MotoNews.pl
  

Trochę dymi i nie wkręca w wys. obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem czy mogę łączyć te sprawy czy za każdą z nich odpowiada inna rzecz, ale po kolei - Po wymianie termostatu na oryginalny (z przesyłką z Torunia 80 pln - dzięki maltoron - montaż we własnym zakresie ) miałem nadzieję, że przedzie mi kilka objawów:

- dym z rury wydechowej - nawet jak kreska w połowie podziałki autko nieco dymi (i nie jest to taki biały szybko znikający dym - para wodna) a taki trochę ciemniejszy i dłużej widoczny...

- nadal są te lekkie drgania na wolnych obrotach (ale z tym już chyba nic nie zrobimy)

- autko nie wchodzi płynnie na wysokie obroty - dodaję gazu i przez chwilkę jakby się dusił taki dziwny dźwięk z okolic filtra pow. (filtr pow. czysty, nowa instalka gaz) i dopiero wtedy redukuje i przyśpiesza (obojętnie czy na pb czy na gazie) - ni wiem czy to wina aut. skrzyni biegów czy problem z silnikiem (skrzynia zmienia biegi rewelacyjnie b. płynnie) - problem można nieco zredukować wciskając przycisk power ( lub wbijając pedał gazu w podłogę)

Czy wg. was te dwe sytuacje można łączyć (1 i 3) - czy świadczą one o tym, że coś nie tak z np. kompresją silnika(1), albo z zapłonem(3)

SZUKAŁEM W ARCHIWUM - i nic nie znalazłem


Chopin
  
 
Uszczelka pod głowicą ?
  
 
no nie strasz mnie Zoltar...

po wymianie oleju zrobilem 5k i ani grama nie musiałem dolewać

jeszcze jeden objaw - silnik naprawdę ładnie pracuje, równo (poza wsp. draniami) i cicho - ale czasami jakby coś dziwnie tyka - niezależnie czy ciepły czy zimny///

aha mam 119k i gaz od 5.5k

Chopin


  
 
WItam.
Jak dymi to....
bierze olej ,czarny wylot z rury wydechowej nie wkręca się na obroty bo nie pracuje cylinder zarzuca świecę olejem.
Jak dymi tto....
bierze płyn z hłodniczy nierówna praca silnika nie pali na jeden lub kilka cylindrów zarzuca świecę ,braki w płynie chłodiczym ,powietrze dostaje się do zbiornika wyrównawczego,itd itp
SPrawdź kompresję ...czy nie ucieka z jednego cylindra do drugiego,lub do skrzyni korbowej,lub do chłopdziwa silnika itp.....
Ale....jak już całkiem się uszczelka rozleci to napewno się o tym dowiesz pierwszy!!!!!!
Jeszcze można dodać innych kilka przyczyn związanych ze złym składem mieszanki,ustawieniami zapłonu,czujnikami tlenu,położenia przepustnicy itd,itp....
ZAPRASZAMY NA KOMPA DO STACJI DIAGNOSTYCZNEJ
  
 
oleju nie bierze, tak jak nie bierze płyny chłod...
  
 
A ja na Twoim miejscu sprawdził bym skład mieszanki (AFR), ale w ujęciu "dynamicznym", tj. przy różnych obrotach i zmiennym obciążeniu silnika.

Jeśli auto nie bierze Ci oleju, uszczelka pod głowica jest cała i wykluczyłeś niedomagania związane z wadliwym działaniem innych podzespołów, nie zaszkodzi sprawdzić ww.

Proponuję naturalnie przy okazji tegoż zabiegu zrobić test lambdy.

Jeśli silnik jak to określiłeś "dziwnie tyka", polecam zająć się ukł. zapłonowym. Bardzo często niepokojące dźwięki są powodem zużytych świec. W tym przypadku również zalecam przegląd instalki zapłonowej (cewka, czujnik halla, palec, kopułka, itp.)

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
oki Speeder - to może mi wyjaśni tykanie i złe wchodzenie w obroty - a co z dymem ??? (jak jest u was>?)
  
 
Nigdy nie zaobserwowałem u siebie problemów z "dziwnym" dymieniem.
Z drugiej strony, o ile próbuję uświadomić sobie o jaki rodzaj "dymku" Ci chodzi, niewiele mogę pomóc na odległość.

Jeśli tak jak napisałeś chmurka pozostająca za samochodem nie jest biaława, a ma ciemniejszy odcień i widać ją przez dłuższy czas, sugerował bym zbyt bogatą mieszankę, zawierającą dużą ilość węglowodorów i tlenków azotu.

Może być to wynikiem wadliwego funkcjonowania kilku podzespołów, w tym wspomnianego ukł. zapłonowego, który nie jest w stanie spalić w całości zaczerpniętej mieszanki, bądź też nazbyt dużej ilości paliwa, co da podobny rezultat.

Na wstępie zalecam analizę spalin, powinna
"powiedzieć" więcej

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
wielkie dzięki SpeedR