Plyn chlodzacy BMW 325 e36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc mam pytanko bo autko mi sie dosc zagrzewa Visco chodzi termostat nowy ogolnie to caly silnik zmienilem rocznik 95 slyszalem ze wlasnie bedzie wariowac temperatura na zwyklym plynie chlodzacym Petrygo lub Borygo (ja mam Borygo) ze musi juz byc ten koncentrat co sie miesza z woda z chomologacja BMW czy to prawda ??Pomozcie juz nie wiem co robic ?autko sie grzeje
  
 
koncentrat z homologacja bmw ?? co to za wynalazek ??

z koncentratu robisz plyn mieszajac go z woda w odpowiedniej proporcji, wiec jak masz dosc plynu w ukladzie to napewno nie bedzie to jego wina ze silnik sie grzeje

dosc zagrzewa tzn w ktorym miejscu jest wskazowka od temp na desce rozdzielczej?
  
 
bmw oczywiście ma swoje koncentraty, jednak nie tu raczej należy szukać przyczyny. kiedy ten silnik się zagrzewa? jak stoisz w korku, czy podczas jazdy?
co do koncentratów to powinno się je lać nie do zwykłej wody lecz do destylowanej, z powodu osadzania kamienia. doradzam zalanie płynu z kilku powodów. po pierwsze nie osadza się kamień jak od wody, wszystkie płyny mają lepszą przewodność cieplną co przekłada się na lepsze odprowadzanie ciepła z silnika, każdy z płynów wrze w temperaturze wyższej niż 100 stopni celcjusza, co w przypadku przegrzania silnika, zapewnia nadal chłodzenie go.
pozdrawiam
  
 
Temperatura na desce dochodzi....troche wiecej niz jedna kreska przed czerwonym oczywiscie w strone czerwonego.Plyn w ukladnie jest termostat puszcza bo wąz jest cieply no nie za goracy ale taki posredni.Moze Visco ono tak chodzi nie chodzi nie mam tej oslony na chlodnice plastikowej moze to dlatego Visco czasem nei schlodzi tak tego silnika??Grzeje sie w korku czasami jak dostanie po gazie to i na trasie robi cisnienie w wezach ale nie za duze wydaje mi sie ze cisnienie zawsze powinno byc??
  
 
ciśnienie w wężach zawsze będzie nawet w nowym samochodzie (układ chłodzenia jest zamknięty )jednak jeżeli przekroczy ono odpowiednią wartość to "wywali wode" przez korek wlewowy bo tam jest zawór a co do przegrzewania to trzeba sprawdzić
1. chłodnice czy jest w pełni drożna
2. termostat poprzez wrzucenie go do wrzątka (czy sie otwiera)
wisko będzie działać tylko z osłona wentylatora ponieważ gorące powietrze z chłodnicy jest ukierunkowane w jego kierunku bez kieromnicy powietrza wisko nie działa poprawnie
  
 
A może jest zapowietrzony układ? I dlatego nie chłodzi prawidłowo? Jak zmieniałeś płyn to wszystko dokładnie odpowietrzyłeś i weszło tyle płynu ile powinno? Wiem że to może głupie ale zawsze warto sprawdzić nawet takie drobne rzeczy
  
 
A jak sie odpowietrza ten uklad ??
  
 
W chłodnicy przy korku wlewowym jest taka plastikowa śrubka, coś jak by korek, podczas napełniania chłodnicy płynem powinna być odkręcona,ale jak tego nie zrobiłeś możesz teraz, najpierw spróbój na zimnym silniku, i jak nic to nie da to na gorącym (tylko wtedy ostrożnie), i czekaż aż z tamtąd azacznie płynąć płych chłodniczy, wtedy zakręcasz.
  
 
Prubowalem tak ale tamtedy ma leciec troche powietrza i wody czy ani trochu powietrza i sam plyn?bo odkrecalem tam to i lecialo tak pól na pól no i dosc dlugo mysle ze to odpowietrzalem tak i dalej lecialo pol na pol z parą .Moze przez to nie byc ogrzewania w srodku bo uklad zapowietrzony ?

[ wiadomość edytowana przez: sadmen dnia 2004-11-08 19:34:36 ]
  
 
???????????????Prosze o pomoc
  
 
Powinien lecieć tylko płyn!!!
Jak leci powietrze to znaczy że mogł być zapowietrzony, poczekaj aż wyleci całe powietrze , do momentu jak będzie sam płyt, jak troche się wyleje to potem uzupełnisz. Żeby było szybciej i łatwiej zrób to na gorącym silniku, wtedy ciśnienie zrobi swoje, tylko się niepoparz. Może właśnie dlatego ci się grzał bo był chłodzony powietrzem a nie płynem
  
 
Cytat:
2004-11-08 18:36:03, Sadmen pisze:
Prubowalem tak ale tamtedy ma leciec troche powietrza i wody czy ani trochu powietrza i sam plyn?bo odkrecalem tam to i lecialo tak pól na pól no i dosc dlugo mysle ze to odpowietrzalem tak i dalej lecialo pol na pol z parą .Moze przez to nie byc ogrzewania w srodku bo uklad zapowietrzony ? [ wiadomość edytowana przez: sadmen dnia 2004-11-08 19:34:36 ]


przy odpowietrzaniu pamietaj o włączeniu ogrzewania w kabinie -na full
  
 
No właśnie, zapomniale o tym, ogrzewanie na maxa i przekręć pokrętło na czerwone pole (ciepły nawiew) do końca, w końcu nagdzewnica też bierzee płyn, a zeby on się tam dostał musi być włączona. Ale i tak będziesz musiał chwilke poczekać aż płyn się dobrze zagrzeje i termoctat otworzy się i puści całość w obieg, a to może chwilke potrwać.
  
 
Cytat:
2004-11-08 17:02:45, daz pisze:
W chłodnicy przy korku wlewowym jest taka plastikowa śrubka, coś jak by korek



a ja wlasnie poszukuje tej srubki bo kiedys mi pekla i mam tam zwykla metalowa srube :/ moze ma ktos niepotrzebna i chce sprzedac albo wie gdzie moge taka kupic ?
  
 
A w serwisie nie mają? Takie coś nie może być drogie, max 20zł
  
 
Dziekuje zobacze sprubuje a czy powiecie mi jeszze co znacza te komunikaty ..
KUHLWASSER PRUFEN
UHRZEIT EINGEBEN
BATRIEBSANLEITUNG
  
 
??????????? Jeszcze prosil bym o check control te komunikaty ponizej
  
 
ten pierwszy to wlasnie dotyczy plynu w chlodnicy, sprawdz czy masz w normie.

drugi dotyczy zegarka i godziny ale nie wiem dokladnie co trzeba zrobic

trzeci nie wiem ale to raczej nie jest komunikat o usterce w samochodzie


  
 
BETRIBSANLAITUG jest to podlaczenie kontrolne
UHRZAIT EINGEBEN pokazywac czas
KUHLWASSER PRUFEN (program testujacy) kontrola wody

..........
filo
  
 
Dzieki wielkie czyli Tak
BETRIBSANLAITUG jest to podlaczenie kontrolne....a dokladniej to on sprawdza to podlaczenie kontrolne przed zapaleniem i po ? czy jak??
KUHLWASSER PRUFEN (program testujacy) kontrola wody a to znaczy ze on tez sprawdza czy jest woda w ukladzie?czy moze ze jest jej za malo??
Aha no i mam znowu problem bo nie moge odpowietrzyc tego ukladu skads chyba ciagnie powietrze tak mi sie wydaje ile mniej wiecej powinno zejsc czasu odpowietrzenie takiego ukladu?bo on raz daje mi plyn raz powietrze strasznie to jest mieszane czy przez jakas nieszczelnosc chlodnicy bedzie bralo powietrze skads??
Sory ze tak pytam ale mam takie probolemy Jestem z Tarnowa i nie wiem gdzie z tym jechac bo u mnie nie ma chyba porzadnego mechanika ktory by sie na tych autach znal??