Czy da się przełożyć silnik 3.0 24 V do omegi 2,6 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam samochód Opel Omega z roku 92 z silnikiem 2,6i.
Chcę kupić silnik 3.0 24 V ze względu na to że ma 54 HP więcej.

Ale nie wiem czy będzie pasowała skrzynia biegów.
Czy ktoś zna się na tym i mógłby mi coś o tym powiedzieć.

Nie wiem też czy będzie się dało podłączyć komputer pokładowy do elektroniki z silnika 3.0 bo w moim 2,6 jest idziała.

Czy może ktoś mi pomóc?
  
 
Witaj!
Silnik sie zmieści ale do tego dochodzi reszta osprzętu , wiązki elektr. Fizycznie skrzynia biegów pasuje ale powinna być ta od 24V bo jest na wiekszy moment obrotowy R28 a Ty masz R25 . Komputer pokładowy jest ten sam, chyba nie mylisz go z tym od sterowania wtryskami?
Więcej i " fachowiej" w tej sprawie jest na OKP w dziale "Garaż" i "Senator" lub na LOB-e.
  
 
No właśnie głównie chodzi mi o to czy mocowania pasują bo miejsce oczywiście jest.

JAk będę kupował silnik to z całym osprztęm.
I nie wiem czy jakieś części z 2,6 by pasowały do 3.0 np alternator itp.

Skrzynię biegów w miarę postaram się potem zmienić.
  
 
Jak wczesniej jej nie zmielisz

Zycze milego swapa, daj znac jak wyszlo

pozdr
  
 
Cytat:
powinna być ta od 24V bo jest na wiekszy moment obrotowy R28 a Ty masz R25



A niby dlaczego powinna ??
Jakies racjonalne argumenty poza sloganem o momencie ??

Zapinam na R25 od ponad dwoch lat. Pozatym, ze jest inaczej zestopniowana ( co w jednym momencie jest niekorzystne ) radzi sobie znakomicie.
  
 
Powitać!
Kolega robiła taką "operację" w Senatorze A - w miejsce oryginalnego 2,5 który się skończył montował 3,0 24V. Parę uwag, może Ci się przydadzą.
1. W większości silniki 3,0 24V pochodzą z automatów - był problem z kołem zamachowym - jest inne dla automata - musiał to koło całe dorobić ponieważ senior A miał manual (zamówienie koła w odlewni żeliwa, obrabianie, wyważanie
2. W Seniorze trzeba było silnik ze skrzyną poskładać na zewnątrz a później dopiero wkładać do samochodu.
3. Skrzynia spokojnie wytrzymała następne 150 tys. km - ja tym samochodem jeździłem później.
3. Musisz kupiś silnik wraz z całym osprzętem!!! (sterownik, przepływomierz).
Ogromy wysiłek przy przekładce w 200% zrekompensował komfort jazdy . Dziśiaj już jeżdze Seniorem B, poprzedni jeździ gdzieś w Żyrardowie
Pozdrawiam

Tomek
  
 
Ale jedno mnie zastanawia.

U mnie jest skrzynia o oznaczeniu R25 - R28 .

Czy ktoś wie co to może byc za skrzynia?

Do 2,6 ponoć była R25 a do 3.0 była R28.