat:
a jaka jest różnica i jak sie je mierzy. Pytam także o silniki benzynowe


ciśnienie sprężania mierzy się specjalnym przyżądem wkładanym w miejsce świecy zapłonowej ( w benzyniaku), lub wkrecanym w miejsce wtryskiwacza (w dieslu). wartość ta jest jednostka ciśnienia, więc podawana jest w atm (atmosferach) lub w MPa (megapaskalach). dodam że 1 atm to 0,1 MPa, a 1 MPa to 10 atm.
co do stopnia sprężania to wartość ta nie ma zadego miana i określa ile razy objętość skokowa cylindra jest większa od objętości komory spalania. wnosek więc taki ze stopień sprężania, w przeciwieństwie do ciśnienia sprężania, nie zależy od stanu technicznego silnika. jednak mozna go zwiększyć, planując głowicę. co jest często spotykane w tuningu silników benzynowych. jednak zbyt mocne obniżenie głowicy może spowodować jej pęknięcie, lub spotkanie się zaworów z tłokami. wtedy jednak znacznie zmniejszymy sobie stopień sprężania
pozdrawiam
  
 
Cytat:
wtedy jednak znacznie zmniejszymy sobie stopień sprężania


chyba zwiększymy
  
 
tak, zwiekszymy. zbyt szybko piszę. dzięki za zwrócenie uwagi i przepraszam za błąd.
  
 
a ja mam 10 na każdym cyl. al nie wiem czego
  
 
atmosfer toptuning, atmosfer. nawiasem mówiąc wcale nie taki dobry wynik.
  
 
e tam, śmiga dobrze a ma ponad 300tkm
  
 
wcale nie napisałem że złom. chodziło mi raczej o to ze zdrowiuśki i nowiuśki ma zazwyczaj 13-15 atm.
pozdrawiam
  
 
to fajnie jak 13-15 bo ja na każdym cylindrze mam 15 a 260.000 przebiegu i sie dziwiłem o co chodzi bo w książce od BMW znalazłem bodajże 10,3 albo coś blisko koło tego. Więc o co chodzi?
  
 
dryllo to co znalazłeś to raczej stopień sprężania. ciśnień raczej się nie podaje, choć w specjalistycznych książkach obsługi można je znaleźć.
pozdrawiam