| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2002-12-13 23:44:23 powiem tak , troszkę łopatologicznie, podczas hamowania silnikiem dzieje się coś takiego co można nazwać odcięciem dopływu paliwa (zostaje tylko tunelik którym sączy się paliwo by utrzymać obroty jałowe).... silnik hamuje samochód, a nadmiar paliwa powraca do zbiornika (baku |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2002-12-26 12:32:33 Panowie , hamowanie silnikiem jest zdrowsze dla silnika ( oczywiście nie chodzi tu to o redukcję z 4 na 2 i obroty z rzędu 5500 obr) no i co ważne bezbieczniejsze na śliskiej nawierzchni. Ja to sprawdziłem, jeżdżę tak już 7 lat i oba samochody to tolerowały a nawet lubiły. I tak będę jeździł dalej. A hamowanie na luzie tylko hamulcem nożnym to podstwowy błąd. Sprzęgło powinno się wciskać w ostatniej fazie hamowania (czyt. zatrzymania). |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2002-12-26 12:54:53 Przy gwałtownym hamowaniu zaleca się wciśniecie sprzęgła od razu. |
Ptaszyna Daewoo Espero 1.5 16 ... Łódź | 2002-12-26 13:02:51 Zwlaszcza w awaryjnej sytuacji nie powinno najpierw wciskac sie sprzegla, poniewaz wydluza to o kilka metrow droge hamowania. Najpierw hamulec, potem sprzeglo. |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2002-12-26 13:15:56 Tu macie link opisujący zagrożenie dla silnika związane z hamowaniem. |