Kolektor...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poszukuje kolektora wydechowego do Coupe używanego lub nowego ..... oczywiście nie drogo
  
 
ale seria czy jakis sportowy/modyfikowany??
  
 
Ja mam kolektor od Sonaty, jest najprawdopodobniej pęknięty, ale jeżeli pasuje to moge go Ci poszukać w zakamarkach garażu i fotki wysłać do wglądu.
  
 
jakis tuning czy raczej naprawa ?

Pozdrawiam
  
 
od sonaty raczej nie pasuje z tego co pamiętam to 2.0 sonaty ma inny skok tłoka i średnice cylindra, więc raczej mało prawdopodobne żeby kolektor wydechowy był identyczny z coupe.


A kolega Kunta_kinte może chce sobie zrobić drugi kolektor polerowany ....
  
 
akurat tutaj, skok i średnica nie mają znaczenia, kolektor jest przykręcany do głowicy, ważny jest rozstaw kanałów wydechowych w głowicy, jeśli to ma być kolektor do podrasowanego silnika to najlepsze są spawane na wzór motocyklowych, tylko z trwałością może być problem, chyba że ktoś zainwestuje w chromonikielinę
  
 
Cytat:
2004-11-04 09:19:33, Jarek_2 pisze:
akurat tutaj, skok i średnica nie mają znaczenia, kolektor jest przykręcany do głowicy, ważny jest rozstaw kanałów wydechowych w głowicy, jeśli to ma być kolektor do podrasowanego silnika to najlepsze są spawane na wzór motocyklowych, tylko z trwałością może być problem, chyba że ktoś zainwestuje w chromonikielinę



No ba Jarku masz rację , że ważny jest rozstaw kanałów itd ale wydawało mi się , że on wynika z innych rozmiarów tłoka itd..skoro inny skok i srednica to inna głowica to też inny kolektor...tak sobie wykombinowałem na chłopski rozum ...

aaaaa i poszukałem uszczelki pod kolektor i mają różne numery dla 2.0 z coupe i sonaty klik me

[ wiadomość edytowana przez: arturo_soda dnia 2004-11-04 12:34:16 ]
  
 
masz rację , nie chodzi mi w cale o to żeby się spierać, tylko używać dość precyzyjnych sformułowań, nie wszyscy na forum posiadają wiedzę techniczną (bez obrazy), jest sporo młodych właścicieli hultajów którzy zadają proste pytania, po co mają wyciągać mylne wnioski; co do głowicy, kolektora i bloku silnika to często w tzw. typoszeregu, producenci stosują te same odlewy ze wzgl. oszczędnościowych, a dopiero po obróbce wymiary są inne dla różnych pojemności silnika
  
 
bez różnicy jaki byle by nie był popękany czy jakiś tam . Może być zwykły i dam go zmodyfikowania a jak by był już zmodyfikowany to też dobrze . nie jestem wybredny