Pytanie dot. homologacji na instalacje gazowa.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam takie pytanko: czy istnieje mozliwosc przelozenia instalacji gazowej z samochodu ktory ma ja wpisana do dowodu tak aby po przełozeniu uzyskac rowniez wpis do dowodu do auta do ktorego ja przelozono??Czym grozi jazda z instalacja gazowa ktora nie jest wpisana w dowod??Co moze zrobic Policja??A jak jest wtedy z przeglądem??Dziekuje z gory za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
  
 
Reki sobie odciąć nie dam, ale chyba żeby taka przekładka mogła być legalna, instalacje musi przełożyć zakład zajmujący się instalacjami gazowymi.
  
 
no wlasnie ale czy aby na 100%?? Prosze podzielcie sie swoja wiedza jesli wiecie cokolwiek na ten temat.
  
 
Cytat:
2004-11-03 21:25:13, Jesion128 pisze:
Reki sobie odciąć nie dam, ale chyba żeby taka przekładka mogła być legalna, instalacje musi przełożyć zakład zajmujący się instalacjami gazowymi.



to logiczne i pewnie tak jest.. no chyba ze jest to bradziej skomplikowane jak to u nas.
  
 
witam, z tego co wiem to na 90% NIE WOLNO przekładac instalacji do innego auta.
a w praktyce wygląda to tak:
pojechałem z moim starym fiatem do gazowni i zażyczyem sobie wyjecie instalacji (100zł)
potem oddałem fiata na złom i następnego dnia podjechałem do gazowni z drugim fiatem w celu założenia wspomnianej instalacji(400zł)
własciciel firmy spytał sie tylko czy chce tą instalację zajerestrować.
powiedziaem ze jak najbardziej , ale czy się da?
za 150zł wszystko się da, usłyszałem w odpowiedzi
podsumowyjąc:
wyjęcie instalacji-100zł
montaż w drugim aucie-400zł
wystawienie faktury-150zł
razem-650zł
nie wiem czy drogo czy tanio, ale wiem ze mam legalnie zamontowaną po raz drugi instalacje

aha, jeśli instalacja pochodzi sprzed 2000roku to na 100% czeka cię wymiana butli(bo ta już nie spełnia norm) czyli jakieś 400zł dodatkowo i być może reduktora - ceny nie znam.

P.S. na fakturze facet napisał że elementy/składniki instalacji dostarczył klient
nie wiem jakim cudem to przeszło przez urząd komunikacji ale widocznie tak można przynajmniej w Wejherowie
pozdrawiam
  
 
witam.
magnum ja też siędziwię ,że to przeszło chyba,że elementy instalacji miały homologację 67R 01......
  
 
Cytat:
2004-11-03 23:26:02, MAGNUM pisze:
witam, z tego co wiem to na 90% NIE WOLNO przekładac instalacji do innego auta. a w praktyce wygląda to tak: pojechałem z moim starym fiatem do gazowni i zażyczyem sobie wyjecie instalacji (100zł) potem oddałem fiata na złom i następnego dnia podjechałem do gazowni z drugim fiatem w celu założenia wspomnianej instalacji(400zł) własciciel firmy spytał sie tylko czy chce tą instalację zajerestrować. powiedziaem ze jak najbardziej , ale czy się da? za 150zł wszystko się da, usłyszałem w odpowiedzi podsumowyjąc: wyjęcie instalacji-100zł montaż w drugim aucie-400zł wystawienie faktury-150zł razem-650zł nie wiem czy drogo czy tanio, ale wiem ze mam legalnie zamontowaną po raz drugi instalacje


No to żeś chyba trochę przepłacił - jakieś pół tysiąca . No ale nie każdy musi chcieć/potrafi sam przełożyć instalkę. Tylko że zamiast wydać na przekładkę 650zł to bym chyba wolał założyć nową instalkę za ~1kzł - niewiele dokładasz (bo stara możesz sprzedać spokojnie za 200-400zł zależnie od wieku itp), a masz wszystko nowe i w pełni legalne. Sam "legal" na instalkę w "dobrych" montowniach to wydatek rzędu 100-150zł. Do tego koniecznie należy doliczyć nowe przewody sztywne (~100zl) ze złączkami i ewentualną przekładkę. Jeśli ktoś w okolicach Bydzi chciałby taki manewr zastosować to ja takie rzeczy robie znacznie taniej i IMHO bardzo starannie (kto wie czy nie bardziej niż niektórzy z uprawnieniami, bo różne rzeczy już widziałem :roll. Już dwie przełożyłem, wkrótce zabieram się za trzecią, jak tylko kumpel kase zbierze .
Jeśli ktoś chce jeździć z "lewą" instalką to wszystko można dość dobrze ukryć, co w prawdzie kosztuje mniej niż legalizacja ale też zawsze pozostaje pewne ryzyko.


Cytat:
aha, jeśli instalacja pochodzi sprzed 2000roku to na 100% czeka cię wymiana butli(bo ta już nie spełnia norm) czyli jakieś 400zł dodatkowo i być może reduktora - ceny nie znam. P.S. na fakturze facet napisał że elementy/składniki instalacji dostarczył klient nie wiem jakim cudem to przeszło przez urząd komunikacji ale widocznie tak można przynajmniej w Wejherowie pozdrawiam


Hmmm, no tego nie znałem przyznam się. Jeden znajomy jak legalizował to co mu wsadziłem to po prostu dostał papiery jak na nówkę i tyle. Oczywiście numery się nie zgadzały z założonym osprzętem i w razie czego przyjmuje sie wersje, że sprzedał i wymienił na tańsze bo kase potrzebował . Jednak to praktycznie nie ma szansy wyjść na jaw bo do póki butla nie straci ważności to nikt nie widzi papierów (poza WK, który nie ma możliwości ich weryfikacji), bo na przegląd chyba nie trzeba nic ze sobą zabierać jeśli gaz jest wbity w dowód??
  
 
na przegląd chyba nic nie trzeba zabierać, zresztą nie wiem bo nie mam czasu ani kasy na poprawki poprzeglądowe (wiadomo o co chodzi :0 )
a jeśłi chodzi o wiek instalacji to w dniu kiedy ją zakadałem do drugiego fiata to miała niecałe pół roku
  
 
Cytat:
2004-11-04 20:47:53, Race_D pisze:
Jednak to praktycznie nie ma szansy wyjść na jaw bo do póki butla nie straci ważności to nikt nie widzi papierów (poza WK, który nie ma możliwości ich weryfikacji), bo na przegląd chyba nie trzeba nic ze sobą zabierać jeśli gaz jest wbity w dowód??



na przeglad trzeba zabierac papiery na butle i to niestety jest podstawa. Jak nie masz atestu na butle mozesz zapomniec o legalnym przejsciu przegladu. Nawet gdy masz GAZ wbity w dowod
  
 
Cytat:
2004-11-05 00:33:06, kosa131 pisze:
na przeglad trzeba zabierac papiery na butle i to niestety jest podstawa. Jak nie masz atestu na butle mozesz zapomniec o legalnym przejsciu przegladu. Nawet gdy masz GAZ wbity w dowod



Nie trzeba tych papierow. Wlasnie wrocilem z przegladu i nie wolali ode mnie (wszystko full legal). Butla ma nabita na sobie date waznosci. Ja sie musialem z czego innego tlumaczyc - mam gaz wbity w dowod a nie mam w aucie ani reduktora ani miksera Takiej konfiguracji to chyba nikt z was nie ma
  
 
Cytat:
2004-11-05 00:46:05, crashman pisze:
Nie trzeba tych papierow. Wlasnie wrocilem z przegladu i nie wolali ode mnie (wszystko full legal). Butla ma nabita na sobie date waznosci. Ja sie musialem z czego innego tlumaczyc - mam gaz wbity w dowod a nie mam w aucie ani reduktora ani miksera Takiej konfiguracji to chyba nikt z was nie ma



jezdzilem na przeglady wieloma samochodami i pierwsze pytanie przy autach z gazem na kazdej stacji na ktorej bylem bylo o papiery na butle. widac co wojewodztwo to inne obyczaje