Blenda

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po sporej nieobecności.

Mam pytanko.
Czy ktos kiedyś próbował wyczyścić odbłyśniki w blendzie.
Mnie strasznie ściemniały światełka i właśnie zdemontowałem blendę a tu klops. Żeby dostać się do odbłyśników trzeba oderwać plasyik - czorwono pomarańczowy idący przez całą szerokość samochodu. Nie mam odwagi tego zrobić na siłę więc może znacie jakiś tajemny sposób. Pomocy bo będę czyścił to szczoteczką do zębów.

Miras
  
 
hmm..no ja mam lekkie pekniecie na blendzie i pewnie by mi bylo latwiej odkleic..ale obawiam sie ze to jednorazowa przyjemnosc..jednak dziwi mnie to co piszesz..co jak co ale blenda jest dosc szczelna do tego zarowki tam sa dosc slabe wiec nic nie powinno matowiec.. ale..nie wiem jak u ciebie ale u mnie w swiatlach pozycyjnych w blendzie byla opcja swiatel stopu tylko nasz kodeks tego zabrania wiec na nasz rynek nie ma tam stopow za to sa zarowki dwuwloknowe (przynajmniej u mnie) i oba wlokna swieca..moze u ciebie sa jednowloknowe?? jesli tak to wymien i zobacz jak bedzie..w kazdym razie blenda jest nierozbieralna raczej hehe albo jak wolisz nieskladalna po rozebraniu

pozdro
  
 
No i po robocie.

Nie miałem odwagi demontowac plastiku więc stary ORAL B i naprzód.

Szkiełka i odbłyśniki lśnia jak nowe.

Apropos Qbaj. Też myślałem, że blenda powinna być szczelna. Szkoda, że nie widziałeś jak ona się zachowuje jak wlewamy wodę do otworu po żarówce - JAK DURSZLAK.

Ale słusznie zauważyłeś, że jast żarówka dwużarnikowa ale u mnie świeci tylko jeden żarnik. Na ewektryce się nie znam ale w oprawce brakuje jednego kabelka. Żarówka ma pod spodem 2 kropki a w oprawce jest jedna pusta - to pewnie od drugiego żarnika. Robiłeś jakieś przeróbki czy tak już miałeś?

Pozdro

  
 
hmm no to dziwne.bo ja tez mam oprawke tylko z jednym bolcem czyli taka jak ty..ale swieca mi oba zarniki
  
 
kurde

To może mam odwrotnie wsadzoną żarówkę - jeśli to ma jakieś znaczenie - albo spalony żarnik - ale wygląd ok.

No to idę do garażu zamienić żarówkę.
  
 
Ja tu czegoś nie kumam.

Napisałeś, że w naszym kraju nie można jeździć ze stopami w blendzie a jednocześnie piszesz że świecą Ci oba włukna. Przecież jedno - to słabsze świeci razem z pozycjami - a to drugie to właśnie stop. Czyżbyś jeździł z zapalonymi cały czas stopami? Trochę mi się to wydaje niemożliwe. Sprawdź dobrze, czy oba włukna Ci świecą jednocześnie.

Odnośnie żarówki to nie można jej odwrotnie wsadzić (człowiek uczy się całe życie).

Oprawka z świetle tylnym (ale nie blendzie) właśnie ma dwa metalowe grzybki pełne i żarówkę dwuwłuknową. Jedna świeci z pozycjami a druga to STOP. Przecież gdyby w blendzie świeciły oba włukna to byłoby to dużo jaśniejsze od światła w błotniku???

Pozdrawiam

  
 
Standardowo w blendzie powinna być oprawka z jednym bolcem, i zwykła żarówka dwuwłóknowa (taka sama jak np. w maluchu).
Mniejsze włókno jest od świateł pozycyjnych i tylko ono powinno się świecić.
To większe włókno jest od świateł stopu.
Koreańczycy z nieznanych bliżej powodów dali nam światła pozycyjne zarówno w światłach tych na zewnątrz, jak i w blendzie. Natomiast światła stopu świecą tylko w kloszach zewnętrznych.
Jednak żarówka pozostała dwuwłóknowa, więc niektórzy klubowicze skwapliwie to wykorzystali montując w oprawce dodatkowy "grzybek" i podłączając go do obwodu świateł stopu. Uzyskuje się w ten sposób dodatkowe światła stop (tak jak to pierwotnie przewidzieli koreańscy inżynierowie)
  
 
Ja też dołączę to tych niektórych.

Zawsze to będę bardziej widoczny.

Wiesz może gdzie wpiąć ten dodatkowy przewód od grzybka - czy w kostkę w blendzie czy trzeba ciągnąć do kostki zewnętrznej?
  
 
Grzybek dorobiłem z kawałka blaszki miedzianej, umiejętnie rozklepanej... Tutaj możesz się posłużyć własną inwencją lub kupić oprawkę z dwoma grzybkami (taką jak jest w zewnętrznych lampach)

A kabelek trzeba przeciągnąć od kostki z zewnętrznych lamp niestety. Ale można go ładnie zapakować w oryginalne peszelki, więc problemu większego raczej nie ma.
  
 
nie nie nie..nie umiem odpowiedziec na pytanie dlaczego ale..swieca mi oba wlokna..mam nieprzerobiona oprawke..cuda jakies qrde
  
 
Dzięki Robert S - jutro zapoatrzę się w przewodzik i do roboty.

Qbaj Twój przypadek to jeszcze jeden dowód na to, że Esperak to cudowny samochód.

Wielkie dzięki
  
 
Cytat:
2004-11-01 16:36:14, qbaj pisze:
...nie wiem jak u ciebie ale u mnie w swiatlach pozycyjnych w blendzie byla opcja swiatel stopu tylko nasz kodeks tego zabrania


Zabrania?

Nie wiedziałem, że łamie prawo!!!
Przecież są samochody w których świeca podwójne stopy.
Np. VW Caddy.

PS.
A ja już kombinowałem jak uzbroić odblask w blendzie w diody STOP
  
 
kisztan byla juz kiedys dyskusja na ten temat..jak zauwazyles pewnie nasze samochody maja instalacje przystosowana do stopow w blendzie..nie mamy tam stopow nie z oszczednosci fabryki tylko dlatego ze bylby problem z homologacja..oczywiscie ze ludzie przerabiaja samochody i do tego akurat to chyba malo kto by sie przyczepil..ale faktem jest ze jesli samochod ma podwojne tylne swiatla pozycyjne to tylko jedna z tych par moze byc swiatlami stop..a to dlatego zeby ponoc odroznic kiedy samochod hamuje a kiedy nie..

ale jak mowie jesli ktos ma stopy w blendzie to naprawde nie przejmowalbym sie tym i jezdzil..wg mnie to zdecydowanie ladniej wyglada i jest lepiej widoczne
  
 
Cytat:
2004-11-02 11:56:49, kisztan pisze:
Zabrania? Nie wiedziałem, że łamie prawo!!! Przecież są samochody w których świeca podwójne stopy. Np. VW Caddy. PS. A ja już kombinowałem jak uzbroić odblask w blendzie w diody STOP



Zabrania, gdyz zgodnie z przepisami swiatła przeciwmgielne muszą być umieszczone w odległości co najmniej 100mm od swiateł stop.
Pozdrawiam