Dłaczego w momencie załączenia się szyby ogrzewanej .....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie !!!!!!!!!!!!!
Dlaczego w momencie automatycznego włączenia się szyby ogrzewanej alternator przestaje ładować ??????
Lampka ładowania tego nie sygnalizuje !!
Wygasa zaraz po uruchomieniu sillnika !!!!!
Poldek 1,6GLI '95
  
 
Cytat:
2004-11-07 11:15:34, monterplus pisze:
Właśnie !!!!!!!!!!!!! Dlaczego w momencie automatycznego włączenia się szyby ogrzewanej alternator przestaje ładować ?????? Lampka ładowania tego nie sygnalizuje !! Wygasa zaraz po uruchomieniu sillnika !!!!! Poldek 1,6GLI '95



jestes pewien ze tak sie dzieje?
  
 
Hm musialbym sprawdzic miernikiem u siebie ale wydaje mi sie, ze po prostu ogrzewanie ciagnie ten prad (a troche ssie, szczegolnie z lusterkami ogrzewanymi ) i stad przeklamanie
  
 
Przy pracującym silniku, włączonych światłach, i włączonym ogrzewaniu tylnej szyby napięcie spada do 12,7 V na jałowych obrotach i to jest normalne bo alternator nie jest w stanie pociągnąć na tych obrotach takiego obciążenia i jest dojony wtedy akumulator. Nienormalne będzie jak napięcie zostanie takie samo przy wyższych obrotach silnika, wtedy coś się dzieje z instalacją. Ale to trzeba wziąć miernik i sprawdzić.
  
 
Hehe...
Jestem pewny że nie ładuje bo po 30km jazdy światła były jak świeczki a po zatrzymaniu silnika już nie odpalił.
  
 
Ale tylko dzieje się tak w momencie tylnej szyby ogrzewanej ?? Jak tak to pewnie maś coś z instalacją, może gdzieś przebicie jest, albo samo ładowanie jest na tyle słabe że nie jest w stanie pociągnąć ogrzewania. Ale wpierw bym zmierzył napięcia jakie są, bo ciężko powiedzieć na obecną chwilę co może być. Mogę Ci powiedzieć że jak masz wszystko wyłączone to na jałowych obrotach na akumulatorze powinnoo być 14 V nawet troszke ponad a na wyższych obrotach to 14,4 V, jak jest powyżej 14,6 V to też jest źle bo akumulator Ci się gotuje powodując jego bardzo szybkie zużywanie.
  
 
I dlatego zawsze będę polecał zamontowanie woltomierza !
Wtedy od razu widać co i kiedy się dzieje.
  
 
Cytat:
2004-11-07 11:57:56, FLOYD pisze:
Przy pracującym silniku, włączonych światłach, i włączonym ogrzewaniu tylnej szyby napięcie spada do 12,7 V na jałowych obrotach i to jest normalne bo alternator


Troche duzy ten spadek u mnie nigdy nie spada ponizej 13,3V
  
 
Cytat:
2004-11-07 13:48:24, monterplus pisze:
Hehe... Jestem pewny że nie ładuje bo po 30km jazdy światła były jak świeczki a po zatrzymaniu silnika już nie odpalił.



i przez 30km miałes włączone ogrzewanie tylnej szyby ( przecież 3...4 minuty to max - potem jest juz "ciepła" )
  
 
Cytat:
2004-11-07 14:23:30, polonezcaro pisze:
i przez 30km miałes włączone ogrzewanie tylnej szyby ( przecież 3...4 minuty to max - potem jest juz "ciepła" )


A to sie da az tyle czasu jezdzic na ogrzewniu tylnej szyby?
Chyba max wlacza sie ona na 10 minut.
A jesli chodzi o rozladowanie akumulatora to zobacz jak jest w maluchu i tam wlacz ogrzewana szybe... Wraz ze swiatlami wyciagnal bys akumulator praktycznie do zera.
  
 
Cytat:
2004-11-07 14:19:11, leon pisze:
I dlatego zawsze będę polecał zamontowanie woltomierza ! Wtedy od razu widać co i kiedy się dzieje.



Trzeba nad tym pomyśleć
  
 
Nie nie miałem 30km włączonej szyby !!!
Odnosze takie wrażenie że ładowanie się traci w momencie zadziałania czujnika uruchamiającego automatycznie szybe ok 30 sekund po rozruchu.
Alternator już rozbierałem, szczotki dobre , diody ok, wirnik i stojan też.
Po uruchomieniu silnika napiecie ładowania jest ok 14V, a już po chwili spada poniżej 12V.
Zastanawiam się gdzie jest ten czujnik i z czym jeszcze współpracuje.

Znalazlem na jednym schemacie przewód między obwodem szyby ogrzewanej i alternatorem !!!! DZiwne trochę co nie
  
 
został jeszcze regulator napięcia
  
 
Regulator już trzeci założyłem !!!!!
  
 
Cytat:
2004-11-07 14:36:17, monterplus pisze:
Znalazlem na jednym schemacie przewód między obwodem szyby ogrzewanej i alternatorem !!!! DZiwne trochę co nie


Jaki to przewód - podaj kolor i skad do kąd idzie? Podejrzewam że mamy takie same schematy, więc podaj oznaczenia cyfrowe na jego końcach.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Przewód o którym piszę znajduje się na schemacie 9.12 str.344 w książce "OBSŁUGA I NAPRAWA POLONEZ " wydawnictwa "Auto"
Jest tam przewód chyba do masy alternatora z przekaźnika szyby.
Z tego co widzę na alternatorze nie ma zacisków masy.Nie ma nawet połączenia z masą przez przewód , a tylko za pośrednictwem obudowy alternatora.
  
 
12,7 V miałem przed wymianą akumulatora, a teraz to nie wiem gdyż nie mierzyłem napięcia po wymianie na nowy.
  
 
Nie no widzę, że niezłe jazdy z tym ogrzewaniem

W Czwartek polutowałem przewód do ogrzewania szyby (był przecięty przy klapie kiedy go kupiłem) a wieczorem jak wyjechałem zauważyłem że lekko żarzy mi się kontrolka od ładowania Myślałem że to zbieg okoliczności, ale chyba trzeba odłączyć kabelek znowu i to sprawdzić
  
 
Troche dzś przysiadłem do swojego poldzia i muszę zweryfikować
Temat.
Mianowicie zauważyłem że ąltermator przestaje ładować kilka chwil po uruchomieniu silnika pod warynkiem że jest mocno obciążony
(np.światłami). Obwody szyby ogrzewanej kompletnie rozłączyłem i widać teraz że z brakiem ładowania nie mają nic wspólnego.
Co więc powoduje brak ładowania pod ociążeniem
Anie ładuje napewno bo miałem podpięty miernik(napiecie cały czs spadało bez względu na obroty silnika)
HEEEELLPPPP
  
 
Ciągle stawiam na regulator napięcia, czasami tarfiają się felerne.