Dohc - spada pasek rozrzadu - HELP !!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wlasnie probowalem odpalic swoje dohc, jest po kapitalce. Jak nim zakrecilem to pasek zaczal sie zsuwac w kierunku kabiny pasazerow. Ktos moglby mi pomoc ??
  
 
nieznam sie na dohc made in fiat ale sprawdz czy wszystkie rolki sa w jednej lini, czy sa proste czy niemaja luzow na lozysku, czy kola pasowe na walkach i na wale sa rowno przykrecone, byc moze maja klin i sa krzywo przykrecone.
  
 
wszystko jest dobrze skrecone (przynajmniej tak wyglada), zadnych niepotrzebnych luzow nigdzie nie ma, czy takie cos moze byc przez odwrotne zalozenie paska rozrzadu? A moze naciag paska ma na to jakis wplyw?

[ wiadomość edytowana przez: crashman dnia 2004-10-23 00:20:11 ]
  
 
a czy dolne koło(to na wale)jest w dobrym stanie?? u mnie pasek śmiga na krawędzi kól rozrządu bo właśnie to dolne kólko tak podaje. pasek nie jest kierunkowy(przynajmniej mój), może oś rolki napinacza jest krzywa.

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
dolne kolko jest OK, przed remontem jak krecilismy silnikiem to sie takie cuda nie dzialy . os rolki napinacza - hmmmm, nowa szpilka byla z tej okazji dorabiana... w kazdym razie przyjrze sie tej rolce dokladniej.
  
 
Może dla bezpieczeństwa spróbuj dospować do tych kól jakby dróga część zabezpieczającą spadaniu, nie wiem czy wiesz o co chodzi ale wiem że to pomaga. |O załóżmy że to jest seryjne koło rozrządu a to przerobione ma wyglądać tak |0|
  
 
tyle tylko że jak pasek jest krzywo podawany to to tylko go potnielub pościera z boku.
zobacz gdzie spada

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
a pasek masz na bank z dobra iloscia zebow?
  
 
dokladnie potrze albo zetrze i sie urwie. cos musi byc krzywe lub nie w osi. dobrze napiety jest ???????
  
 
To ten patent przyda sie najwyzej jak juz bedzie wszystko ok... A coś krzywego musi być bo inaczej nie miałby się jak zsuwać.


[ wiadomość edytowana przez: drag-on dnia 2004-10-23 19:26:10 ]
  
 
kupilem pasek w euro moto fanie - powiedzcie ile ma byc zebow to policze. Jak go mooocno naciagnelismy to na wolnych obrotach silnik sie krecil i bylo OK. Jednak po dodaniu gazu pasek sie zsuwa W tej chwili zalozylem stara rolke napinacza ale to tez nic nie zmienilo. To kolko na dole - moze rzeczywiscie ono, tak super rewelacyjnie to ono nie wyglada. I jeszcze zauwazylem ze kolka na glowiczkach tez nie sa idealnie rowno w osi - wystepuje ok. 0.5 mm przesuniecia. Moglibyscie sprawdzic czy u was sa idealnie w osi?
  
 
sluchaj jak kcesz mozesz oblookac silnik u mnie - mam 1.6 DOHC od 124 ale nie wlozony - wiec jezeli kola na wale sa takie same jak w 2.0 i masz ochote, to moge Ci moje pozyczyc do eksperymentow - glowice mam z nowymi kolami pasowymi - tyle ze glowica jest chyba inna - ale mam gdzies stare - ktore nie byly bardzo zuzyte - poprostu zalozylem nowe - bo gosciu co robil glowice mial na stanie, w 1.6 pasek ma 146 zebow
  
 
W 2.0 raczej jest inny pasek bo blok jest wyższy. Chyba ze to 1.6 masz na tłokach 80 (w co wątpie), ale wtedy też chyba nie jest identyczny...
  
 
tak Panie race_d mam na wypuklych tlokach 80mm na wysokie sprezanie - i walkach 272 stopnie = 110 KM
  
 
Stasiu niebiosa mi Cie zeslaly Napisalem do Ciebie na priv.
  
 
Hmm...A mnie zastanawia, czy przypadkiem po kilku/kilkunastu obrotach silnikiem za pomocą klucza pasek się nie ułoży i nie będzie się już przesuwał na kołach. Miałem tak w swoim 2.0 i rzeczywiście obawiałem się, że spadnie ale w końcu po kilku obrotach silnika kluczem ułozył się i przestał "pływać" na kołach. Może daj mu jeszcze szansę??
  
 
no bo jak sie rozrzad robi w niektorych pojazdach to nawet jerst zalecane naciagnac paske poobracac walem sprawdzic naciag.
  
 
sluchajcie, ja robie tak: najpierw po zalozeniu paska ze 2 obroty walem kluczem, potem pchamy na piatym biegu i patrzymy na pasek. jak jest OK to probujemy odpalic - no i przy ostatniej probie na wolnych obrotach pieknie siedzial ale lekkie przygazowanie i zaczal sie zsuwac. cale szczescie ze wylaczylem w pore silnik.
  
 
Cytat:
2004-10-23 20:35:28, stasiu pisze:
tak Panie race_d mam na wypuklych tlokach 80mm na wysokie sprezanie - i walkach 272 stopnie = 110 KM


pasek w 1.6 jest inny niz w 2.0 .
stasiu jakie masz oznaczenia na bloku silnika??
a co do tego paska to... moze byc tak jak pisali ci na FSOAK zle splanowana glowica, sprawdz pasek czy masz napewno ten co ma byc. ale raczej masz ten bo jakbys mial krotszy to bys go nie zalozyl a dluzszego prawdopodobnie bys nie naciagnal.
daj znac jak sie z tym uporasz bo sam jestem ciekawy co jest nie tak.
  
 
znaczy sie krzywa glowica, jest nizsza z przodu silnika i dlatego pasek spada ? a mzoe masz lozyskowanie walkow lub walu wy****ne i jest luz czy cos/


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2004-10-24 02:58:12 ]
[ powód edycji: cenzura :x ]