Rozrząd.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Klubowiczów.

Mam pytanko. Musze wymienic pasek rozrządu ( 1,5 16 V ) , a w serwisie powiedzieli mi , że trzeba wymieniac tez rolke dociskowa. Co o tym sądzicie , bo wtedy koszt rosnie dwa razy , a na razie cienko u mnie z kasą. Dodam jeszcze , że pasek wymieniam zgodnie z zaleceniami - niedługo bedę miał 120 tysięcy km.
Pozdro.
  
 
u mnie jak pan SLawek wymieial rozrzadto niewspominal nic o rolce dociskowej nawet Tomek byl przy tym wiec moze chca cieie naciagnac
  
 
nie rolka dociskowa a rolka napinacza
jest ich szt2 i wymien obie
a do tego jesli nie wymieniales to wymien pompe wody
bo potem jak ci padnie to wymiana bedzie cie kosztowac tyle ile calego rozrzadu
  
 
Czyli bez wiekszych wydatków się nie obędzie.
Dzięki.
  
 
Ja za wymiane rozrzadu, tych rolek, pompy wodnej, plynu w choldnicy, termostatu, wymiany oleju w skrzyni biegow zaplacilem razem z robocizna u pana slawka 810 zl a ile tobie licza w serwisie?
  
 
Na razie dowiadywalem sie tylko o pasek i te rolki , to razem z robocizna wychodzi około 450-500 zł.
  
 
450 - 500 zł to jest dobra cena a warto przy 120 tyś km to zrobić i mieć spokój na długo (pompa wody wymaga wymiany właśnie co 120 tyś km).

Pozdr.,
Wrolo
  
 
moja 120 tys niewytrzymala tylko 108tys
  
 
A znacie może cene (orientacyjnie) tej pompy wodnej? Może tak jak radzicie tez bym ja wymienił? Jak juz płacic to płacic i załatwic wszystko za jednym razem.
  
 
cos okolo 100zl chyba a moze to termostat tyle kosztuje cholera niepamietam juz
  
 
Cytat:
nie rolka dociskowa a rolka napinacza
jest ich szt2 i wymien obie


To w 1,5 16 są 2 rolki czy 2 napinacze
No to mnie zaskoczyłeś . Ja też się przymierzam do wymiany rozrządu i chciałem kupić zestaw-rozrząd kompletny w hurtowni AKWIMAT, a tam w opisie jest mowa o: pasku, napinaczu i 1 rolce napinacza! Czy w takim razie zestaw ten jest niekompletny?
Proszę o wyjaśnienia!
  
 
Witam. Pompa wody z oringiem w Sz-nie 110 PLN. U mnie oryg. wytrzymala 175000 km przebiegu i w srode ja wymienilem. Pozdr
  
 
Tommi-j.

Z tego co sie dowiedziałem to jest jedna rolka napinacza i jedna rolka prowadząca. Chyba. Moze ktos bedzie wiedział dokładniej.
  
 
jedna jedna..sluchaj buba..temat pompy byl juz przerabiany wszystko zalezy od twojego portfela..jesli twoje problemy finansowe sa chwilowe i np wiesz ze za jakis czas kasa bedzie to mozesz nie robic tej pompy...koledzy doradzaja coby wymienic bo to olbrzymia oszczednosc gotowki na robociznie..po prostu masz rozebrany rozrzad i wtedy oplaca sie wyienic wszystko..przy 120tys to napinacz tez bedzie do wymiany..pompa moze byc cala ale np za 10tys km ci ja szlag trafi..takze sam zdecyduj..teraz +100 czy za tydzien albo za pol roku +300 (bo nie wiadomo ile ta pompa wytrzyma )

pozdro
  
 
Tak jak powiedziałeś. Chyba lepiej wymienic wszystko naraz. Wstrzymam się jeszcze ze dwa tygodnie i załatwię sprawe po całości.
  
 
Jeżeli masz przejechane 120 tys. to wymień pompę, natomiest co do rolek to najlepiej aby mechanik po zdemontowaniu wszystkiego posłuchał jak się kręci rolka i napinacz. To są zwykłe łożyska i jeżeli są ciche to nie ma co wymieniać, ponieważ łożysko na psuje się nagle, jeżeli natomiast są głośne, to trzeba już wymienić.
Pozdr.
  
 
400zł za robocizne to mi się wydaje dużo, w B-stoku za wymiane rozrządu (no i pompy jak się chce) to koszt w granicach 300zł
i to w ASO Polmozbyt Daewoo
ale może dlatego że to Whitestok
  
 
Za robocizne z częściami. Nie za samą robocizne. Sama robocizna to 100 + 22% Vatu , a wiec 122zł. Reszta to koszt części czyli paska i tych dwóch rolek.
  
 
No i po wymianie.
Wczoraj wymieniłem pasek rozrządu , rolke prowadzącą i napinacza , pompe wodna i jeszcze do tego okazało sie , że trzeba było wymienic uszczelniacze wałków rozrządu. Razem wyniosło mnie to 550 złotych. 400 części i 150 robocizna. Chyba nieźle.
mam nadzieje , że teraz pojeżdżę troche bezstresowo , bo mechanik powiedział , ze pasek był na wykończeniu.
A , ,i przy okazji w tym koszcie znalazł sie jeszcze pasek alternatora.
Pozdrowka
  
 
no wiec tak.... eeeech jak widzie fachowców zaczyna tu powoli brakować co sami rączki brudzą .....

rozrząd 16V jeden napinacz + jedna rolka prowadząca obie wymieniane obligatoryjnie.! pompa wodna sztuk jedna osobiscie wymieniam co rozrząd tylko raz posłuchałem innych i niewymieniłem efekt za 10 tyś ponownie rozbierałem wszystko bo pompa padła.! notabene z napinaczem było tak samo.. bo też chciałem zaoszczędzić...
niech tylko mi nikt niemówi że pompa powinna..!! bo powinna wytrzymać 120 tyś ta co kosztuje 300zł a nie ta za 130zł to tak w woli ścisłości... ciągle wszyscy zapominacie o jakości części a jest ona taka jak cena czyli mizerna.! dobra pompa wytrzyma nawet wiecej niestety dobrych na naszym rynku niema tylko tanie.!

Następna kwestia jest taka żeby dobrze wyregulować nacią paska niezbędne jest odkręcenie pompy wody i jej obrócenie a zrobienie tego na pompie po 120 tyś jest raczje niemożliwe bo uszczelniacz już niebedzie trzymać a jest tam tylko malutki oring.! wyjścia są 2 albo olać ruszanie pompy i wiekszość mechaników właśnie tak robi albo wyjać wyczyścić wymienić uszczelanicz i poskładać tylko któremu mechanikowi się chce chyba że robimy sobie sami. Prościej jest nową pompe założyć no nie.

Koszty ostatnio robiłem taki rozrządzik napinacz chyba 80zł rolka 50zł pompa 130zł pasek 30zł uszczelniacze wałków 10zł sztuka
przy 120 tyś warto uszczelniacze zrobić żadna to robota a niebędzie się pocić olejem.! Do tego jeszcze pasek mikroklinowy alternatora.! niezapominaj o nim.!

Robocizna no cóż przy 16V jest troszke roboty i tu niemożna powiedzieć że mechanik bieże kase za darmo... w 8 zaworowcach jest znacznie mniej zabawy