Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Zoltar Fajne Gdańsk | 2004-12-08 16:33:00 Uszczelka pod głowicą ? ![]() |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2004-12-08 21:15:36 oleju nie bierze, tak jak nie bierze płyny chłod... |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-12-09 00:11:06 A ja na Twoim miejscu sprawdził bym skład mieszanki (AFR), ale w ujęciu "dynamicznym", tj. przy różnych obrotach i zmiennym obciążeniu silnika.
Jeśli auto nie bierze Ci oleju, uszczelka pod głowica jest cała i wykluczyłeś niedomagania związane z wadliwym działaniem innych podzespołów, nie zaszkodzi sprawdzić ww. Proponuję naturalnie przy okazji tegoż zabiegu zrobić test lambdy. Jeśli silnik jak to określiłeś "dziwnie tyka", polecam zająć się ukł. zapłonowym. Bardzo często niepokojące dźwięki są powodem zużytych świec. W tym przypadku również zalecam przegląd instalki zapłonowej (cewka, czujnik halla, palec, kopułka, itp.) Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2004-12-09 10:58:21 oki Speeder - to może mi wyjaśni tykanie i złe wchodzenie w obroty - a co z dymem ??? (jak jest u was>?) |
![]() SpeedR Była biała lodówka, ... Wawa/ Perth (Aussie) | 2004-12-09 18:53:25 Nigdy nie zaobserwowałem u siebie problemów z "dziwnym" dymieniem.
Z drugiej strony, o ile próbuję uświadomić sobie o jaki rodzaj "dymku" Ci chodzi, niewiele mogę pomóc na odległość. Jeśli tak jak napisałeś chmurka pozostająca za samochodem nie jest biaława, a ma ciemniejszy odcień i widać ją przez dłuższy czas, sugerował bym zbyt bogatą mieszankę, zawierającą dużą ilość węglowodorów i tlenków azotu. Może być to wynikiem wadliwego funkcjonowania kilku podzespołów, w tym wspomnianego ukł. zapłonowego, który nie jest w stanie spalić w całości zaczerpniętej mieszanki, bądź też nazbyt dużej ilości paliwa, co da podobny rezultat. Na wstępie zalecam analizę spalin, powinna "powiedzieć" więcej ![]() Pozdrawiam - SpeedR ![]() |
elChopin Volvozłomek V40 Warszawa | 2004-12-10 13:00:49 wielkie dzięki SpeedR |