[126] aparat zapłonowy - rodzaje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witojcie!
taka sprawa a mianowicie mam FL `93 i tam mam aparat zaplonowy kurde nie pamietam typu chyba s151-1 (ta jedynka slabo nabita wiec nie jestem pewien) i teraz jak parze w ksiazke to powinien byc to typ tzw. E-ekonomik
i teraz tak rozbieram go, i widze na dole jest napis 9stopni hmm se mysle wyprzedza 9st malo :> ide do piwnicy, wygrzebalem inny aparat starszy tez jest taki typ nbity jak u mnie i parze tam na dol obok ciezarkow nabite jest 10st30minut wiec kurde zglupialem,
patrze rzeczywiscie sie te ciezarki roznia wiec jak to sie mowi zrobilem z 2ch aparatow 1

dlaczego w tam "mlodym" roczniku daliby mniejsze wyprzedzenie kata??

ale teraz jeszcze jedna kwestia kurde teraz te sprezynki mocujace ciezarki oczywiscie widze ze sa 2 rodzaje i juz mnie znowu strzela...... jasny chu**** i naliczylem sie na tych sprezynkach 7 i 9 zwojow powiedzcie mi w takim razie o co tu chodzi i w jakich apraratach montowac je?!

p.s.
zrobilem tak ze dalem te ciezarki co daja 10st30min i sprezynki 7zwojow, ciekawe co wyjdzie mi z tego
aha i chyba lepiej jak zaplon jest wiecej wyprzedzony?

prosze o wyczerpujece odpowiedzi i z gory dziekuje
  
 
Odpowiadając po kolei na twoje pytania:
1. Mam '93 i płytka była 10,5st - może już ktoś grzebał przy tym aparacie?
2. 9st oznacza, że zapłon jest przyspieszany o 18st. Analogicznie 10,5st => 21st.
3. Jedne sprężynki były w wersji 18st, a drugie w 21st. Niestety nie jestem pewien które gdzie - podjedź do motoryzacyjnego i obejrzyj aparat zapłonowy.
4. To nie ciężarki decydują o stopniu wyprzedzenia zapłony tylko płytka regulatora w której masz odpowiednio mniejsze lub większe otwory. Ciężarki pewno różnią się masą co będzie powodować, że maksymalny kąt wyprzedzenia zapłony zostanie osiągnięty wcześniej lub później - odsyłam do książki.
5. Z tego co słyszałem to raczej lepiej jak jest mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu bo statycznie można wtedy ustawić większy.
  
 
byly dwa glowne rodzaje do ekonomow i do standardow w ekonomach byle te ktore mniej wyprzedzaja i maja one grubsze sprezynki a wszystko dlatego ze ekonomy miale wieksze sprez i zrobili to zeby motory nie mialy stukowego co do reszty to tak jak pisze dommel
  
 
Cytat:
2004-10-30 20:39:07, Parnel pisze:
... w ekonomach byle te ktore mniej wyprzedzaja ...



W wersji E masz większe wyprzedzenie - 21st!
  
 
no to powiedzcie mi czemu mam napisane 9st ?
zaznaczam ze aparat jest oryginalny od silniczka