DAEWOO SENS - czy to będzie przyszły produkt FSO?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy to będzie nowy produkt FSO? Buda Lanosa,silnik Tavrii



DAEWOO SENS

[ wiadomość edytowana przez: leszekte dnia 2004-10-20 20:58:55 ]
  
 
Cytat:
Sprawdzony silnik samochodu TAVRIA i nadwozie Lanosa gwarantują dynamiczną i komfortową jazdę.


  
 
Ukraińcom gratulujemy Tavrii
  
 
raczej nie bo to stara wiadomosc.
podobno maja robic nastepce lanosa.
ale w motorze pisali ze beda robic ssangyong'i i jeden z modeli rover'a.
  
 


1400KG 51 i pół KM Mam już przezwisko Dajewo Bezsens

Dokładnie 1/2 tego co ja mam pod maską jak chodzi o moc maksymalną. A marzy mi się drugie tyle. Aha i masa 1100KB u mnie.

Odrazu zastrzeżenie bardziej merytoryczne. Mniejsza moc to mniejsze bezpieczeństwo na drogach (dużo dłuższy manewr wyprzedzania)



[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2004-10-20 21:34:18 ]
  
 
cholernie ciężkie u nich te Lanosy, z czego oni je lepią ?
  
 
Blacha ze starych T55.
  
 
Za pulsem biznesu :artykuł


"statnio zarówno Jacek Piechota, który zajmuje się wprowadzaniem inwestora do FSO oraz prezes FSO Janusz Woźniak powiedzieli, że AwtoZAZ to dobry inwestor dla FSO.

Kilka dni temu prezes Janusz Woźniak w rozmowie z agencją ISB powiedział, że ukraińska spółka może być dobrym partnerem dla żerańskiej fabryki, gdyż FSO sprzedaje za jego pośrednictwem ok. 90% swojej produkcji."
  
 
Cytat:
2004-10-20 21:39:00, LeszekTe pisze:
Za pulsem biznesu :artykuł



To dane na rok 2002 ! *niedoczytałem*

[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2004-10-21 16:06:28 ]
  
 


Powracam do postulatu ze doraźnie powinno się fabrykę znacjonalizować na czas bessy, produkować trucki modele koreańskie dopóki jest na nie licencja i wznowić produkcję Polonezów, od angoli brać silniki (nie wskrzeszać już nieboszczyka na 3 podporach). Zarządzać zakładem państwowym (doraźnie znacjonalizowanym) na podobieństwo chinoli którzy mają gospodarkę kapitalistyczną nadzorowaną przez rząd komunistyczny. Tylko najpierw trzeba wykopać "niemców" od władzy... Fabryka samochodów może być podciągnieta np pod nowoczesną sztukę użytkowową To dla legalistów kapitalistów

Jak sprzedaje poprzez ZAZ 90% produkcji (to z artykułu który przytacza kolega) to w czym problem ? Już słyszałem skądinąd że Ukraińcy kupują produkty Daewoo-FSO jak najęci. Nie sprzedaje się kury znoszącej złote jajka. Hausner zwolni 15tyś robotników i zatrudni 45tyś urzedników z pensjami 10x takimi. Awto Zaz przywiezie swoich robotników - tańszych no i przedewszystkim swoich, którym Kuczma w przeciwieństwie do naszego prezydenta pozwala mieć pracę zarabiać i płacić podatki (w rosądnych stawkach).
Hmmm...

P.S. Właściwie to fabryka jest częsciowo znacjonalizowana bo wsród akcjonariuszy jest miasto stołeczne W-wa.

[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2004-10-20 23:01:43 ]
  
 
Może ta moc silnika to tylko taka zmyłka dla konkurencji. Niby 1,3 litra i 51,5 km a naprawde 5,0 V12 i 515km? To by wyjaśniało tą wagę Auto kalibru golfa o masie BMW 530 a osiąbi to coś pośredniego między malarią a poldkiem 1,6, Wymarzone auto, gdzie sie można na nie zapisać, już dom daje pod zastaw
  
 
Jak na ukrainie by to mieli kupowac to ja poldka odrazu na taśmy bym żucił i na ukraine, Ludzie by stali w kolejkach do salonów jak po akcje PKO
  
 
A jednak zły sen sie spełnia :
Dzisiaj ONET pisze:
"Piechota: AvtoZAZ jedynym zainteresowanym FSO
(IAR, pr/06.11.2004, godz. 14:25)
Zdaniem wiceministra gospodarki Jacka Piechoty, wszystko wskazuje na to, że ukraińska firma AvtoZAZ kupi akcje warszawskich zakładów samochodowych FSO.

Jacek Piechota powiedział Informacyjnej Agencji Radiowej, że w najbliższy wtorek, na swoim posiedzeniu rząd ma upoważnić ministra skarbu do rozpoczęcia rozmów z Ukraińcami. Wiceminister gospodarki podkreślił, że rozmowy z przedstawicielami AvtoZAZ mają być prowadzone pod pewnymi warunkami.

"Te warunki to przede wszystkim takie zobowiązania przyszłego inwestora, które zagwarantują fabryce przyszłość" - tłumaczył.

Jacek Piechota dodał, że na dziś jedynym zainteresowanym FSO jest AvtoZAZ, który przedłożył bardzo szczegółową ofertę zaangażowania kapitałowego i inwestycyjnego na Żeraniu.

Rozmówca IAR przypomniał, że brytyjska firma Rover i chiński koncern SAIC, które też chciały kupić FSO, przysłały tylko list intencyjny, a nie oferty. Wiceminister podkreślił że FSO jest w takiej sytuacji, że nie może czekać. "Co prawda udała się cała restrukturyzacja finansowa, są przedłużone prawa do produkcji i sprzedaży, ale nie małej kropki nad i, tej docelowej decyzji o wejściu inwestora" - powiedział.

Wiceminister Piechota dobrze ocenia ukraińską firmę AvtoZAZ, która chce zainwestować w FSO.

"AvtoZAZ pokazał, że posiada środki, kończy negocjacje ze wszystkimi bankami-wierzycielami odkupując długi FSO" - mówił. Podkreślił, że AvtoZAZ w 90% jest odbiorcą produkcji Żerania. "Tak naprawdę utrzymuje fabrykę, już dzisiaj przy życiu, więc wszystko wskazuje na to, że jest solidnym, dobrym inwestorem dla Żerania" - wyjaśnił Piechota.

Gdyby doszło do przejęcia przez AvtoZAZ warszawskiego zakładu, to byłaby to jedna z największych ukraińskich inwestycji w Unii Europejskiej."
  
 
Cytat:
2004-10-20 20:55:52, LeszekTe pisze:
Czy to będzie nowy produkt FSO? Buda Lanosa,silnik Tavrii
DAEWOO SENS [ wiadomość edytowana przez: leszekte dnia 2004-10-20 20:58:55 ]



w sumie tak naprawdęniewiadomo co będzie na żeraniu

zależy kto da większą łapówe...........

ale jeśli tam mam być tavria produkowana to ja się wyprowadzam z tego kraju