[Hamulce] - Wymiana płynu hamulcowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos ewentualnie mógłby udzielić cennych wskazówej jak wymienić płyn hamulcowy (na inny gatunek) tak żeby sobie nie zrobic klusek w przewodach.

Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-03-10 09:19:38 ]
[ powód edycji: Zmieniałem tytuł ]
  
 
JA MAM borygo r3 z temperatura do 20*C jak dot-4 i jest ok. jeden grzyb co zalejesz czy robione przez orlen dot-3 i dot-4 czy r3 czy borygo r3. kto ci takich glupot nagadal?
pewnie tacy madralinscy jak w sklepie w radomiu co powiedzieli kolesiowi ze jak zaleje petrygo do chlodzenia to mu sie szybciej pompa wody zatrze. tylko ze lozyska w pompie nie maja kontaktu z plynem.
  
 
Mnie generalnie chodziło nie o to na jaki płyn zmienić tylko JAK to się rbi technicznie. Płyny hamulcowe są niemieszalne z tego co wiem (chyba że się mylę) i mnie chodziło poprostu jak technicznie wypłukać stary płyn i inne syfy z układu.
  
 
wezyk na odpowietrznik i pompujesz(naciskasz) ne hebel. plyn zleci z odu kol na osi i zakrecasz odpowietdzniki.
wlewasz nowy plyn i odpowietrzasz kolejno:
od tylu prawe kolo
potem lewe tylne
prawe przednie i lewe przednie
dlatego ze odpowietrza sie od tego kola ktore najdalej od pompy.
przy odpowietrzaniu co chwile dolewaj plynu aby nie zabraklo bo powietrza troche zostanie w ukladzie i lipa. choc jak sie wlewa to zawsze babelki leca(bo zbiorniczek jest nad pompa - w poldku).
jak plunu bedzie full to jak nie chcesz tracic plynu zaluz znow wezyk i niech splyta jak bedziesz "pompowal) do butelki np.: po plynie hamulcowym.
oczywiscie calosc rob z kims. jeden "pompuje" drugi operuje odpowietrznikiem.
napisz czy styka ci.
  
 
Cytat:
2004-10-29 15:40:06, kwix pisze:
Mnie generalnie chodziło nie o to na jaki płyn zmienić tylko JAK to się rbi technicznie. Płyny hamulcowe są niemieszalne z tego co wiem (chyba że się mylę) i mnie chodziło poprostu jak technicznie wypłukać stary płyn i inne syfy z układu.


Płyny hamulcowe SĄ MIESZALNE w obrebie tej samej klasy temperaturowej ! A w sąsiadujących kategoriach też ich skład niewiele się różni .
Chcąc zmienić płyn - po prostu potrzebujesz dwa opakowania po 0,5l . Najpierw odkręcasz odpowietrzniki i pomując pedałem wyrzucasz stary płyn . Póżniej wlewasz do zbiorniczka nowy i powtarzasz operację ze dwa razy , tak żeby przepłukać obieg każdego z kół z osobna . Później kolejny raz napełniasz zbiorniczek i normalnie odpowietrzasz .
  
 
Cytat:
2004-10-29 15:55:35, automatic pisze:
nie to nie ! a błędy w wymianie te same!



czyli jakie? z pospiechu szczegolow MOGŁEM zapomniec, ale z tego co WIEM tak sie robi jak NAPISAŁEM.
  
 
No teraz jest jaśniej. Ale czy np. wlewam dot4 a miałem r3 i teraz czy moge zrobić tak że wywalam stary płyn i w czasie pompowania dolewam nowy do zbiorniczka. Czy pompuje dotąd aż stary wywale cały i dopiero wtedy dolewam?
  
 
niech wywali caly stary plyn, potem odpowietrzaj i dolewaj aby nie zabraklo. niech troche nowego wywali lub zleci wezykiem do pojemnika i tyle.