Olej po 200 tysiącach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Muszę wymienić olej w swojej 520 e34. Samochód ma 200 tysiecy przejechane. Proszę o podpowiedź jaki olej najlepiej zalać. Syntetyk? Półsyntetyk? Czy inny? Dodam że nie wiem na jakim jeździła do tej pory. Proszę o porady, Pozdrawiam Robert
  
 
Hello


Radziłbym zastosowanie bardzo dobrego oleju mineralnego specyfikacji (np. 15W40).
Natomiast stanowczo odradzam stosowanie oleju syntetycznego, ponieważ to może doprowadzić do rozszczelnienia silnika przy takim przebiegu.



[ wiadomość edytowana przez: stern dnia 2004-10-18 20:38:06 ]
  
 
stern radzisz 15W40 ok, ale np SF, SG, SH czy może SJ??
a tak na marginesie. robac70 wpisz w wyszukiwarce hasło olej a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie w ciągu 5 minut, zamiast czekac tu na odpowiedzi.
pozdrawiam
  
 
Hmm ja niewiedząc jaki był wcześniej olej zaryzykowałem 10W/40 Lotosa i było wszystko ok przez ok 40 tyś km aż sprzedałem. Jakieś 2 tyg. temu sam przywiozlem z niemiec 735 E32 i był w niej olej 5W/40.
Więc wydaje mi sie że spokojnie możesz wlać 10W/40.
  
 
Niedawno kupiłem 318 E 36 z 92 z podobnym przebiegiem. Poradzono mi aby wlać pólsyntetyka i tak zrobiłem jest ok. Auta sprowadzone z zachodu pewnie jezdziły na dobrym oleju, a syntetyki nie są nowością. Jeżeli bedzie wszytko ok zmienia na syntetyk.
  
 
ja w swojej 525 E34 88' mam przebieg 230tys zalałem 5W40 syntetic i jest ok a cena tego oleju jest spoko.
  
 
a ja czytam wasze wypowiedzi i się złoszczę. żaden z was nie bierze pod uwagę JAKOŚCI oleju, a jedynie jego klase lepkościową.stwierdzenie syntetyk, półsyntetyk, mineral nic nie mówi o oleju, poza tym jakiej bazy uzyto do jego wykonania. to tak jak kawe zrobić na wodzie lub mleku. ale problem jeszcze w tym, jaka kawę. baza jest tylko nośnikiem dodatków uszlachetniających, świadczących o jakości oleju. ale jak chcecie to klasyfikujcie oleje tylko na syntetyki, półsyntetyki i mineralne. wystarczająco dużo już napisałem się na tym forum o olejach.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-10-22 11:24:29, MARCIN_RADOM pisze:
wystarczająco dużo już napisałem się na tym forum o olejach. pozdrawiam



Hehe, no fakat, ten temat jest wałkowany na forum co jakieś 2-3 tyg, a Ty widzę masz cierpliwość tłumaczyć wszystkim

A skoro o olejach mowa... zauważyłem u siebie, że jak wrzucam 5ktę przy wiekszej predkosci to nastepuje lekki zgrzyt, natomiast jak robie to przy nizszej to go nie ma, czego to moze byc wina? malo oleju w skrzyni, a moze juz sprzeglo sie wytarlo?
  
 
A może synchronizator 5 biegu...
  
 
strzał w 10.
synchronizator 5ego biegu jest troszkę wytarty, mechanicy polecili aby zmienić olej w skrzyni na mineralny Dipol i to może pomóc
co wy o tym sądzicie forumowicze?
  
 
Do E34 dopuszcza się olej o jakości SG - czyli żaden olej poniżej SG nie powinien być wlewany do silnika E34.
  
 
mi chodzi o skrzynke a nie motor