| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marcingo BMW Member BMW E30 Coupe Żory | 2004-10-31 22:21:18 Mam może taką nietypową sprawe... Chodzi o to jaką benzyne mam lać dla M10 (gaźnikowy) NoPb95, NoPb98 czy U95 ? Problem w tym, że nigdzie nie umiem znaleźć infa a nie pomyślałem żeby zapytać sprzedającego co tam wlewał, zresztą on sam mógł się mylić. Dzięki za pomoc
BMW E30 M10 (318i) 1987 |
stern BMW Member BMW 325 TDS Katowice | 2004-11-01 09:29:04 Do samochodu z tego rocznika bez problemu możesz lać Pb 95, Pb98.
Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: stern dnia 2004-11-01 09:31:03 ] |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-11-01 12:06:48 a ja ci doradzę byś założył gaz. z podanych przez ciebie benzyn mozesz rzeczywiście lać każdą, więc wybierz najtańszą.
pozdrawiam |
marcingo BMW Member BMW E30 Coupe Żory | 2004-11-01 12:30:20 Mam założony gaz( bez tego ani rush Jest jeszcze inny problem taki ze jak jest zimny na gazie pali mi niemal bez problemów a na benzynie ma problemy... I stąd też takie moje pytanie o tą benzyne |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-11-01 12:55:42 ołowowej juz nie kupisz na stacjach benzynowych. właśnie ja zastępuje U95 czyli ulepszona etylina 94. różni się tym, że jako srodka podwyższającego liczbę oktanową nie uzywa się czteroetylku ołowiu, jednocześnie nie wypala gniazd zaworowych w związku z brakiem tego właśnie związku chemicznego. poza tym skład chemiczny ma identyczny jak bezołowiowa E95. przypomne jeszcze że liczba oktanowa mówi nam o odpornosci paliwa na spalanie detonacyjne, czyli wybuchowe.
co do zimnego rozruchu to sprawdź czyjnik temperatury silnika. pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: MARCIN_RADOM dnia 2004-11-01 12:57:28 ] |
marcingo BMW Member BMW E30 Coupe Żory | 2004-11-01 13:16:56 Czujnik temp silnika? OK, ale czy taka rozbieżność w odpaleniu silnika na benzynie i na gazie może być tym spowodowana? Szczerze mówiąc czasam trace cierpliwośc dla tej benzyny i pale go na gazie, poza tym akumulator... w zimie pewnie bedzie przewalone...
Chyba bede musiał troche nad nim popracować i szkoda ze nie ma jakiś instrukcji do tego. Do "malacza" mam całą książeczkę od A do Z no i oba z tego samego roku Dzięki za pomoc Pozdrawiam |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-11-01 13:38:50 sorki, ty masz gaźnik!! teraz doczytałem. skoro tak to regulacja gaźnika jest potrzebna. nie wiem jak tam jest rozwiązane ssanie, ale być może na bimetalu, a jeśli tak to właśnie ten element trzebaby sprawdzić.
pozdrawiam i przepraszam za błąd. |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-11-03 09:40:40 heniek, porównałeś skład chemiczny U95 i Pb95? ja to robiłem jak sie pojawiała, pisania pracy dyplomowej na temat paliw i olejów. mogę powiedzieć że są identyczne pod każdym względem. poza oczywiscie dodatkiem czteroetylku ołowiu. jeśli chodzi o wypalanie zaworów, a właściwie gniazd zaworowych, to problem ten powstaje w przypadku tzw: nieutwardzonych gniazd. w autach zachodnich chyba od 80 roku wszystkie są juz odpowiednie. kolega miał mercedesa z 1976 roku na gazie i co 20 tysięcy głowica do roboty.
pozdrawiam |
MARCIN_RADOM BMW Member BMW E-28 525i, E34 5 ... RADOM | 2004-11-03 18:34:50 no tak, zagalopowałem się. jak zwykle zresztą |