Co ja mam lac?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam może taką nietypową sprawe... Chodzi o to jaką benzyne mam lać dla M10 (gaźnikowy) NoPb95, NoPb98 czy U95 ? Problem w tym, że nigdzie nie umiem znaleźć infa a nie pomyślałem żeby zapytać sprzedającego co tam wlewał, zresztą on sam mógł się mylić. Dzięki za pomoc

BMW E30 M10 (318i) 1987
  
 
Do samochodu z tego rocznika bez problemu możesz lać Pb 95, Pb98.
Pozdrawiam.



[ wiadomość edytowana przez: stern dnia 2004-11-01 09:31:03 ]
  
 
a ja ci doradzę byś założył gaz. z podanych przez ciebie benzyn mozesz rzeczywiście lać każdą, więc wybierz najtańszą.
pozdrawiam
  
 
Mam założony gaz( bez tego ani rush ), ale pytam dlatego bo na czymś trzeba to palić i czasami moze coś sie w baku przydać Problem był w tym czy lać bez ołowiową czu U95 ostatnio wlałem VPowera (tego tańszego-podobno lepiej jest wlac lepszą jeżeli długo leży w baku) za 2 dychy. No ale zacząłem się zastanawiać czy to był dobry pomysł. Części do niego są w cenie prawie jak do malucha - co mnie cieszy

Jest jeszcze inny problem taki ze jak jest zimny na gazie pali mi niemal bez problemów a na benzynie ma problemy... I stąd też takie moje pytanie o tą benzyne
  
 
ołowowej juz nie kupisz na stacjach benzynowych. właśnie ja zastępuje U95 czyli ulepszona etylina 94. różni się tym, że jako srodka podwyższającego liczbę oktanową nie uzywa się czteroetylku ołowiu, jednocześnie nie wypala gniazd zaworowych w związku z brakiem tego właśnie związku chemicznego. poza tym skład chemiczny ma identyczny jak bezołowiowa E95. przypomne jeszcze że liczba oktanowa mówi nam o odpornosci paliwa na spalanie detonacyjne, czyli wybuchowe.
co do zimnego rozruchu to sprawdź czyjnik temperatury silnika.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-11-01 12:57:28 ]
  
 
Czujnik temp silnika? OK, ale czy taka rozbieżność w odpaleniu silnika na benzynie i na gazie może być tym spowodowana? Szczerze mówiąc czasam trace cierpliwośc dla tej benzyny i pale go na gazie, poza tym akumulator... w zimie pewnie bedzie przewalone...
Chyba bede musiał troche nad nim popracować i szkoda ze nie ma jakiś instrukcji do tego. Do "malacza" mam całą książeczkę od A do Z no i oba z tego samego roku Nie pytajcie tylko o stan techniczny

Dzięki za pomoc

Pozdrawiam
  
 
sorki, ty masz gaźnik!! teraz doczytałem. skoro tak to regulacja gaźnika jest potrzebna. nie wiem jak tam jest rozwiązane ssanie, ale być może na bimetalu, a jeśli tak to właśnie ten element trzebaby sprawdzić.
pozdrawiam i przepraszam za błąd.
  
 
witam
śmiało możesz tankowac każdy rodzaj paliwa. różnica jest taka jak zaznaczył marcin ze nie wypala gniazd zaworów. (ale nie wiem czy to jest prawda ,ponoć nie ). Proponuje przyzwyczajać samochód do PB95. Od nowego roku produkcja U95 będzie wstrzymana. Nie będzie tego rodzaju paliwa. Właściciele starszych samochodów, którzy do tej pory używali Uniwersalnej95 będą mieli możliwość dokupienia na stacji specjalnego dodatku soli potasowych do PB 95, który przybliży skład chemiczny do U95.
  
 
heniek, porównałeś skład chemiczny U95 i Pb95? ja to robiłem jak sie pojawiała, pisania pracy dyplomowej na temat paliw i olejów. mogę powiedzieć że są identyczne pod każdym względem. poza oczywiscie dodatkiem czteroetylku ołowiu. jeśli chodzi o wypalanie zaworów, a właściwie gniazd zaworowych, to problem ten powstaje w przypadku tzw: nieutwardzonych gniazd. w autach zachodnich chyba od 80 roku wszystkie są juz odpowiednie. kolega miał mercedesa z 1976 roku na gazie i co 20 tysięcy głowica do roboty.
pozdrawiam
  
 
witam ponownie!
marcin ja nie chciałem porównywac składu chemicznego tych benzyn. chodziło mi o to, ze po zakończeniu produkcji benzyny uniwersalnej możliwe będzie dokupienie dodatku do PB 95, który będzie miał na celu zatrzymanie procesu wypalania gniazd zaworowych. jak wiadomo na chwilę obecną nie ma w sprzedaży benzyn ołowiowych. wszystkie, łącznie z uniwersalną są benzynami bezołowymi. możliwe, ze jedyną róznica jest ten czteroetylek ołowiu
pozdrawiam
  
 
no tak, zagalopowałem się. jak zwykle zresztą