Wolne obroty...!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Posiadam Poniaka z gaźnikiem i mam pytanko. Ile powinny wynosić wolne obroty. U mnie jest około 800 i wydaje mi się, że to za mało. W momencie włączenia światel, podgrzewania tylnej szyby, uruchomienia dmuchawy, obroty spadaja do 600!!! No i oczywiście włącza się jeszcze dmuchawa chłodnicy......

Czy taki spadek obrotów moze miec cos wspolnego z elektryką? Zauwazylem u siebie nastpującą rzecz: w momence uruchomienia kierunkowskazów przygasają leciutko inne kontrolki. Jest jakby spadek napięcia.....





[ wiadomość edytowana przez: martinezoo dnia 2004-11-19 10:31:18 ]
  
 
obroty powinny być na poziomie 800-900, jeśli na wolnych dajesz takie obciążenie elektryczne to nie jest dziwne że obroty spadają, nie pamiętam dobrze ale w gaźnikowym poniaczu nie ma chyba układu do podwyższania obrotów przy biegu jałowym tak jak w mpi, przy tym co podałeś jest pobór jakieś 600 watów, a to moc nominalna alternatora, który by ją osiągnąć potrzebuje dużych obrotów, z kierunkami jest zawsze spadek napięcia, zależy on głównie od stanu akumulatora, stosując często takie obciążenie jak napisałeś masz po prostu niedoładowany akumulator
  
 
wcześniej u mnie było na wolnych 900, a pom modach mam 1100

jak mam za niskie to mam ssanie ręczne i koryguję
  
 
Masz racje, nie ma układu podbijania obrotów...., szkoda. Swoja droga ciekawe czy można by taki układ założyć. Czy zbyt wysokie wolne obroty wpływają na większe zużycie paliwa?
  
 
Cytat:
2004-11-19 11:22:04, martinezoo pisze:
Masz racje, nie ma układu podbijania obrotów...., szkoda. Swoja droga ciekawe czy można by taki układ założyć. Czy zbyt wysokie wolne obroty wpływają na większe zużycie paliwa?


wszystko można założyć tylko cena , wyższe wolne obroty=większe zużycie paliwa, w gaźniku generalnie jest taka zasada: max. wolne obroty przy minimalnym uchyleniu przepustnicy, chodzi o to by pracował tzw. układ wolnych obrotów, zapewniając stabilną pracę silnika
  
 
no właśnie . u mnie też przygasają kontrolki przy włączonych kierunkach. nic więcej tylko one. aku mam super. sądziłem że brakuje masy przy zegarach ale wszystko tam w porządku.
  
 
Cytat:
2004-11-19 13:56:39, zabel pisze:
no właśnie . u mnie też przygasają kontrolki przy włączonych kierunkach. nic więcej tylko one. aku mam super. sądziłem że brakuje masy przy zegarach ale wszystko tam w porządku.



Może dzieje się tak dlatego, że gdzieś na instalacji elektrycznej upływa prąd. Czy ktoś ma również podobny problem? Jak sprawdzić czy upływa prąd w instalacji?
  
 
Cytat:
2004-11-19 14:41:57, martinezoo pisze:
Może dzieje się tak dlatego, że gdzieś na instalacji elektrycznej upływa prąd. Czy ktoś ma również podobny problem? Jak sprawdzić czy upływa prąd w instalacji?


między klemę akumulatora a kabel wpiąć amperomierz, oczywiście przedtem wszystko trzeba wyłączyć
  
 
U mnie tez delikatnie przygasaja kontrolki przy wlaczonych kierunkach,ale wydaje mi sie ze to normalne przeciez zmienia sie obbiazenie w krotkich odstepach czasu, gdybyscie bawili sie wlaczajac i wylaczajac np.swiatla efekt bylby podobny.Przy rozruchu jest najwiekszy pobor mocy a kierunki tak dzialaja przeciez, wiec moim zdaniem nie ma sie czym przejmowac.Pozdrawiam
  
 
może byc tak jak to zostało feralnie rozwiązane w maluchu. czyli światełka hamulcowe pod jeden bezpiecznik z migaczami. wpiąłem się gdzie indziej z hamulcami i założyłem dodatkowo przekaźnik i było malina. przetestuję na hultaju.